Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko otattanut lapsellesi vesirokkorokotteen? Miksi?

Vierailija
05.11.2009 |

meillä kaksi vanhempaa lasta ovat sairastaneet vesirokon 1-3v vanhoina, nyt kuopus on 1,5v ja pohdin, että ottaisiko hänelle rokotteen. Mm. koska hänellä on atopia ja pelkään, että iho voi mennä rokossa Todella huonoon kuntoon ja jättää ikävät arvet. Mutta onko tämä turha pelko?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei ennen sitä sairasta, otan rokotteen ainakin hänelle ja 5-vuotiaalle. Ehkä myös 2-vuotiaalle. Jos kolme lasta sairastaa putkeen, tulee aika paljon poissaoloja töistä. Lisäksi meillä mies ei ole tiettävästi koskaan sairastanut vesirokkoa ja hänelle se voi olla vaarallinen.

Vierailija
22/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisella on atooppinen iho ja hänellä oli pitkään iso kraatteri naamassa missä repi rupea ja se pääsi tulehtumaan mutta se on sittemmin parantunut eikä enää näy ollenkaan, muitakaan jälkiä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin, koska aloitti päivähoidon ja toivoin että välttyisi ainakin tuolta rokolta.

Ja onhan siinäkin riski vakavista jälkitaudeista.

Vierailija
24/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kuuluu rokotusohjelmaan rokottaa lapset vesirokkoa vastaan vuoden vanhana. Joten lapset on rokotettu, maassa maan tavalla!

Vierailija
25/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän voi saada vesirokon mistä vain, muualtakin kuin omilta lapsilta

Aikuisiässä sairastettuna se on aika inhottava tauti. Mulla auttoi kyllä hyvin Zovirax (tai se oli joku geneerinen valmiste jota söin mutta sama vaikuttava aine).

ja jos ei ennen sitä sairasta, otan rokotteen ainakin hänelle ja 5-vuotiaalle. Ehkä myös 2-vuotiaalle. Jos kolme lasta sairastaa putkeen, tulee aika paljon poissaoloja töistä. Lisäksi meillä mies ei ole tiettävästi koskaan sairastanut vesirokkoa ja hänelle se voi olla vaarallinen.

Vierailija
26/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sai rokon vauvaltamme ja se oli hänellä tosi paha. Makasi kaksi viikkoa tosi sairaana. Ei ole leikin asia...

Vierailija
27/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa välillä muutettiin, eli juttelin 2 rautaisen ammattilaisen kanssa ja kumpikin sanoivat samaa, sitten kun lapsi menee kouluun ja ei ole siihen mennessä sairastanut, kannattaa sitten rokottaa, mutta ei ennen.

Mulla ja miehellä on kummallakin helppo olla töistä poissa, joten mielummin näin.

Vierailija
28/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin jälkitauteja, siksi otin.

Vierailija
29/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sairastuttaa lasta suotta, kun sen voi rokotteella helposti estää.

Vierailija
30/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen sitäkin miettinyt, että tulee sit pitkä poissaolo töistä heti kun oon palannut töihin... Aikoinaan vanhemmat lapset sairasti putkeen ja siihen meni 2-3 viikkoa että olivat ihan terveinä :(

Onko muuten niin, että vesirokkorokotteesta tulee elinikäinen suoja ko. tautiin?

ap

Vierailija
31/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sairastanut vesirokon alakouluiässä erittäin pahana, äiti sanoo, että olin kuukauden pois koulusta. Siinä voi olla joku päivä liioittelua, mutta viikkoja kuitenkin. Arvet on kropassa edelleenkin.

Lähipiirissä on myös pari pikkulasta, jotka ovat vesirokon saatuaan sairastaneet sairaalahoitoa vaativat jälkitaudit.

Meillä on siis rokotteet otettuna.

Jos on useampi lapsi, niin kannattaa harkita kyllä sitä rokotetta. Harvoin menee niin, että sairastavat tasan yhtä aikaa, niin helposti menee 2-3 lapsen kuukausikin siinä, että järjestellään töistä poissaoloja.

Vierailija
32/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoremmille rokotteet sillä esikoinen sairasti hyvin rajuoireisen vesirokon vauvana.

Sukulaisperhe taudin meille toi. Kylään piti tulla vaikka omat lapset olivat jo ko. päivän aamuna sairastuneet :( Oireet heillä olivat niin lievät etteivät antaneet niiden haitata normaalia elämää.

Pois lähtiessään ystävällisesti ilmoittivat että lapsilla on pari vesirokkonrakkulaa ylävartalossa.

Vierailija
33/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ise kärsin siitä silloin aikanaan "ala-asteella" ja vieläkin muistan kuinka kamalaa tuskaa se oli, eli jos vaan pystyn oman lapseni siltä säästämään niin tottakai.

Vierailija
34/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole vielä rokottanut lapsiani. Suunnitteilla on ollut, reseptikin jo kertaalleen hankittu.

Mutta nyt on niin paljon näitä muita rokotuksiakin eli ei nyt ole ajankohtainen.

Itsekin olen saanut suosituksen neuvolasta, että jos ei kouluikään mennessä ole sairastanut, niin sitten kannattaa rokotuttaa. Eli meillä olisi vielä vuosi hyvää aikaa sairastaa vesirokko.

Toisaalta nuorempi lapsi on atooppinen, joten olisi järkevää rokottaa molemmat, sitten kun saadaan se aikaiseksi.

Sikäli tuo vesirokko pelottaa, koska miehen suvussa yksi lapsi on kuollut vesirokon jälkitauteihin...Tosin siitä jo monia vuosia aikaa.

Vierailija
35/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon rokotteen turvallisuuteen ja tehoon. Miksi lapsen tarvitsisi sairastaa, kun kerran rokote on saatavilla. jälkitaudit voivat olla hankalia, mies ei ole sairastanut aikanaan ja tauti on tosi kurja: voi kestää pitkään, erittäin tukala ja iho voi jäädä pysyvästi pilalle.

Vierailija
36/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa siksi, että kolme lastamme aloittivat päivähoidon, eivätkä olleet vielä vesirokkoa sairastaneet. Mutta myös siksi, että vesirokosta voi seurata joskus tulevaisuudessa vyöruusu, mutta rokottamalla ei sitä riskiä ole.

Vierailija
37/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ruoka-aineallergiat päälle. Meillä atopiataipumusta molemmilla vanhemmilla suvussa, , lapsemme sairasti vesirokon 2 vuotiaana, ja silloin hyväihoinen, allergiaton lapsemme muuttui kokonaan, atopia vaivannut siitä asti rankkana, eli ihoa joutuu rasvaamaan päivittäin, valohoitoja, kutinaa loputtomasti, ja ruoka-aineallergiaa vaikka muille jakaa, ja tästä on nyt 10 vuotta, ja edelleen samassa kierteessä. Myöhemmin on lääkärit todenneet että vesirokko saattaa käynnistää rankan atopian, ei sitä tietoa meille ainakaan neuvolassa silloin sanottu. Nuoremmat sisarukset on rokotettu.

Vierailija
38/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai taudin silti vuosi rokottamisesta ja kovana.

Vierailija
39/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esikoisen vesirokko oli niin pahana suussa ja kurkussa, että lapsi oli 10 päivää syömättä ja jossain vaiheessa lopetti juomisenkin. Enkä saanut lasta juomaa, mutta mies tuli töistä kotiin yrittämään, ja sai sitten lapsen juomaan, joten säästyttiin sairaalalta.

Mutta oli se pelottavaa, ja kantapään kautta jouduin minäkin oppimaan, että ei ne viattomat rokot aina ihan viattomia ole oikeassa elämässä.

Vierailija
40/54 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopukselle otin rokotteen..vanhemmat ja 2 isompaa lasta ovat sairastaneet rokon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän