Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko otattanut lapsellesi vesirokkorokotteen? Miksi?

Vierailija
05.11.2009 |

meillä kaksi vanhempaa lasta ovat sairastaneet vesirokon 1-3v vanhoina, nyt kuopus on 1,5v ja pohdin, että ottaisiko hänelle rokotteen. Mm. koska hänellä on atopia ja pelkään, että iho voi mennä rokossa Todella huonoon kuntoon ja jättää ikävät arvet. Mutta onko tämä turha pelko?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo!! Rokotuttaa vesirokkoa vastaan?? Miettikää mitä teette lastenne immuunipuolustukselle! MITÄÄN takeita ei ole, että lapsenne ei rokotuksesta huolimatta saa rokkoa. Useissa tutkimuksissa, lääketieteen julkaisuissa yms on nimenomaan painotettu sitä, että immuunipuolustukselle on TÄRKEÄÄ saada ko tehtäviä, mihin se on alunperin tarkotettu!! Jos lapsen oma immuunipuolustus ohitetaan keinotekoisesti ja luonnotonta kautta, seurauksista KUKAAN ei tiedä, sillä rokotevalmistajat seuraavat mahdollisia haittavaikutuksia todella lyhyen ajan, sen jälkeen tulevat oireet kirjataan ihan muina sairauksina.

Voi hyvää päivää... mietitään sitä kuinka kauan PITÄÄ olla pois töistä tai muuta, mitä hemmetin väliä sillä on kun kyse on lapsen terveydestä! Ajatteleeko täällä kukaan itse, ottaako OIKEASTI selvää ERI LÄHTEISTÄ (!) mitä rokote pitää sisällään, millaisia haittavaikutuksia sillä on todettu, kuka sitä valmistaa, jne.

Kyselkää, ottakaa itse selvää, kyseenalaistakaa, ja ennen kaikkea, AJATELKAA ITSE!

Uskomatonta....

Vierailija
2/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähipiirissä oli silloin liikkeellä vesirokkoa ja lapsi säästyi siltä. Miksi turhaan antaa lapsen kärsiä kun rokotekin on keksitty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo!! Rokotuttaa vesirokkoa vastaan?? Miettikää mitä teette lastenne immuunipuolustukselle! MITÄÄN takeita ei ole, että lapsenne ei rokotuksesta huolimatta saa rokkoa. Useissa tutkimuksissa, lääketieteen julkaisuissa yms on nimenomaan painotettu sitä, että immuunipuolustukselle on TÄRKEÄÄ saada ko tehtäviä, mihin se on alunperin tarkotettu!! Jos lapsen oma immuunipuolustus ohitetaan keinotekoisesti ja luonnotonta kautta, seurauksista KUKAAN ei tiedä, sillä rokotevalmistajat seuraavat mahdollisia haittavaikutuksia todella lyhyen ajan, sen jälkeen tulevat oireet kirjataan ihan muina sairauksina. Voi hyvää päivää... mietitään sitä kuinka kauan PITÄÄ olla pois töistä tai muuta, mitä hemmetin väliä sillä on kun kyse on lapsen terveydestä! Ajatteleeko täällä kukaan itse, ottaako OIKEASTI selvää ERI LÄHTEISTÄ (!) mitä rokote pitää sisällään, millaisia haittavaikutuksia sillä on todettu, kuka sitä valmistaa, jne. Kyselkää, ottakaa itse selvää, kyseenalaistakaa, ja ennen kaikkea, AJATELKAA ITSE! Uskomatonta....

huutaminen on epäkohteliasta. Ajattelin itse ja päädyin siihen tulokseen että rokotutan lapseni. Lähipiirissä riehui vesirokko, itse olin sairastanut vesirokon vakavana, joten ilman muuta halusin rokotuttaa lapseni kun sellainen mahdollisuus oli. Luotan rokotuksiin sillä ne on varmasti tutkittu hyvin. Nettitietoon en näissä asioissa niinkuin en missään muussakaan terveyttäni koskevassa asiassa luota. Luotan lastenlääkäriin, joka on tässä asiassa ammattilainen. Lapselleni ei tullut rokotteesta mitään haittavaikutuksia.

Vierailija
4/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdelle isommalle lapselle jo, pienin saa varmaan tuossa keväällä myös rokotteen. Vesirokossa on pahoja jälkitauteja, siksi rokotettiin.

Vierailija
5/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu nykyisen asuinmaamme rokotusohjelmaan. Lapset eivät pääse edes kouluun, jos rokotukset eivät ole kunnossa.

Vierailija
6/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on elämän aikana ollut niin monta flunssaa, vatsatautia, parvo- ja pervorokkoa sun muut kihomatoa että kyllä se immuunipuolustus on saanut tehdä töitä ihan ilman vesirokkoakin.

Useissa tutkimuksissa, lääketieteen julkaisuissa yms on nimenomaan painotettu sitä, että immuunipuolustukselle on TÄRKEÄÄ saada ko tehtäviä, mihin se on alunperin tarkotettu!!

Vierailija
7/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat silloin 3- ja 4-vuotiaita, ja rokko meni aika "helpolla" ohi molemmilta, ei ollut edes kauheaa kutinaa (joka itselläni oli kouluikäisenä kun vesirokon sairastin). Hyvä näin.

Vierailija
8/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi sai kasvohalvauksen rajun vesirokon jälkitautina... Ei siis ihan harmiton rokko :(

Vierailija
9/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesirokon jälkitautina pikkuaivotulehduksen. Itselläni taas kraateria muistuttavia arpia vesirokosta vielä aikuisenakin muistona lapsena sairastetusta vesirokosta. Oma lapsi ollaan rokotettu.

Vierailija
10/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan siitä syystä, että vesirokko ei ole mikään harmiton pikkutauti ja toisekseen, en ymmärrä, että miksi lapsen pitäisi se väkisin sairastaa, kun rokotteella sen voi estää.

Ei mitään oireita rokotteesta. Olen valintaani erittäin tyytyväinen.

Vierailija
11/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joitain linkkejä vesirokkorokotteesta. Saatte itse arvioida, ovatko hyviä lähteitä vai eivät, mutta tällaiset löysin...

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/rokottajan_ka…

http://www.uta.fi/rokotetutkimuskeskus/vesirokkorokote.html

Vierailija
12/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lapsesta 4 on sairastanut vesirokon, kuopus on alle 1v, eikä rokkoa vielä ole ollut. Tuskinpa saa rokotettakaan...

Mainittakoon vielä, että nelosen rokko oli vaikea, mutta sairasti ilman jälkitauteja (kuten muutkin sisaruksensa).

Vierailija
13/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taudin sairastaa niin saa suojan loppuelämäksi. Rokote ei tällaista suojaa anna, eli turhia myrkkyjä lapseen laitatte.

Päin vastoin, vesirokon sairastanut saattaa vanhuksena saada todella kivuliaan vyöruusun. Rokotteen avulla suojan saanut ei sitä saa.

Eikä kaikkien "tarvitse" edes odottaa vanhuutta saadakseen vyöruusun, sen voi saada ensimmäisen kerran todella pian sairastettuaan vesirokon. Kaikki riippuu ihmisen omasta vastustuskyvystä, ja jos huonosti käy, vyöruusu "kukkii" joka stressin yhteydessä.

Eli mieluummin rokotus kuin tauti.

Vierailija
14/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noissa linkeissä kyllä puhuttu mun mielestä mitään, että suojaisi vyöruusulta. Lievän rokon voi saada rokotettukin.

Vierailija
15/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hämmästynyt että näin moni on rokotuttanut vesirokkoa vastaan.

Onko teille puhuttu asiasta neuvolassa vai mistä olette saaneet päähänne että pitäisi rokottaa.

Otatteko kaikki muutkin saatavilla olevat rokotteet ja ovatko lapsenne kenties jossain rokotetutkimuksissa mukana.

Vierailija
16/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin itse selvää ja tulin tänne... heh heh. Huutaminen on epäkohteliasta... tärkeän asian PAINOTTAMINEN on myös ilmeisesti epäkohteliasta. Epäkohteliasta on myös varmaan olla eri mieltä.

Se, että ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia rokotteista, ei todellakaan tarkoita, että ne olisivat turvallisia.

Miettikää, jos kapasiteetti riittää: MIKSI kaikki "vaaralliset" taudit eivät tartu kaikkiin?

Ja olemme koko pienen historiamme ollut aikamoisen mikrobipommituksen kohteena, ja mikäli yhtään on ottanut asiasta selvää, tietää, että paljon "pahempien" rokkojen kuin vesirokon esiintyvyydet olivat radikaalisti laskeneet jo ENNEN rokotteiden tuloa. Olisikohan lisääntyneellä hygienialla ja ravinnon laadun paranemisella mitään osuutta asiaan.

Hyvää päivää, uskomatonta, on tasan niin tieteellistä kuin haluaa. Asioista voi ottaa ihan itse selvää. Tällä palstalla lauletaan kuorossa vesirokkorokotuksen tarpeellisuudesta. Mitä infoa se antaa?

Kun sokea sokeaa taluttaa....

Vierailija
17/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotettu. Siksi, että mä en usko sairastamisen jalostavan ketään.

Vierailija
18/54 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkin. Vaatii kyllä kielitaitoa. Katso kaikki osat. Voit saada jotain uutta tietoa.

Vierailija
19/54 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ihmisrotu on voinut selvitä näin pitkään ilman rokotteita?!

Ihmisrotu on kuin onkin selvinnyt ilman rokotteita samoin kuin ilman antibioottejakin. Silloin tosin jouduttiin hyväksymään se, että lapsia kuoli aivan yleisesti ihan tavallisiin tauteihin. Esim. vielä 50-luvulla lapsia kuoli tuhkarokkoon eikä se todellakaan olllut edes harvinaista. Nykyään rokotusten vastustajat saavat Suomessa rokottamattomille lapsilleen suojan siitä, että yleinen rokotuskattavuus on (onneksi!) niin korkea. Mutta ei ne taudit mihinkään ole hävinneet, jos rokotukset lopetettaisiin niin kyllähän se tuhkarokkokin taas lapsia alkaisi tappaa entiseen tapaan.

Juu, lopetetaan vaan rokotukset ja nostetaan taas lapsikuolleisuus sinne sotien jälkeiselle tasolle!

Vierailija
20/54 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesirokko rokotus ei anna mitään suojaa vyöruusulta, päinvastoin joidenkin jenkkitutkimusten mukaan rokotetut saavat vyöruusun useammin. Sekä rokottaessa että sairastaessa vesirokon elimistöön jää sama virus herpes zoster joka uudestaan aktivoituessaan aiheuttaa vyöruusun. Vesirokkorokote ei siis suojaa vyöruusulta vaan vain vesirokolta.

Juu ja meillä on rokotettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi