Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Suomessa rokoteta pienten vauvojen äitejä kärkipäässä niinkuin muissa maissa??

Vierailija
05.11.2009 |

aamutv:ssä " valitettavasti nämä alle 6kk ikäisten vauvojen ädit( vanhemmat) ovat Suomessa rokotejonossa vasta kaikkien riskiryhmien jälkeen."

Yhtään syöpäsairaita väheksymättä, käsittääkseni he ovat itse riskiryhmien kärkipäässä ja nyt kiireesti rokotetaan heidän läheisiään. Miksi ei sitten vauvojen, jotka eivät rokotetta ikänsä puolesta vielä saa, äitejä rokoteta jottei pienimmät vauvat sairastuisi?? EN KÄSITÄ!!!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä rokotetaan syys-lokakuussa synnyttäneet äidit. Ja samaan aikaan rokotetaan kaikki 6kk-6-vuotiaat. Mihin on unohdettu ne 2-6kk vanhojen vauvojen äidit? Ja täällä tauti jo riehuu ihan valloillaan.

Vierailija
2/17 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens esim. viisilapsisen perheen äiti hoitaa lapsensa sängynpohjalta. Tuleeko kodinhoitaja?

Miehet ovat töissä, eivätkä kaikkien vanhemmat voi/kykene tulla apuihin.

Kummitkaan tuskin haluavat tartuntaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens esim. viisilapsisen perheen äiti hoitaa lapsensa sängynpohjalta. Tuleeko kodinhoitaja?

Miehet ovat töissä, eivätkä kaikkien vanhemmat voi/kykene tulla apuihin.

Kummitkaan tuskin haluavat tartuntaa...

Vaan pointti on se, etta alle 6 kk vanhemmat (ei siis vain aiti) rokotetaan, etteivat tartuttaisi vauvaansa. Muutenhan KAIKKI aidit pitaisi rokottaa, ei vain alle 6 kk vanhojen.

Ap:n alkuperaiseen kysymykseen en tieda vastausta, tosin harvoinpa pelkan aidin (tai edes vanhempien) rokottaminen suojaisi taysin lasta, koska ymparistossa on yleensa lahes vaistamatta muitakin (rokottamattomia) ihmiskontakteja. Eli ehka siksi.

Vierailija
4/17 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vissiin katsoneet eilen tv:ta kun siellä kysyttiin tätä samaa asiantuntijoilta ja he vastasivat ettei tämä possuflunssa näyttäisi iskevän kaikkein pienimpiin ollenkaan!!!Siksi heidät olisi turha rokottaa ensimmäisten joukossa...

Vierailija
5/17 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens esim. viisilapsisen perheen äiti hoitaa lapsensa sängynpohjalta. Tuleeko kodinhoitaja? Miehet ovat töissä, eivätkä kaikkien vanhemmat voi/kykene tulla apuihin. Kummitkaan tuskin haluavat tartuntaa...

Vaan pointti on se, etta alle 6 kk vanhemmat (ei siis vain aiti) rokotetaan, etteivat tartuttaisi vauvaansa. Muutenhan KAIKKI aidit pitaisi rokottaa, ei vain alle 6 kk vanhojen. Ap:n alkuperaiseen kysymykseen en tieda vastausta, tosin harvoinpa pelkan aidin (tai edes vanhempien) rokottaminen suojaisi taysin lasta, koska ymparistossa on yleensa lahes vaistamatta muitakin (rokottamattomia) ihmiskontakteja. Eli ehka siksi.

äiti joka imettää luultavasti antaisi vauvalle vasta-aineita. Tuohonhan se perustuu, ei siihen että äiti ei sairastuisi ja tartuttaisi.

Vierailija
6/17 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens esim. viisilapsisen perheen äiti hoitaa lapsensa sängynpohjalta. Tuleeko kodinhoitaja? Miehet ovat töissä, eivätkä kaikkien vanhemmat voi/kykene tulla apuihin. Kummitkaan tuskin haluavat tartuntaa...

Vaan pointti on se, etta alle 6 kk vanhemmat (ei siis vain aiti) rokotetaan, etteivat tartuttaisi vauvaansa. Muutenhan KAIKKI aidit pitaisi rokottaa, ei vain alle 6 kk vanhojen. Ap:n alkuperaiseen kysymykseen en tieda vastausta, tosin harvoinpa pelkan aidin (tai edes vanhempien) rokottaminen suojaisi taysin lasta, koska ymparistossa on yleensa lahes vaistamatta muitakin (rokottamattomia) ihmiskontakteja. Eli ehka siksi.

äiti joka imettää luultavasti antaisi vauvalle vasta-aineita. Tuohonhan se perustuu, ei siihen että äiti ei sairastuisi ja tartuttaisi.

joten taalla tuo logiikka ei edes toimi. En siis oikeastaan tieda miksi ainakin ennakkotiedoissa sanottiin, etta alle 6 kk vauvojen vanhemmat rokotetaan taalla; varsinkin, kun suuri osa vauvoista on paivahoidossa jo 3 kk vanhasta lahtien...

Vierailija
7/17 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä rokotetaan syys-lokakuussa synnyttäneet äidit. Ja samaan aikaan rokotetaan kaikki 6kk-6-vuotiaat. Mihin on unohdettu ne 2-6kk vanhojen vauvojen äidit? Ja täällä tauti jo riehuu ihan valloillaan.

Olen synnyttänyt syyskuussa Espoossa eikä minulle ole rokotetta luvattu!!

Vierailija
8/17 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/17 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoosta myös minä, synnyttänyt lokakuussa, ja täällä peruttiin tuo aie rokottaa 4 viikon sisällä synnyttäneet äidit. (Alunperin olimme mukana rokotusohjelmassa, mutta sitten rokotusten alkua edeltävällä viikolla tilanne muuttui.) Eli tuoreet äidit eivät todellakaan saa rokotetta.

Imetyksen lisäksi, antaisihan se suojaa vauvalle, jos vauvan kanssa koko ajan lähikontaktissa elävä äiti ei sairastuisi tautiin - milläs nimittäin eristät vastasyntyneen äidistään kotioloissa. Muut perheenjäsenet voivat sairastua, mutta äiti voisi olla "muurina" näiden muiden ja vauvan välillä.

Todella eriarvoista on rokottaminen Suomessa, jos osassa maata tuoreet äidit rokotetaan ja osassa maata ei. En tajua ollenkaan.

Vierailija
10/17 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös tätä rokotus asiaa... hirveä tauti, sen voin sanoa...

Vierailija
11/17 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

h1n1 vastaan, kun itse sairastin ko. taudin, mutta vauva ei sairastunut, itämisaikakin on mennyt jo ohi.

Vai voiko saada taudin vielä jostain muualta vaikkei sitä nyt minulta saanutkaan?

Vierailija
12/17 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 6kk vauvojen äitien rokottaminen suojaisi vauvaa monella tapaa. Vasta-aineet voisivat imetyksen kautta siirtyä vauvalle ja äiti ei tartuttaisi vauvaa omalla sairastumisellaan.

Olen kuullut että osalla tuo sikatauti on niin rankka ettei moneen vuorokauteen pääse sängystä ylös. Kuka hoitaa ja syöttää siinä tilanteessa pienen vauvan?! Miehet on töissä, eikä rokottamaton suku ja ystävät halua tartuntaa. Todella järkyttävä tilanne!!

Ihan pieni vauva kuitenkin vaatii jatkuvaa hoivaa, eikä osaa syödä mitään ilman aikuisen apua. Entä jos on itkuinen vauva ja 40 asteen kuumeessa oleva äiti?!

Vierailija
13/17 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun te kaikki täällä olette huutaneet rinta rinnan, että MÄ en ainakaan ota rokotusta.

Vierailija
14/17 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies sairastettiin samaan aikaan,joten olihan se rankkaa koliikki vauvan kanssa,mutta onneksi se nyt on ohi.

ei näköjään imetyskään suojannut vauvaa.

Vierailija
15/17 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun te kaikki täällä olette huutaneet rinta rinnan, että MÄ en ainakaan ota rokotusta.

Vaikka tauti oli ja meni.

Vierailija
16/17 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies sairastettiin samaan aikaan,joten olihan se rankkaa koliikki vauvan kanssa,mutta onneksi se nyt on ohi. ei näköjään imetyskään suojannut vauvaa.

Vierailija
17/17 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yski ja oli räkänen. Lähdettiin heti lasten päivystykseen.Siellä kuume oli sitten 39 päälle.Heti otettiin sikanäytteet ja aloitettiin tamiflu.Tippa laitettiin myös ja sai hetken aikaa nestettä suoneen. Väriltään vauva oli aika kirjava osastolle tullessa,mutta tasoittui kun sai nestettä.

Muista oireista en tiedä kun toinen ei oikein osannut kertoa. :) Nukkui tosi paljon.

Niin ja sikanäyte oli positiivinen.