Loppuraskaus menossa, pitäisikö ottaa rennosti
vai tehdä korvapuusteja pakastimeen? Eilen huhkin jo kaksi pellillistä suklaapiirakkaa, kahden litran sämpylätaikinan ja ruokaa pakastimeen. Lisäksi siivosin. Nyt olo on kuin pieksetyllä, mutta tekisi mieli vielä tehdä jotain, että on mitä ottaa pakastimesta sitten kun vauva syntyy.
Kommentit (2)
itse huhkin kuin orja päivällä. Leivoin yhtä jos toistakin, siivosin ja järjestelin paikkoja muutenkin. Yöllä sitten lähdettiinkin synnyttämään. Lapsi syntyi viikoilla 37+2 (lastenlääkäri kyllä arvioi viikoiksi vain 36) ja uuden elämän alku oli kovin rankka niin lapselle kuin meille vanhemmille. Itse synnytys oli helppo, mutta oli sydäntä raastavaa nähdä lapsi lasten teho-osastolla kiinni piuhoissa ja letkuissa.
Mutta nyt tuo pikkuinen tuhisee tyytyväisenä omassa sängyssään :)
Jos vauva olisi nyt syntyessaan viela keskonen (alle rv 37), ei kannata ylirasittaa itseaan, koska se voi johtaa synnytyksen ennenaikaiseen kaynnistymiseen. Jos yli rv 37 niin tee niinkuin itse parhaaksi naet, jos tuo pakastinhomma on sulle tarkeampaa kuin lepaaminen (itse valitsisin toisin pain) niin mika ettei.