Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Söisitkö häissä mieluummin juustokakkua vai suklaakakkua?

Vierailija
05.11.2009 |

Kyseessä loppukesän tai alkusyksyn häät, voi olla kylmä sateinen lauantai tai lämmin auringonpaisteinen lauantai.

Kakku tarjoillaan kuitenkin vasta kahdeksan aikoihin illalla.

Vaihtoehtoina:

-vadelmainen juustokakku

tai

-suklaa "epäjuusto"kakku. Eli tummasta suklaasta tehty suklainen kakku ohuehkoksipohjaksi ja päälle valkosuklaamoussetäyte ja sen päälle vielä suklaakuorrutetta. Juustokakun näköinen suklaatikakku tämäkin olisi.

En oikein osaa päättää ja molempia käytännön syistä hankala toteuttaa. Teemme kakut itse ja koska vieraita on lähes 150, jos tekisimme molemmat kakut, niin luultavasti kaikki maistelisivat molempia ja kakkuja olisi tehtävä paljon enemmän.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaakakku on ehdottomasti juhlavampi ja siksi enemmän "hääkakku". Veikkaan, että ihmiset odottavat mieluummin saavansa suklaakakkkua.

Vierailija
2/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ottaisin VARMASTI :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten molempia pitäisi varata 150hlölle. Aika paljon extratyötä. Muuten haluaisinkin tarjoilla molempia, molemmat meidän lemppareita.

ap

Vierailija
4/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki kuitenkaan halua niiiiin paljoa makeaa, että molempia rohmuisivat, toki jotkut varmastikin.

Ulkonäöltään suklaakakku olisi minun mielestäni se juhlavamman näköinen kuin arkisempi juustokakku.

Suklaalle on moni allerginen, eivätkä kaikki edes pidä suklaasta, vaikka niin yleisesti kuvitellaan.

Vierailija
5/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi molempia, söisin tietenkin molempia.

Jos vain toista, söisin tyytyväisenä sitä. en yhtään osaa sanoa kumpi mieluisampi.

Eli älä tee molempia, jos et tahdo että kaikki syö molempia. Ja ihan sama kumman valitset, vedä vaikka pitkää tikkua. :)

Vierailija
6/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lasten naamat, vaatteet, hampaat....)

Vierailija
7/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyä, että miksi pidät isot häät jos nyt jo on tingittävä tarjoilusta?

Vierailija
8/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoilusta tinkimistä vaan yleisin käytäntö!!!!

Vierailija
9/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan kakkujen takia kyllä ajatellut vieraslistasta alkaa tinkiä :D Oon pahoillani jos sinun on ihan pakko saada molemmat kakut. Molempiin ei vaan rahkeet riitä - ei sitten millään.

ap

kysyä, että miksi pidät isot häät jos nyt jo on tingittävä tarjoilusta?

Vierailija
10/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kallistuisin juustokakun puolelle. Suklaa saattaa olla liiankin makea ja on varmaan muutakin pikkumakeaa tarjolla (pikkuleipiä, karkkeja?). Ja kuten joku totesikin, suklaa sotkee vähän liian helposti ja on vaikea saada pois vaatteista.

Vierailija
11/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskas pääruoka, juusto parempi mutta itse henk koht sitä mieltä että valitsitpa kumman vaan, ei voi pieleen mennä, ääni suklaalle

Vierailija
12/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen perusteella, että häissä kuitenkin kaikki ahmivat mahansa täysiksi ja kun kakun aika koittaa, suklainen kakku voi olla liikaa.

Sitä paitsi voisit tehdä sitten tummasta suklaasta kuivakakkuja juustokakun oheen tarjolle.

Vierailija
13/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan kallistua myös itse sen juustokakun puolelle. Suklaakakku voi todellakin sotkea ja olla liian raskas. Taidanpa alkaa suunnitella jo reseptiä. Testataan sitä nyt isänpäiväksi.

ap

Ihan sen perusteella, että häissä kuitenkin kaikki ahmivat mahansa täysiksi ja kun kakun aika koittaa, suklainen kakku voi olla liikaa.

Sitä paitsi voisit tehdä sitten tummasta suklaasta kuivakakkuja juustokakun oheen tarjolle.

Vierailija
14/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ehkä hassulta, mutta sen vaaleus sopii mun mielestä häihin ja senhän voi koristella todella kauniiksi loppukesän kukilla jne.

Jos suklaakakku, niin sitäkin tuunaisin vuodenaikaan sopivaksi esim vadelmilla, vadelmahillolla tai vast., joka vähän "leikkaisi" suklaan makeutta ja täyteläisyyttä. Valkoinen suklaa on varmaan monen muunkin suussa liian makeaa.

Ihana "ongelma" sulla, kyllä kakkupohdibnta voittaa 6-0 nää aivottomat SI-hysteriat! Hauskaa häiden suunnittelua teille!

Vierailija
15/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maistuu varmemmin kaikille ja kaikenikäisille.

Vierailija
16/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta söisin mielellään kumpaa vain, eli miettikää oman makunne mukaan.

Vierailija
17/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaajuustokakun tietysti, sellaisen missä yhdistät suklaakakun ja juustotäytteen kerroksisksi...nam! ohjeita löytyy varmaan jostain netistä...

Vierailija
18/18 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakin kermakakkua lisäksi niin sitten laittaisin juustokakkua.