Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulutettuja, vastuuntuntoisia vanhempia, jotka eivät aio rokotuttaa lapsiaan?

Vierailija
05.11.2009 |

Onko täällä muita korkeasti koulutettuja, vastuuntuntoisia, ei-hörhöjä vanhempia, jotka eivät aio rokotuttaa lapsiaan? Vai olenko ainoa?

Tuntuu, että sosiaalinen painostus on nyt sellainen, että pitäisi rokottaa, jos välittää lapsistaan. Minä välitän ja olen ottanut todella paljon selvää asioista ja päätynyt olemaan rokottamatta. Kovasti kyllä punnitsin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kahdesta pahasta päädyin vähemmän pahaan vaihtoehtoon. Pääsyin siis siihen, että lapseni saavta rokotteet, koska pahempi vaihtoehto on se, että lapseni kuolee. Sitä en voisi koskaan antaa itselleni anteeksi. Mutta taas rokotteen sivuvaikutuksista tulleet oireet voin antaa anteeksi, koska kuitenkin viimekädessä ajattelin, etten halua menettää lastani/lapsiani. Ihan mielenkiinnosta: oletteko ottaneet yleensä rokotteet neuvolassa? Jos olette, niin miksi juuri nyt kieltäydytte rokotteesta? Nevolan rokoteohjelmassa kuitenkin annetaan rokotteita osaa sellaisia sairauksia vastaan, joita ei ole aikoihin esiintynyt. Nyt todistettavasti esiintyy sikainfluenssaa ja silti ette ota rokotetta? Olisi kuitenkin mielenkiintoista kuulla esim. ap:n vaakakupissa olleet asiat. Mikä ouhui rokotetta vastaan ja mikä puolesta. Meillä lapset eivät ole vielä saaneet rokotetta, mutta kaiketi jossain vaiheessa saavat ellei nyt jotain todella painavaa rokotetta vastaan phuvaa tule ilmi.

Kahdesta pahasta valitsen vähemmän pahan.

ole ottanut kaikkia neuvolan rokoteohjelmassa olevia rokotteita, mutta vastaavasti olen ottanut joitakin yksityisesti joita ei ohjelmassa ole.

Koko perhe ollaan hyvin terveitä emmekä kuulu riskiryhmiin joten emme ole vielä "vuorossa"

Luultavasti en kuitenkaan rokotusta ota mutta päätän se sitten kun vuoro tulisi.

Vierailija
2/39 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita korkeasti koulutettuja, vastuuntuntoisia, ei-hörhöjä vanhempia, jotka eivät aio rokotuttaa lapsiaan? Vai olenko ainoa? Tuntuu, että sosiaalinen painostus on nyt sellainen, että pitäisi rokottaa, jos välittää lapsistaan. Minä välitän ja olen ottanut todella paljon selvää asioista ja päätynyt olemaan rokottamatta. Kovasti kyllä punnitsin.

Korkea koulutus ei kyllä takaa sitä, etteikö tekisi erittäin tyhmiä ratkaisuja elämässään, eikä korkea koulutus tarkoita älykkyyttä.

Vaikka punnitsisi millä tavalla, niin vaaka kaatuu rokotuksen suuntaan. Lisäksi jos kuvittelee tietävänsä paremmin kuin lukemattomat asiantuntijat maailmalla, niin onko se kovin älykästä.

Se on vaan YKS PIIKKI, jolla voi estää pahimmillaan pahaksi menevän taudin. Mikä asia oli se ratkaiseva, joka sai sinut kallistumaan rokottamattomuuden suuntaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että nyt lähden nukkumaan.

varmaan näen sioista unta.

Röh röh.

Vierailija
4/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat vaan nukkua tähän aikaan yöstä jos huomenna on työpäivä. Itse olen raskaana enkä rokotetta ota.

Vierailija
5/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini lähti juuri viemään pientä lastaan sairaalaan, kun tällä on hengitysvaikeuksia. Lapsi on ollut lähes viikon sikainfuenssassa.

Epäilen että varmaan miettii että olisipa lapsi saanut rokotuksen.

Vierailija
6/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole edes puhuttu rokotuksista ja epidemia jyllää.

Saako lähettää kaupungille korvausvaatimuksen rokotusjärjestelyjen tumpeloinista jos joku kuolee?

Vierailija
8/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun mielestä ihminen on hyvin usein vähän hörhö jos se "ottaa selvää asioista" ja päätyy ihan eri lopputulokseen kuin alan asiantuntijat.

Vierailija
9/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ärhäkkästi kananmunalle allergisen rokottaminenkaan ei ole ihan riskitöntä. Mutta toisaalta astman takia sikainfluenssakaan ei ole ihan riskitön.

Vierailija
11/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mitä teen, toisaalta rokotuksen saamiseen menee täällä ikä ja terveys, epidemia vaan kiihtyy täällä samaan aikaan.

Vierailija
12/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rokotteet tulee näin myöhään? Sitä ei ole ehditty testata tarpeeksi. Eikä testattu alle 18-vuotiailla. Mitä rokote sisältää? Millaisia oireita siitä voi saada vielä vuosia rokotteen saamisen jälkeen? Saattaako rokote aiheuttaa keskushermostohäiriöitä ja jos mitä? Ja millaisella todennäköisyydellä?

Rokote on pahempi vaihtoehto siksi, että se herättää liikaa kysymyksiä joihin ei tunnu löytyvän selkeitä vastauksia. Miksei jokin taho tule reippaasti esille ja vastaa kysymyksiin?

Häviävän pieni todennäköisyys kuolla sikainfluenssaan vs. pelkkiä kysymysmerkkejä. Alan kallistua ensimmäisen kannalle.

Vierailija
13/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun mielestä ihminen on hyvin usein vähän hörhö jos se "ottaa selvää asioista" ja päätyy ihan eri lopputulokseen kuin alan asiantuntijat.

Mutta kiitos paljon vastanneille! Kaveripiirissäni ei tietääkseni ole ketään muuta, joka ei ole rokotusta ottamassa, joten vaatii aika paljon itseluottamusta tehdä toisin... Varsinkin kun jutut on muilla tyyliin: "Jos en ottaisi rokotetta ja lapseni kuolisi en koskaan antaisi itselleni anteeksi!" Satuttaa tuollaiset, vaikka ymmärrän heidänkin kantansa.

Aika paha mieli on näistä asioista, vaikka uskon tekeväni oikein. Isäni on lääkäri ja sanoi, että päättäkää itse, mitä teette. Ei pitänyt ilmeisesti isona riskinä olla ottamatta. Ei ottanut itsekään, kun on sairastanut niin monta influenssaa mm. aasialaisen (H1N1) aikoinaan ja ikääkin on jo 65 v.

Vierailija
14/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
15/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rokotteet tulee näin myöhään? Sitä ei ole ehditty testata tarpeeksi. Eikä testattu alle 18-vuotiailla. Mitä rokote sisältää? Millaisia oireita siitä voi saada vielä vuosia rokotteen saamisen jälkeen? Saattaako rokote aiheuttaa keskushermostohäiriöitä ja jos mitä? Ja millaisella todennäköisyydellä? Rokote on pahempi vaihtoehto siksi, että se herättää liikaa kysymyksiä joihin ei tunnu löytyvän selkeitä vastauksia. Miksei jokin taho tule reippaasti esille ja vastaa kysymyksiin? Häviävän pieni todennäköisyys kuolla sikainfluenssaan vs. pelkkiä kysymysmerkkejä. Alan kallistua ensimmäisen kannalle.

Meilla ei lapsia rokoteta yksinkertaisesti siita syysta, etta taallapain maailmaa alle 18v ei rokoteta, koska rokotteesta ei ole riittavasti tutkimusitetoa lasten kohdalta. Piste. Itse en ajatellut ottaa.

Onkohan Suomessa koko juttu vahan paisunut yli ayraiden? Meiden esikoisen tarhassa yksi lapsi sairastui possuflunssaan, kukaan muu ei saanut tartuntaa. Olen myos elanyt SARS ajan, enka silloinkaan sairastunut....

Vierailija
16/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen mä koulua käynyt.

Enkä rokotuta, kun en ole sitä tehnyt tähänkään saakka. Painostusta en ole koskaan kohdannut, ihmettelyä ehkä, mutta so what? Asia ei muille kuulu, en mäkään arvostele kenenkään valintoja.

Lapset voivat oikein hyvin ja sairastaminen on normaali osa elämää. Perusterve ihminen voi potea ihan huoletta, tulee luomuvastustuskyky.

Vierailija
17/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oiskohan rokotus pelastanut.

Vierailija
18/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan asiaa niin paljon selvitetty, että tähän tulokseen on tultu. tämä suomessa käytetty rokote ja sen ainesosista osa on monessa paikassa lapsilta kielletty. tässä syyt lyhyesti.

meidän ystäväpiirissä osa rokottaa osa ei, toisten päätöksiä ei ole kauhisteltu. appivanhemmat on ainoat, jotka painostaa.

Vierailija
19/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutunut tekemään valintoja, koska emme kuulu riskiryhmään. Alun perin olen ollut sitä mieltä, etten rokotuttaisi - koska en halua lasteni olevan koekaniineja. Mutta nyt alkaa olla jo niin paljon testattuja ja muut ovat tainneet jo hoitaa koekaniinitestauksen, niin ehkä jo rokotuttaisin...? Ehkä.

Vierailija
20/39 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eihän se olisi edes kerennyt antamaan suojaa tautia vastaan, kun pohjoisessa rokote tuli jakoon vasta epidemian alettua. Sairaalahoito sen sijaan olisi voinut lapsen pelastaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme