mitä mä teen ton eskarilaisen kanssa?
Kun se ei tottele! JOs pyytää tekemään jotain, sanoo "joojoo", mutta harvemmin se tapahtuu. on kokeiltu jäähyt sun muut, mutta ei auta. Usein saa samasta asiasta sanoa sen sata kertaa, ja kun lopulta korottaa ääntää, alkaa tuo miss hienohelma mököttämään, kun häntä aina komennetaan, ja hän on niin herkkä ettei kestä sitä.
Puhuttu on monta kertaa, että siinä on itselläkin kun tottelee, eikä silloin tarvitse komentaakaan jos kerrasta uskoo. Pyrkii myös komentelemaan, ja keksimään määräyksiä, vaikkakin hänelle se on hyödytöntä, sellaiseen ei meillä lähdetä.
Mutta kun ei niin ei.
Mitä mä keksin, auttakaa mua?
Kommentit (3)
on annettu positiivista palautetta, kehutaan aina, kun vähänkin siihen on aihetta :)
Ei tuo ilkeyttään tee, ei vaan malta keskittyä mihinkään vähemmän kivaan.
KArkkipäivätkin on peruttu monta kertaa, tuloksetta,,,
Mitä ovat nuo tekemiset, joista tulee riitää ja miksi ei pysty vaatimaan ettei tottele.
Jos kyseessä:
iltatoimet: vahdit vieressä, kannat / raahaat vaikka pisulle ja pesulle, hampaatkin saa pestyä ainakin sinnepäin pakolla ja sitten sänkyyn. Huutohan tuosta tulee, mutta mitä sitten. Hampaat saa paremmin pestyä kun muksu huutaa kurkkusuorana. Sängyssä sitten voikin vähän keskustella miksei iltasatua nyt lueta, anteekspyynnöt ja halit.
Huoneen siivoominen: Mitään muuta ei tehdä kunnes huone on siivottu tai jos on pakko lähteä hoitoon / nukkumaan, niin uhkaus ja myös toteutus, että lelut lähtee jäähylle jos ei huone ala järjestyä vauhdilla.
TV / DVD / tietokoneen saa aikuinen kiinni vaikka pääkatkaisemisesta tai poistamalla sulakkeen taulusta (teki yksi murkkujen äiti ja hyvin tehosi)ja sen jälkeen ei sopivaan aikaan tarvitse ko laitetta käyttää.
hoidosta lähtö: sinä iltana ei tarvitse katsoa lempiohjelmaa. (Toimii, eikä monesti tarvitse toteuttaa).
Siis siperia opettaa ja näiden eskari poikien kanssa ei enään lempeät otteet auta vaan tarvitaan välillä rankat otteet, kun katsotaan kuka määrää ja ketä.
Nyt pikkasen helpompi kausi, mutta vaikeimpina kausina ei voi mitenkään verrata "vaikeaan vauva aikaan" :D. Mulla on siis myös 4kuinen vauva ja siitä kun aina valitetaan että se on niiiin raskasta. Eikö tytölle tehoo esim jos jättää karkkipäivän väliin tai joku muu kiva juttu jää väliin.?