Tuntuuko muista n 30 koululaisten äideistä että opettaja
antaa helpommin sitä negatiivista palautetta kuin vanhemmille vanhemmille..? Onko se sitten vähän kuin vaikeampi sanoa suoraan ja neuvoa niitä vanhempia jotka voivat olla jopa opettajaa vanhempia. Ainakin eskarilaisen kohdalla olen huomannut miten tädit suhtautuvat jotenkin "asiallisemmin" vähän vanhempiin ihmisiin eivätkä niin suoraan uskalla sanoa mitä minulle. Minuun suhtaudutaan kuin pikkukersaan jolle pitää antaa neuvoja ja jolle voi antaa vähän enemmän palautett kasvatusasioissa. Vaikka ihan samasta asiasta olisi muiden lapsilla kyse kuin omani
Kommentit (14)
itse olen 27 ja tyttäreni nyt ensimmäisellä luokalla.. sitäpaitsi ope taitaa olla melko samanikäinen kanssani :)
Mulle puhuttiin kuin pikkulapselle. Huvitti että käytös muuttui heti, kun johonkin kylylappuun piti laittaa ammatti. Sitten kun olin insinööri niin käytös oli aivan toisenlaista.
Ärsyttää niin tuollainen luokittelu. Ja en ymmärrä mitä mun ammatti päiväkodille kuuluu.
ja on kyllä asiallisen kohtelias ja mukava meille kaikille häntä nuoremmille äideille.
joten olisikohan open omalla iällä jotain tekemistä asian kanssa?
mutta jos niin on niin aika epäasiallista meininkiä.
insinööri on!
voi jeesus teidän kanssanne, kyllä huomaa, että ikää ei vielä juurikaan ole : ).
taisi olla niin että itse insinööri kuvitteli olevansa "jotain" ja luuli suhtautumisen muuttuneen
Ekaluokkalaisen opettaja on itse asissa minua nuorempi, alle 30 v. Viidesluokkalaisen opettaja on huomattavasti minua vanhempi. Yläkoululaisen luokanvalvoja lienee suunnilleen samanikäinen kuin minä (vähän päälle 30) tai hieman minua nuorempi.
Kyllä se lapsi ja hänen toimintansa määrittelee palautteen määrän.
insinööri on! voi jeesus teidän kanssanne, kyllä huomaa, että ikää ei vielä juurikaan ole : ).
Mulle puhuttiin kuin pikkulapselle. Huvitti että käytös muuttui heti, kun johonkin kylylappuun piti laittaa ammatti. Sitten kun olin insinööri niin käytös oli aivan toisenlaista.
Ärsyttää niin tuollainen luokittelu. Ja en ymmärrä mitä mun ammatti päiväkodille kuuluu.
Olen lto, eikä siellä päiväkodissa kyllä vanhempien ammatteihin keskitytä. Kyllähän ne johonkin paperiin kirjoitetaan, mutta ei niitä muista päivän aikana lasten kanssa puuhatessa, siinä painaa enemmän lapsi ja lapsen asiat. Toki joskus vanhempien ammatti vaikuttaa lapsen toimintaan, jolloin sitten ammatti tulee kyseeseen.
Mutta en ainakaan myönnä ynnäileväni lasten vanhempien ammatteja ja rukkaavani käytöstä sen mukaan. :D Enkä varsinkaan tarkasta, että jokohan tuo insinööriopiskelija on valmistunut, että voin sitten alkaa arvostamaan häntä enemmän.
itekin naisinsinööri, ja vaikka te ette ymmärräkkään että jonkun käytös voi muuttua kun kuulee tuosta niin ei se tarkoita etteikö niin tapahtuisi muualla.
Miesvaltainen ala, yleensä selvä jako miehet insinöörejä, naiset "sihteereitä". Kun sitten onkin itsekin insinööri, vasta sitten saa painoarvoa noitten miesten silmissä.
Kyllä mä sitä lasikattoasiaa ymmärrän vallan hyvin ja tuota että jonkun asennoituminen voi muuttua pelkän tittelin takia.
Tokihan toivois että jokainen otettais ihmisenä ilman titteliä mutta ei se niin mene.
Sen takia heille ei jouduta antamaan palautetta kasvatusasioissa...
ehkä voisi olla niin, että ikä ja kokemus tuovat ihmiselle varmuutta? Myös kasvattajana? Ja koulun tai päiväkodin kanssa yhteistyötä tekevänä vanhempana?
Joillakuilla vain on tarve päteä. Meidän koulussa iltapäiväkerhonvetäjä luulee olevansa presidentti, käskyttää ja komentaa ja opastaa koko ajan.
siitä insinööriydestä. Se vaan on totta että vähän vanhemmille ihmisille se on suuri asia, ja miehille... Kyllä sen työelämässä huomaa, ja vanhempien ihmisten käytöksessä.
- se insinööri
vaan sen että lapsesta riippuen tulee palautetta.
Ihan sama minkä ikäinen vanhempi.