Joo-o, ei ikinä toista lasta meille
tämä on helvettiä, unenpuute jotain käsittämätöntä.
Kommentit (6)
Mutta silti ei tule toista lasta meille.
nyt jo kolme.laita isä myös hoitamaan lasta, hae tarvittaessa unitabletit, koska unenpuute voi johtaa paljon pahempaan. Yksikin paremmin nukuttu yö parantaa jaksamista.Kokemusta löytyy.
masennuksen läpikäynyt
Jää enemmän aikaa omiin harrastuksiin, rahaa kaikkeen kivaan kuten vaatteisiin ja matkusteluun jne. Joten ei toista, kiitos.
Enempää EI TULE. piuhat menee poikki ensi kuussa. Esikoinen oli loistava nukkuja, kaksi muuta ei niinkään... Nyt on jo pikkuhiljaa helpottamassa VÄHÄN, kun kuopus 6 kk.
Esikoisen kanssa elämä meni voltilla ympäri. Oli tosi vaikea tottua entisenä aktiiviurheilijana siihen, että elämä on tosiaan elettävä jonkun toisen ehdoilla;
- ei voi nukkua kun haluaa
- ei voi "vaan olla" eli esim. lukea lehteä sohvalla rauhassa
- ei voi tulla ja mennä siis esim. lätkämatsiin, leffaan tms. ilman massiivisia järjestelyjä jne.
Eikä siinä ole mitään hävettävää. Elämänmuutos on suuri. Mutta sitten se helpottaa... puolivuotiaana jo hitusen, vuotiaana enemmän ja 2-3 vuotiaan kanssa elämä alkaa olla jo hirmu sujuvaa ja mukavaa. Se nukkuu yöt, syö itse, puhuu ja juttelee (ei kaikki, mutta meidän poika oppi hirmu hyvin puheen), käy itse potalla/vessassa, kävelee (ei tarvii kantaa) jne.
Ja sitten sitä alkaa miettiä, että ehkäpä olisi mukava, jos esikoisella olisi sisarus. Ja siinä timanttiajatuksen vallassa sitä on taas raskaana ja nyt sitä taas ollaan pienen vauvan äitinä.
Mutta mikä ero tässä onkaan kun se elämänmuutos on jo ollut. Ei tunne väsymystä tai "luopumisen tuskaa" samalla tavalla kuin esikoisen kanssa. Elämä sujuu helposta ja vauva kulkee luontevasti mukana paikasta toiseen -esikoisen kanssa oltiin niin jäässä, että melkein vaan kyyhötettiin kotona kun ajateltiin, ettei pientä voi viedä sinne ja tänne.
Nyt tää muksu on viikon-parin vanhasta jo reissanut missälie mukana ilman ongelmia ja olen mm. imettänyt sujuvasti rätin/pyyhkeen alla julkisesti. Esikoista en kehdannut, joten pulloa vaan.
Olen tosi onnellinen, että tehtiin toinen. Nyt niistä ei vielä ole seuraa toisilleen (ikäeroa 3,5v) mutta isompana on. Ja miten kivaa itsestänikin on nyt aikuisena, että mulla on sisaruksia.
Tosin, lehteä ei taas saa luettua. Sen verran se väsymys taas vaivaa, että kun mahis tulee niin silmät sulkeutuu... mutta tiedän, että vuoden päästä saa jo nukkua ja lukea niitä lehtiäkin :)
muttei mulla ole mitään erityistä unenpuutetta.. =)