D-vitamiini ehkäisee sikainfluenssaa
http://www.biovita.fi/uusi/news.php?lang=fi&id=1476
http://www.biovita.fi/uusi/news.php?lang=fi&id=1467
http://www.nutraingredients-usa.com/Research/Canada-examines-vitamin-D-…
http://www.nutraingredients-usa.com/Research/Forget-C-D-may-be-the-vita…
http://www.d-vitamiini.fi/tietoa_d-vitamiinista/infektiosairaudet.php
Lisää löytyy, kun vaan googlettaa. Eipä ole tästä puhuttu. Kaikki vaan toitottaa, että OTTAKAA ROKOTE!
Kommentit (63)
Täällä on keskustelua D-vitamiinista puolesta ja vastaan ja mielestäni aika asiantuntevaa porukkaa mukana.
http://sundqvist.blogspot.com/2009/08/d-vitamiinin-saantisuosituksia.ht…
Osaisiko joku ystävällinen sanoa montako mikrogrammaa on Jekovit tipassa? Lapsille annan kolmesta viiteen tippaa. Vaihtoehtoisesti otetaan kalanmaksaöljyä 5ml. Tuleekohan tästä tarpeeksi D-vitamiinia?
ja paljonkohan sitä saa parin viikon aurinkolomalla, joten vaikea uskoa että 50µg:sta olisi yhtään mitään haittaa.
Meillä lapsia vauvasta viisivuotiaaseen ja kaikille annettu sitä Jekovitia tai muille paitsi vauvalle kalanmaksaöljyä (Lysi). Mutta jos Jekovit siis kehno, niin mitä suosittelette?
se Jekovitistä kyselijä
D-max d-vitamiinia, se on sitä parempaa D3 vitamiinia. on mansikanmakuisia purutabletteja jotka vieläpä ksylitolia joten monta kärpästä yhdellä iskulla. päivän kohokohta lapsille kun saa nuo tabletit (1 v ja 7 v).
onko kaikki muutkin D-vitamiinitipat niin helkutin pahanmakuisia kuin Jekovit..
Mutta alle vuoden ikäisestä en tiedä. Itse annoin kiltisti sitä mitä neuvolassa käskettiin.
Tiedätkö mistä D-vitamiinia saa luonnollisesti?
Auringosta, kalasta...
Jos D-vitamiini ehkäisee sikainfluenssaa niin MIKSI KO. TAUTI SAI ALKUNSA MEKSIKOSTA???? ja riehui siellä niin voimakkaana.
Luulisi siellä ihmisten saavan auringosta tarpeeksi D-vitamiinia ja eiköhän siellä kalaakin syödä paljon kun sijainti on tuollainen.
Meillä otetaan edelleen rokotukset vaikka D3 vitamiiniakin syödään. Lisäksi syödään maitohappobakteereita, juodaan vihreää teetä ja vanhemmat punaviiniä, joista kaikista on julkisuudessa puhuttu mahdollisina sikainfluenssan torjujina.
Ja ihmiset pitkähihaisissa jne. Turkissakin paikalliset pukee toppavaatteita jo marraskuussa.
joka varastoituu elimistöön.
Siinä ei lyhyt talvi paina, suomessakin d-vitamiini varastot ovat vähimmillään vasta kevättalvella.
Noin yksinkertastahan se on, syö d-vitamiinia niin ei tule sikainfluenssaa.
Voi jessus näitä jotka hankkii "tietonsa" mainostajien, seiskalehden ja iltiksen otsikoista ja toitottaa niitä totuutena.
Kun d-vitamiini nyt on niin ihkua, on syytä kuitenkin muistaa myös että sen liika käyttäminen on myrkyllistä.
saattaa painaa. Aika moni käyttä nykyään kaiken aikaan ja koko kropassaan aurinkorasvoja. Ne estävät d-vitamiinin muodostumisen samoin kuin vaatteet, tietysti.
aurinkorasvojen kanssa.
Auringon uv-säteet on se mikä saa d-vitamiinin muodostumaan elimistössä. Ohuet vaatteet eivät estä uv-säteiden imeytymistä. Samaten kasvoihin ne säteet joka tapauksessa pääsee.
"Noin yksinkertastahan se on, syö d-vitamiinia niin ei tule sikainfluenssaa. "
Oletkohan itse yksinkertainen vai mistä tuon luit? Se on yksi vastustuskykyyn vaikuttava asia eikä ole pahaksi jos se otetaan käyttöön jos on pienikin mahdollisuus ettei sikainfluenssa tartu tai että sen sairastaa lievempänä. Mutta jätä sinä vain vitamiinisi ja muut pillerit jatkossakin ottamatta. Tiesitkö muuten että lääkkeistä (näistä länsimaisista joita lääkärit määrää) tehoaa vain 25% joten miksipä niitäkään siis syömään.
puhunutkaan vaan suomalaisten auringon kautta saamasta d-vitamiinista. Kyllä minä olen nähnyt lapsille laitettavan joka puolelle kehoa aurinkorasvaa ja paksua paitaa päälle kesälläkin. Itse epäilen, että riittävää määrää d-vitamiinia eivät siis kaikki kesälläkään saa auringosta. Siis nii, että selviäisivät yli talven. Mutta ei se minulta ole pois, jos ette tätä usko ettekä lisä d-vitamiinia käytä. Kukin taaplaa ihan tyylillään.
Mutta jos luet ap:n viestin niin siinä kyllä kritisoitiin että käsketään ottamaan rokote, kun kerran D-vitamiini auttaa.
"Noin yksinkertastahan se on, syö d-vitamiinia niin ei tule sikainfluenssaa. " Oletkohan itse yksinkertainen vai mistä tuon luit? Se on yksi vastustuskykyyn vaikuttava asia eikä ole pahaksi jos se otetaan käyttöön jos on pienikin mahdollisuus ettei sikainfluenssa tartu tai että sen sairastaa lievempänä. Mutta jätä sinä vain vitamiinisi ja muut pillerit jatkossakin ottamatta. Tiesitkö muuten että lääkkeistä (näistä länsimaisista joita lääkärit määrää) tehoaa vain 25% joten miksipä niitäkään siis syömään.
Kun se ei ole estänyt sitä Meksikossa josta pandemia alkoi?
Miksi tauti riehuu hurjana Norjassa jossa tunnetusti syödään paljon kalaa?
Miksi tauti jyllää välimerenmaissa jossa kesä on edelleen ja syödään paljon kalaa ja oliiviöljyä?
puhunutkaan vaan suomalaisten auringon kautta saamasta d-vitamiinista. Kyllä minä olen nähnyt lapsille laitettavan joka puolelle kehoa aurinkorasvaa ja paksua paitaa päälle kesälläkin. Itse epäilen, että riittävää määrää d-vitamiinia eivät siis kaikki kesälläkään saa auringosta. Siis nii, että selviäisivät yli talven. Mutta ei se minulta ole pois, jos ette tätä usko ettekä lisä d-vitamiinia käytä. Kukin taaplaa ihan tyylillään.
Ap rinnastaa d-vitamiinin syönnin rokotuksen tehoon taudin torjunnassa. Etten sanoisi että hiukan suhteellisuudentaju pettää tossa ajattelussa.
Ja otan kyllä niitä vitamiineja mitä tarve on, myös d-vitamiinia sen 10 mikrogrammaa mitä raskaana oleville ravinnosta saatavan d-vitamiinin lisäksi suositellaan. Mutta en kuvittele sen tekevän minua immuuniksi taudille tai korvaavan rokotetta.
"Noin yksinkertastahan se on, syö d-vitamiinia niin ei tule sikainfluenssaa. " Oletkohan itse yksinkertainen vai mistä tuon luit? Se on yksi vastustuskykyyn vaikuttava asia eikä ole pahaksi jos se otetaan käyttöön jos on pienikin mahdollisuus ettei sikainfluenssa tartu tai että sen sairastaa lievempänä. Mutta jätä sinä vain vitamiinisi ja muut pillerit jatkossakin ottamatta. Tiesitkö muuten että lääkkeistä (näistä länsimaisista joita lääkärit määrää) tehoaa vain 25% joten miksipä niitäkään siis syömään.
mä vastailin ihan vain yleensä d-vitamiinin hyödyllisyyttä ajatellen en laisinkaan sitä ajatusta tukien, että ehkäisisi sikainfluenssan saannin.. 38
D2 ei ole ollenkaan niin tärkeä ja ihmettelenkin miksi sitä edes annetaan vauvoille.