Kukaan käyny kättärillä ultrissa?
Kertooko sukupuolen? Kysyykö erikseen halutaanko tietää jos näkee, ja kannattaako sitä edes kysyä? Jos on kerrottu niin millä viikolla?
Kommentit (15)
2008 kertoivat pyydettäessä, jos sen helposti näki.
Kahdesta "pakollisesta" ultrasta siinä jälkimmäisellä kerralla.
Luulisi olevan ihan tavallista että tulevat vanhemmat haluavat tietää, sitten tuhlaavat rahansa yksityisellä ja vähävaraisemmille todella reilua.. Loukkaako se heitä jotenkin?
utelias ap
EIkö siellä edelleen ole se lappu seinällä, jossa kehotetaan olemaan kysymättäkään?
Kävin juuri kesällä. Emme kyllä myöskään kysyneet sukupuolta, mutta olen kuullut että kertoisivat sen. Tiedä sitten.
Eka lapsi tuli 2006 ja silloin ei kätilöt saaneet kertoa. Tämä meidän kätilö olisi tosin kertonut, jos olisimme halunneet tietää. Mutta toisen saimme 2009 ja mä kyllä muistelisin, että nykyään ne saa jo kertoa johtuen siitä, että ne ultralaitteet on muuttuneet tarkemmiksi. Mutta en kyllä muista, että kummalla käyntikerralla se sitten näkyy..
Olen käynyt tänä vuonna. Kertovat sukupuolen rakenneultrassa, jos haluatte tietää. Meille kätilö sanoi ihan selkeästi "jos haluatte tietää lapsen sukupuolen, niin minä tiedän sen nyt". Jos ei olisi ollut esikoisemme kyseessä, niin olisimme kyllä itsekin tajunneet kuvaa katsellessa, kumpi on kyseessä :)
sukupuolen nyt kesällä 2009, jos olisi haluttu. Tosin kuulemma ei 100% varmuutta, että syntyy se jota ennustavat.
Tämä siksi, että joku oli vetänyt herneet otsalohkoon saakka kun sukupuoli ei ollutkaan se ultrassa arvioitu. Oikeusjutulla oli uhannut jne. Ultraaja antoi silti oman arvionsa kun emme lähteneet asiaa liikaa utelemaan.
2007 antoi arvion ja painotti, ettei ole varmaa ja ettei tule sitten olla hänelle vihainen, jos sukupuoli ei olekaan hänen arvioimansa.
2009 nyt sitten nuo kiellot ovat poistuneet ja ultraaja tsuumaili suht pitkään sukupuolta.
Kaikilla kerroilla arvio on osunut oikeaan.
Mutta haluttiin pitää loppuun saakka maailman paras ylläri salaisuutena.
p.s. Mä en henk koht ymmärrä, miksi ihmiset ei halua tuota sukupuoliasiaa yllätyksenä ;) (tosin sallisin kyllä kaikille uteliaille tiedon)
Kutsu kättärille ei ole saapunut vielä ja kyselen tyhmiä:)
Eli ei tarvitse edes kysyä erikseeen? Huh jos näin on:D en halua mitään saarbaa siitä mitä väliä lapsen sukupuolella on;)
Kutsu kättärille ei ole saapunut vielä ja kyselen tyhmiä:) Eli ei tarvitse edes kysyä erikseeen? Huh jos näin on:D en halua mitään saarbaa siitä mitä väliä lapsen sukupuolella on;)
Aika tuli samaan aikaan kuin aika nt-ultraan. Ja tämä siis tänä kesänä.
yksityisellä käymään 4d ultrassa, näkyyköhän tässä? Voiko vielä näkyä?
ap
p.s. Mä en henk koht ymmärrä, miksi ihmiset ei halua tuota sukupuoliasiaa yllätyksenä ;) (tosin sallisin kyllä kaikille uteliaille tiedon)
Itse olen huomannut että suurin osa ei tunnu ymmärtävän että halutaan yllätyksenä, osa kyselijöistä ei ole edes oikein uskonut kun olen sanonut ettei tiedetä. Ilmeisesti se on niin yleistä nykyään että kysytään?
lääkäri ei kertonut, ettei lapsi pysy hengissä kohdun ulkopuolella (vasta sikiötutkimusyksikössä kerrottiin)
ai niin. en muistanut kysyä sukupuolta. se selvisi vasta synnytyksessä. tyttö oli.
Eskoisen kanssa käytiin ultrassa 2007 ja silloin ei olisi kertonut. Tosin ultrassa näkyi jotain, jonka takia jouduttiin jatkotutkimuksiin, joten päässä pyöri ihan muuta asiat, kuin sukupuoli. (Jatkotutkimuksissa kuitenkin paljastui, että oli tullut väärä hälytys ja kaikki oli kunnossa. Jatkotutkimuksissa lääkäri myös kertoi meille sukupuolen, joka piti paikkaansa.)
Nyt syksyllä käytiin ultrassa tästä toisesta raskaudesta ja sanottiin kätilölle heti kättelyssä, että mies ei halua tietää sukupuolta, mutta minä haluan. Mies meni sitten ulos huoneesta siksi aikaa, kun tutkailtiin sukupuolta kätilön kanssa. Eli kannattaa ilmaista toivensa sille kätilölle.
Kuulin jostain, että muutos johtuu siitä, että ylilääkäri on vaihtunut ja sen mukana käytäntö.
EIkö siellä edelleen ole se lappu seinällä, jossa kehotetaan olemaan kysymättäkään?