ketään muuta kuka EI lue lapselle?
Meillä ollaan tosi laiskoja lukemaan lapsille iltasatuja..minä en tykkää lukea ääneen ja mies ei viitsi..Onko muita?
Kommentit (24)
yksi yhteen lukemisen määrän kanssa. Meillä on aina luettu paljon ja lapsilla on melkoinen sanavarasto, ilmaisukyky ja mielikuvitus, mutta eivät he lukemista ole oppineet yhtään keskimääräistä nopeammin.
Itse muuten muistan, kuinka äiti luki meille lapsille nuortenkirjojakin joskus ääneen, siis kun olimme jo isompia ja osasimme itsekin lukea. Se oli ihanaa!
Itse olen ylpeä siitä, että luin joka ilta iltasadun lapselle niin kauan kuin hän sitä halusi. Kiva kun lapsella on äidinkieli ollut 10 :)
Mulle ei ole pahemmin luettu, mutta itse luenkin ihan älyttömät määrät, olen lukenut siitä asti kun opin lukemaan. Ei nämä asiat ole niin mustavalkoisia..
mä en olisi niinkään huolissani lukemiseen oppimisen aikataulusta, sen teknisen suorituksen kuitenkin valtaosa oppii ilman suurempia vaikeuksia. Jos omalle lapselle ei luettaisi, paljon enemmän olisin huolissani mielikuvituksen, sanavaraston ja ilmaisukyvyn kehittymisen mahdollisuuksista. Paitsi koulunkäyntiin, nuo asiat kun vaikuttaa osaltaan myös lapsen psyykkiseen hyvinvointiin, mm. kykyyn ilmaista itseä ja omia tunteita. En sano etteikö näitä voisi oppia ilman lukemistakin, mutta lukeminen kyllä tukee ja helpottaa.
Itse olen ylpeä siitä, että luin joka ilta iltasadun lapselle niin kauan kuin hän sitä halusi. Kiva kun lapsella on äidinkieli ollut 10 :)