Huoh, rasittaa ihmisten arvostelu tietämättä totuutta (vauvan nukutus asiaa)
Välillä osaa ärsyttää miten herkästi ihmiset arvostelevat vain kuulemansa perusteella ja kyseessä siis on välillä ihan vieraista ihmisistä.
Meidän tyttö, nyt 7kk nukkuu päikkärit aina ulkona vaunuissa, tämä ei se ongelma ole vaan se kun tyttömme huutaa kun syötävä n. 5-10minuuttia ennen kun nukahtaa. On väsynyt, mutta silti taistelee unta vastaan. Näin on ollut ihan vauvasta asti ja sama juttu yöunille mennessä. Ei auta vaikka ottais syliin ym, aina sama huuto. Rasittaa miten ulkopuoliset olettaa, että pidän vauvaa nälässä ja muutamat on tulleet sanomaan, että etkö anna vauvalle ruokaa tai muuta vastaavaa todella arvostelevaan sävyyn. Ja kun olen sanonut, että itkee väsymystään niin monikaan ei ole uskonut, joskin sitten ihmeissään kuunnelleet ja katsoneet kun yhtäkkiä tuli hiljaista.
Kommentit (6)
muutaman minuutin huuto, ennenkun nukahtaa.. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... =)
Asiassa kuin asiassa.
Ollaan arvostelemassa ja jakamassa tuomioita vaikkei todellisuudessa tiedätä asiasta edes yhtä prosenttia.
Inhoan tuollaista ja siksi itse yritän olla arvostelematta kenenkään tekemisiä jos en tiedä taustoista mitään.
Tuo huuto-ongelma helpottaa aikanaan ja sitten huomaat, että kas, sua arvostellaan seuraavasta asiasta. Vähitellen totut siihen, että ei koskaanvoi olla kaikkien silmissä täydellinen. Edes omissasi. kyllä se siitä.
Oot varmaan muuten kokeillutkin, mutta siihen jos vauva huutaa väsymystään ennen nukkumaanmenoa, usein auttaa se kun panee puoli tuntia aikaisemmin nukkumaan.
Yritä ajatella positiivisesti. Ihanaa että vieraat ihmiset välittää sun vauvasi hyvinvoinnista. Voisithan sä olla tollo äiti joka ei tajua antaa vauvalleen ruokaa, ja olisihan se sitten vauvan kannalta hyvä että ihmiset puuttuisi asiaan eikä kävelisi vaan ohi välinpitämättöminä kun toinen rääkyy apua minkä keuhkoista jaksaa.
Esim. eilen huusi tunnin kunnes nukahti. Ei kelvannut tissi, ei tutti ei viereen nukutus. Sitten vaan nukahti, kun oli huutanut sylissä tarpeeksi.
Itse olen ollut samanlainen vauvana.
(jos niitä ei halua) on pysyä ihan hiljaa omista vauvanhoitotavoistaan ja -tottumuksistaan. Ihmiset helposti odottaa, että on neuvoja tai vinkkejä vailla jos valittaa.