Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Antaisitko henkesi lastesi vuoksi?

Vierailija
03.11.2009 |

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon vähän erillaista näkemystä tähän keskusteluun. 

Mietitään tilannetta missä meillä on vaarassa satojatuhansia tai joapa miljoonia ihmishenkiä. Sinä hyvä lukija olisit henkilö kenellä jotkin tärkeät ydinkoodit joita väärin käyttämällä monien monien ihmisten henki vaarantuisi. 

Koodien vaatia uhkaa lapsesi henkeä. 

Sinä voit joko pelstaa lapsesi hengen ja pääsette jatkamaan elämäänne maailmassa jossa on tapahtunut ydinonnettomuus terroristien toimesta miljoonia ihmisiä on kuollut suurin osa lapsia ja työikäisiä ihmisiä. (Tilanne on täysin hypotettinen, mutta silti minua oksettaa tätä kirjoittaa.) 

Kuitenkin mielestäni erityisen hyvä pohtia mitä olisi valmsi uhraamaan? 

Vierailija
22/32 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2009 klo 10:36"]

joka olisi päässyt pelastuslauttaan vauvansa kanssa, mutta jonka vanhempi poika ei siihen mahtunut ja jäi kauhuissaan itkemään laivaan kun äiti ja vauva menivät lauttaan. Äiti sitten tuli vauvan kanssa pois lautasta poikansa luo ja hukkuivat kaikki. Isä siellä Amerikassa turhaan odotteli perhettään...

En todellakaan voisi jättää yhtä lapsistani huutamaan ja itse pelastua toisen kanssa. Mieluummin hukkuisimme kaikki yhdessä.

9

Mä oisin laittanu lapset lautalle ja hukkunut itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne olisi kauhea ja ikävä sanoa, mutta joutuisin kääntymään miljoonien ihmisten puoleen. Uskon isänä että minun lapseni ymmärtäisi tilanteen vakavuuden ja tekisi itse samalla tavalla vanhempana. 

Päätös ei missään nimessä olisi helppo, mutta se on tehtävä. En voisi uhrata niin montaa ihmishenkeä. Onneksi ei tarvitse tällaisia miettiä todellisuudessssa. 

Se pystyisinkö elämään itseni kanssa kyseisen päätöksen jälkeen ei olisi niin yksinkertaista. 

Vierailija
24/32 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin silmää räpäyttämättä

Vierailija
25/32 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai antaisin.

Vierailija
26/32 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
27/32 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin

Vierailija
28/32 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi ydinkoodeja. Luultavasti päätökseni ja omien lapsien kuolema johtaisi myös omaan itsemurhaani, mutta siltikin tuossa on niin paljon suuremmat kuviot kyseessä, että yhden perheen hengen vuoksi ei voi mitenkään uhrata miljoonia.

Vierailija
29/32 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin miettii, et antaisin varmaan erityislapseni, mutra normaalia lastani ei vietäisi minulta ennen minua

Vierailija
30/32 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, antaisin myös miehenikin puolesta.

Vierailija
31/32 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole omia lapsia, mutta silti antaisin henkeni lapsen puolesta. Tekisin ainakin mitä tahansa, jotta voisisin pelastaa hädässä tai vaarassa olevan lapsen. Toki minun työni puolesta vaarannan oman terveyteni ja henkeni kaikkien ihmisten puolesta, kuitenkin erityisesti lasten kohdalla en asiaa kyseenalaistaisi hetkeäkään. 

Aina ei kuitenkaan omankaan hengen antaminen auttaisi mitään, mutta alkuperäinen kysyjä varmaan tarkoittanut tilannetta missä toinen ihminen vaikka työntää toisen pois palavastatalosta ja menettää itse henkensä tms. tilannetta missä "auttaja" maalikko tai me ammattilaiset menettäisimme henkemme. 

Lääketieteen kehittyessä myös erinäiset elinttenluovutukset yleistyvät ja lisääntyvät. Jos joskus pystyn pelastamaan lapsen vaikka luovuttamalla oman sydämmeni tms. uskon että sen tekisin. Toki ihmisellä pitää olla hieman itsekästäkin ajattelua, mutta pakko tilanne on pakkko tilanne. 

Siitä hetkestä kun löydän tulevien lapsieni äidin teen myös hänen vuokseen mitä tahansa ja varsinkin lasten puolesta. Tämän lupaan. 

Vierailija
32/32 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi