Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Metsästys, puolesta ja vastaan

Vierailija
03.11.2009 |

Juttelin tuossa muutama päivä ystäväni kanssa metsästyksestä. Mieheni oli tuolloin metsstysreissulla (ei muuten tullut saalista) ja ystäväni ei voi ymmärtää eläinten ampumista ruuaksi. Hän syö kyllä lihaa, mutta huviksi tappaminen on hänen mielestään väärin. Ymmärrän tuon hyvin, mutta kun tarkemmin ajattelee niin jos me syömmke esimerkiksi hirveä, niin se on kuitenkin aina yksi köntti vähemmän vankeudessa kasvatettua lihaa. Eikö ole parempi syödä villinä ksvanutta ruokaa kuin tehokasvatettua?

Jos vastustaa metsästystä ja on kasvissyöjä, niin silloin ymmärrän kyllä asian.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hengasin pari KK metsästäjän kanssa.

Ihana mies. :)

Harmi,että sille metsästys on elämääkin tärkeempi.

Ps. se kauriinulkofile oli tosi hyvää.

Ja metsästys on hyödyllistä.Siinä lopetetaan tuhoeläimiä(minkit,supit,näädät,varikset,mäyrät)jotka tuhoaa pikkulintujen pesiä/munia esim.

Muutenkin onhan se kivempi syödä sitä itse saatua lihaa.

Varis on tuhoeläin yhtä paljon kuin kirjosieppo, joka tuhoaa säälimättä pieniä hyönteisparkoja. Luonnon järjestykseen kuuluu syöminen ja syödyksi tuleminen, eikä ihmisen pidä luonnossa poliisiksi ruveta.

Siis,tottakai varikset syö hyönteisiä,mutta myös tuhoaa pikkulintujen pesiä.Samoin tekee myös lokit,tonkii linnunpesiä.Niitäkin siis karsitaan pois luonnosta.Eli se on hyvä karsia näitä tuhoeläimiä. Kannat pysyy kurissa jne.Ja kukas muukaan niitä karsii kuin ihminen.

Hel kutin pässi (anteeksi pässit). Miten luonnosta vieraantunut voi olla luullessaan että luonto ei ole pystynyt itse säätelemään kannanvaihteluita ennen ampuma-aseiden keksimistä? Sinun logiikkasi mukaan puolet eläimistä on tuhoeläimiä. Pikkulinnut ovat jonkun toisen ruokaa, haloo. Olen sitten biologi, revi siitä.

Vierailija
62/62 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ruoto.fi/fi/metsastys/metsastysaseet/haulikot/paallekkaispi…;

Päällekkäispiippuiset haulikot on suhteellisen hyviä ampuma harrastukseen ja metsästykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla