Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~SYYSKUUN SYDÄMET ja marraskuu~~

01.11.2009 |

Ja taas on kuukausi vaihtunut ja tänä viikonloppuna on tainnut muutama sydän saada nimensä :) Tulkaahan kertomaan.

Meillä nimi tulee pojalle vasta ens lauantaina. Kovasti on poika kasvanut ja tänään laitoin 56 sentin vaatteet pois ja otin isommat tilalle. Mihin ihmeeseen tää aika oikein menee?! Nooh, sen myötä on tullut kuvioihin nyt pojan ihanat hymyt ja jokeltelut

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä korviketta menee kerralla 60-110ml riippuen tilanteesta, saa myös rintamaitoa, mutta aina ei huoli tai sitte ei riitä joten pullotellaan myös.

Kakka-asiaakin oli... Meillä noin joka toinen tai kolmas päivä ähistellään vaipan täytettä.

Sikainfluenssaa en juuri pelkää, kaupassa ja kylässä käydään normaalisti. Käsiä pyritään pesemään useasti, lastenki kaverit oon laittanu pesemään ku meille tulevat. Osalle se tapa on kyllä iskostunu omasta kotoa ja koulusta tavaksi muutenkin.

Ihmettelin tässä pojan mittasuhteita ku neuvolassa mitattuna on 59cm mutta monet 62cm vaatteet on pieniä ja 56cm ei mee ollenkaan. Suurin osa vaatteista on 68cm ja ne on ihan sopivia. Osa on kyllä liian suuria, riippuu valmistajasta.

Yritin tuossa taas alottaa d-vitamiinit mutta poika alko seuraavana yönä kiljumaan mahaansa (ilmeisesti) joten jätin ne taas pois. Ehtiihän ne, ennenki on ilman pärjätty!

Tällä viikolla tulee jo 8vkoa siitä ku lähettiin sairaalaan poikaa hakemaan, hurjan nopeeta aika menee ja kauheesti poika muuttunu tässä ajassa. Tuntuu että ei enää oo mikään vauva vaan oikee pikkuihminen :)

Vierailija
22/26 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs tiedä muistatteko minua enää.. alkuodotuksessa olin mukananne kirjoittelemassa, mutta sitten elämäntilanne meni sellaiseksi että voimia ei ollut enää kirjotella. Raskaus meni siis aika lailla masennuksen kourissa ja elämä oli aika mustaa. Tällä hetkellä elämäämme kuitenkin piristää 27.9 syntynyt pikkuinen tyttövauva :) Lisäksi minulla siis -08 elokuussa syntynyt poika. Täällä pikkuhiljaa rakennellaan uudelleen luottamusta elämään ja opettelen pärjäämään lasten kanssa päivät. Muilla tuntuu kovin olevan jo hyvä rytmi kun luin juttujanne.. Meidän pikkuneidillä ei siis vielä minkäänlaista rytmiä elämässä.. Yöt nukkuu suhteellisen hyvin yleensä, mutta viime aikoina nekin ovat olleet kovin risaisia. Päiväunia nukkuu aivan miten sattuu, riippuu täysin päivästä.

Väsymys siis meinaa painaa, mutta kovasta yritämme pärjätä ja yritän tsempata itseänne. Tänne iski ikävä kun vertaistukea aloin kaivata. Mukava olla täällä taas :)

Terkuin Viuhti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutteko vauvojenne kanssa pilkkopimeässä vai onko aina joku lamppu päällä? Minä joskus nukahdan lamppu päällä kun odotan että poika nukahtaa, mutta sammahdinkin ensin :) Ja tuntuu että poika nukkuu paremmin silloin. Voisiko ehkä olla että kun yöllä säpsähtelee hereille ja valojen päällä ollessa huomaa olevansa tutussa paikassa, niin jatkaa uniaan mutta pimeässä säikähtää ja herää? Onko kellään kokemuksia? Itse ajattelin hankkia jonku vielä himmeämmän valon ja jättää sen yöksi. Tosin nyt joulunaikaan varmaan laitan kynttelikön ikkunalle, se riittää.

Vierailija
24/26 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon välillä ihan puhki kun pitää aina vaan yöllä herätä. Ja päivällä en saa nukutuksi, illalla vaan venyy nukkumaan meno ja poika herää klo 05.

Välillä puren hammasta oikeen olantakaa. Ja mies käy töissä ja nukkuu kivasti ja lämpösästi. Kohta täällä alotetaan vellit, että mun järki pysyy ees tässä kuosissa.

On meilläkin välillä ihanaa ja auvoista onnea. Mutta nyt tätä!!!!!!!!

Tumppu 2kk 24pv

Vierailija
25/26 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika syö 120-200ml kerralla tuttelia. Eli sitä menee. Luulisin, että painaakin jo 7.5kg.

Kakkaa nykyään 2 tai 3pv välein. Mallasuutetta ostin apteekista, mutten oo saanu asiaan neuvolan siunausta, joten ei vielä oo ollu mielessä kokeilla. On ns varalla nyt.

Poika nukkuu pätkissä, torkkuu päivällä. Isommat päikkärit nukkuu ulkona 3-4h. Ja yöuni 19-05.

Vierailija
26/26 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne puolelle vihdoin sain aikaiseksi tulla.. :)

En muista ilmoittelinko pojan syntymästä, joten kerron sen nyt. poika siis syntyi 11pvä lasketun 16.9. iso poika olikin, 4455g, 54cm ja pipo 36cm :) imukupilla hänet sitten autettiin maailmaan.. nimenkin sai 7.11 :)

meillä on mennyt todella hyvin, on erittäin rauhallinen tapaus ja ei paljon kerkeä itkeskelemään. ekan kaksi viikkoa nukahti yöllä vasta 2 aikaan, mutta nyt on rytmiä jo niin muutettu että klo 19 jälkee ei enään saa nukkua niin sitten on jo unten mailla ennen klo 22. yössä herää 1-4 kertaa, riippuu ihan öistä. päivisin nukkuu ulkona kahdet n.3 tunnin päikkärit.

täysimetyksellä mennään, poju ei hyväksy pulloa ollenkaan. välillä aina yritän sitä antaa, mutta kauhea huutoo tulee ja tissille on päästävä..

2kk neuvolassa mitat oli 6670g ja 62,2cm pitkä, eli hyvin kasvaa pelkällä tissilläkin :D

kakka-asiasta, oon huomannu että jäpikkä kakkaa 2-3 päivän välein, ja aina ennen kakkaamista roikkuu tissillä koko ajan,syö ja syö ja syö. sitten yhtäkkiä kakka tulee. tämä tapahtuu yleensä iltaisin kun pitäisi ruveta nukkumaan.. :)

nyt se ukko tuolla parvekkeella huutelee, niin tarvii taas mennä. palailen taas :)