Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko olleet eri mieltä raskausviikoista lääkärin/neuvolan kanssa?

Vierailija
01.11.2009 |

Tuli mieleen tuosta "suurin mahdollinen raskausviikko"-ketjusta. Mitä lääkärit ovat sanoneet, jos olette itse tienneet tai ainakin vahvasti epäilleet, että neuvolan/lääkärin raskausviikot eivät voi pitää paikkaansa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen käynyt varhaisultrassa jossa saadaan kahden päivän tarkkudella määritettyä viikot.

Vierailija
2/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olis kahdesti ultrattu:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitä syystä, että tiedän lääkärin ultran perusteella määrittelemien raskausviikkojen olevan mahdottomuus, tiesin tarkalleen koska raskaus oli saanut alkunsa.

Vierailija
4/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitä syystä, että tiedän lääkärin ultran perusteella määrittelemien raskausviikkojen olevan mahdottomuus, tiesin tarkalleen koska raskaus oli saanut alkunsa.

Paljonko oli eroa ultran mukaan siihen mitä itse pidät oikeana? Millä viikolla lapsi syntyi?

Vierailija
5/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin mukaan lapsi oli siis "nuorempi." Selitys oli todennäköisesti siinä, että mulla oli raskausmyrkytys siinä raskaudessa ja oletan, että lapsi kasvoi hitaammin. Lapsi syntyi kiireisellä sektiolla raskausmyrkytysen takia sitten lääkärin raskausviikolla 35, omieni mukaan rv 36.

Paljonko oli eroa ultran mukaan siihen mitä itse pidät oikeana? Millä viikolla lapsi syntyi?

Vierailija
6/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä periaatteessa mitään väliä ole, mutta mua ainakin ärsytti periaatteen vuoksi, koska lääkäri ei ottanut kuuleviin korviin "omaa" laskettua aikaani, jonka tiesin oikeasti. Minäkin tiesin tasan tarkkaan koska raskaus sai alkunsa, koska siinä kuussa seksiä tuli harrastettua tasan yhden kerran!

Vierailija
7/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä periaatteessa mitään väliä ole, mutta mua ainakin ärsytti periaatteen vuoksi, koska lääkäri ei ottanut kuuleviin korviin "omaa" laskettua aikaani, jonka tiesin oikeasti. Minäkin tiesin tasan tarkkaan koska raskaus sai alkunsa, koska siinä kuussa seksiä tuli harrastettua tasan yhden kerran!

Siittiöt voi elää viikonkin odottelemassa munasolua...

Vierailija
8/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiinko laskettua aikaa, vai miksi sua harmitti? Eihän tuo muuten merkitse mitään, kertoo vain sikiön koosta.

Vierailija
9/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiinko laskettua aikaa, vai miksi sua harmitti? Eihän tuo muuten merkitse mitään, kertoo vain sikiön koosta.

Mutta ei se mua ole harmittanut mitenkään. Eihän se mun/vauvan/lääkärin vika ole.

Vierailija
10/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yhdynnän perusteella voisi olettaa: meilläkin seksiä oli kierron aikana vain kerran, vajaan viikon kuluttua selvät ovulaatio-oireet ja ultrassa sitten muutettiin laskettua aikaa viikolla eteenpäin, kuin mitä menkkojen mukaan oli aluksi annettu.

Vierailija
11/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ultran mukaan hedelmöitys oli tapahtunut kp 10, vaikka emme olleet siihen mennessä harrastaneet seksiä koko kierrossa.

Vierailija
12/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden alussa. Hän laski raskauden keston edellisistä menkoista. Tiesin että minulla oli epäsäännölliset menkat ja sen lisäksi olin tehnyt välillä negatiivisen raskaustestin, joten silloin en ainakaan vielä ollut yli kahta viikkoa ollut raskaana. Tarkalleen oikea aika määrittyi sitten gynen tekemässä ultraäänessä alkuviikoilla ja lapsi syntyi hyvin tarkasti laskettuna aikana.

Vierailija
13/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ultran mukaan hedelmöitys oli tapahtunut kp 10, vaikka emme olleet siihen mennessä harrastaneet seksiä koko kierrossa.

Minulta lääkäri sentään kysyi että onko mahdollista että tuollaisina päivinä olisin harrastanut seksiä. Siinä vaiheessa en enää muistanut :)

Vierailija
14/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin lääkäri arvioi vajaan viikon nuoremmaksi.

Ultrassa otetaan tietyt mitat, joiden perusteella alkion/sikiön ikä määritellään. Tähän on ihan tietyt ohjeet, ei lääkäri (tai kätilö) niitä hatusta vedä.

Ihan turha siis lääkäriä "syyttää", kun hän määrittelee iän ihan ohjeiden mukaan.

Klö

Vierailija
15/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän laski raskauden keston edellisistä menkoista.

Siksi laskettua aikaa muutetaan tarvittaessa ultran jälkeen.

Vierailija
16/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettu aika useampi viikkon ennen itse laskemaa päivää. se vaan ei voinut olla mahdollinen kun en ollut seksiä harrastanut muulloin. lapsi kyllä syntyi ultran mukaisena päivänä mutta pari viikkoa etuajassa.

Vierailija
17/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautisten mukaan. Mutta ei ole hirveästi vastaanvänkäämistä, kun oli kyseessä keinohedelmöitys :) Viikot tiesin siis täsmälleen, jopa päivät.

Vierailija
18/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli koko ajan sitä mieltä että laskettu aika on kaksi viikkoa liian aikainen. Lopulta lapsi oli la:n mukaan 2 viikkoa yliaikainen ja synnytys käynnistettiin vastoin ystäväni omaa mielipidettä. Lapsi oli 2,7 kiloa eli ei todellakaan mikään mammutti.

Edelleen kaverini on sitä mieltä että hänen epäsäännöllistä kuukautiskiertoaan ei huomioitu lasketun ajan laskemisessa, ja että hänen lapsensa kiskottiin maailmaan etuajassa.

Vierailija
19/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen pikkusiskon 2 kk ennen laskettua aikaa mutta tienneensä itse koko ajan että laskettu aika on väärin. Kuulemma jo hätäkasteeseen valmistauduttiin synnytyksen aikana mutta niin vaan täysiaikaisen kokoinen vauva syntyi. Tämä 70-luvun puolivälissä kyllä.

Vierailija
20/20 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tehnyt ovulaatiotestin, ja varhaisraskauden ultra näytti testin kanssa yhteneväistä la:ta. Sitten np-ultrassa la:ta aikaistettiin 8 päivällä, kun sikiö oli sen verran kookas. Todellisuudessa vain tuo alkuraskaudessa tehty la-arvio on tosi tarkka, koska myöhemmissä ultrissa lapsen henkilökohtainen kasvuvauhti sotkee arvioita. Asia harmitti siksi, että raskaus meni "yliajalle" ja se ahdisti, synnytys käynnistettiin 41+6 - todellisuudessa viikkoja olisi ollut vasta 40+5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi