Anoppi ostaa tulevalle lapsellemme kaiken kirppikseltä...
Vaikka näin kultaista kierrätyksen aikaa elämmekin, olisi kiva jos hän kysyisi meiltä mielipidettä. Minusta on hassua antaa käytettyjä lahjoja. Käytän mielelläni käytettyjä vaatteita, kunhan ne ovat tuttujen ihmisten eikä kenen tahansa.
Kommentit (30)
No, vaatteet kyllä menettelee. Mutta kirppisleluja tai turvalaitteita en haluaisi.
Mun pitää joskus nakata osa anopin kirppislöydöistä roskiin, mutta suurin osa on ihania.
En viitsi valittaa, koska voiton puolelle tässä jäädään.
Joskus nauran niille löydöille ihan vedet silmissä eli saanpa ainakin hyvät naurut, jos en hyvää tavaraa saakaan.
Anoppini on niiiiin kultainen. Ei tulisi mieleenkään sanoa asiasta hänelle.
jos anoppi käyttäisi ne vähät rahansa vaikka kirpparilla ostaen jotain järkevää kuin niin että ostaa niillä jotain aivan älytöntä uutta...
roskiin, tai laitat kiertoon, sillä eihän ne oo paljoa maksaneet. sanot vaikka, että ei se x:lle mahtunut kun lapsella on pömppömaha tai paksut nilkat, ja tavarat mitä et käytä säilöt varastoon jahka on sopivan ikäinen (ja unohdat sinne ja roudaat roskiin tai kiertoon kun ovat jo jääneet pieniksi) jos on joku tavara mitä ehdottomasti et halua säilyttää koon takia, niin sanot, että anoppi pitäköön sen tallessa jahka se on sopivan kokoinen ja unohdat sitten pyytää sitä ja ostat itse mieleisesi. kyllä se siitä rauhottuu.
anopilta sain itse mitä omituisempia vauvan vaatteita joista 90 prossaa oli liian epäkelpoja - paksuja kankaita nappeja selkäpuolella tms. jemmasin ja lahjoitin eteenpäin sen suurempia puhumatta. osan annoin anopin toisen lapsenlapsen perheeseen... vahinko kiertämään.
sinun kannattasisi keskustella mielipieestäsi anoppisi kanssa. Itse suhtaudun myös nuivasti kirppisvaatteisiin. Suostun ottaan käytettyjä vaatteita ainoastaan joltain tutulta ja nekin just ja just.
Kirpputorit -hyi helvetti.
Kerran kävin piruuttani ja uskomattoman kälyistä haisevaa tavaraa oli hyllyt täynnä. Ei kiitos.
kirppisvaatteet pestä ennen käyttöä... en mäkään mitään sieltä suoraan lasten päälle laita. Enkä myöskään osta haisevia tai huonokuntoisia vaatteita. Mutta löytyy sieltä hyviäkin vaatteita. En tajua miksi ei voisi käyttää käytettyä vaatetta oli se sitten kirpparilta tai tutulta?
Ja itse asiaan niin kyllä itse ostan mielelläni käytettyjä ja ottaisin anopiltakin vastaan kierrätettyjä vaatteita vaikka olisi varaa ostaakin kaikki uutena.
Äitini ehdottaa aina miten vauvalle voisi (lähes) kaiken ostaa kirppikseltä. Itse kiertelen mielelläni kirppiksiä ja olen tehnytkin löytöjä. Nyt meille on tulossa ensimmäinen lapsi, jolle haluan varsinkin ihan pienenä hommata paljon uutena. Ehkä joltain tutulta voisi ottaakin käytettyä, mutta en täysin tuntemattomalta. Jotenkin ajatus vieraiden ihmisten lumpuista inhottaa.
Vauvojen vaatteet on niin vähän aikaa käytössä että on ihan sulaa hulluutta ostaa niitä uutena kiun kirppareilta saa uuden veroisia vaatteita pilkkahinnalla.
En ihan pienelle haluaisi ventovieraitten kirppisvaatteita. Äitini ehdottaa aina miten vauvalle voisi (lähes) kaiken ostaa kirppikseltä. Itse kiertelen mielelläni kirppiksiä ja olen tehnytkin löytöjä. Nyt meille on tulossa ensimmäinen lapsi, jolle haluan varsinkin ihan pienenä hommata paljon uutena. Ehkä joltain tutulta voisi ottaakin käytettyä, mutta en täysin tuntemattomalta. Jotenkin ajatus vieraiden ihmisten lumpuista inhottaa.
Hei ne ihan pienten vaatteet on yleensä kaikista parhaimmassa kunnossa. Ne on niin vähän aikaa käytössä ja pieni vauva ei juurikaan vaatteeseen kulumia saa aikaan. Toista on isompien lasten vaatteet joista suurin osa ei edes pääse kiertoon kun kuluvat puhki. Ne kirppikseltä ostetut vaatteet voi sitä paitsi PESTÄ ennen käyttöä ;)
Ei voi mitään: itse en laittaisi kirppikseltä ostettua kamaa päälleni enkä varsinkaan lapselleni sellaista päälle laittaisi. Sama muiden tavaroiden kohdalla. En vaikka kuinka niitä pesisin. Tuttujen kesken kierrättäminen on eri asia.
ihana anoppi että yleensä ostaa jotain lapselle. Meillä ei osta, ei kirppikseltä eikä kaupasta.
ettet halua lapsellesi mitään käytettyä kirpputorilta, eli jos haluaa jotain ostaa, ostaa uutta ja mielummin kysyy ensin sinulta, onko edes tarvetta tai kelpaako tai millaista.
Minun anoppini kertoi miehelleni ostavansa vaunut ja sitterin jne. joten mieheni kielsi minua ostamasta naapurilta käytettyjä. Anoppi ei sitten koskaan ostanut niitä. Oli kiva metsästää käytettyjä vaunuja kun vauva oli jo syntynyt.
Kun lapset oli isompia se toi aina karkkia, ehdotin suoraan, että jos välillä xylitol-purkkaa tai vaikka tarrakeräilykuvia. Anoppi tuo edelleenkin vain karkkia.
Joillekin puhe menee perille, joillekin ei.
AP, sun valitus tuli kerrassaan väärään osoitteeseen. Eikö olisi parempi puhua anopille suoraan. Tosin ei kannata sitten ihmetellä, jos tulee jonkinasteinen välirikko.
Anoppisi tarkoittanee hyvää ostoksillaan. Sinä voisit myös osoittaa hyvää tahtoa ja ottaa lahjat nurkumatta vastaan. Myy ne vaikka huutonetissä, hanki tavaroille kirppispöytä ja osta sitten kullannupulle jotain UUTTA.
meidän ensimmäiselle lapselle kirpputorilta vaatteita, ja kyllä olin kiitollinen. Ihanaa että sinunkin anoppisi viitsii nähdä sen verran vaivaa, ja sinun pitää myös muistaa, että hän sillä myös ajattelee sinua ja teidän perhettä / tulevaa vauvaa.
Jos sinua todella ällöttää kirpputorivaatteet niin laita toki kierrätykseen, mutta ainahan sinä voit niitä pestä ja käyttää.
Onhan siellä sairaalassakin ne potkarit jos jonkun lapsen päällä ollut ennen sinun pienokaistasi, ja tuskin siitä siellä valitat. :)
Samoin kai sinä kokeilet vaatteet kaupassa ennen ostopäätöstä? Kai tajuat että hikiset ihmiset on käyneet kokeilemassa niitä samoja vaatteita sinua ennen. :)
tässä vain pieniä esimerkkejä.
Voit toki mennä itse ostamaan kaikki uutena pienokaisellesi.
pihi kuin mikä.
Kun odotin esikoista, halusin heti positiivisen tuloksen saatuani alkaa keräämään kaikkea vauvalle.
En todellakaan ajatellut mennä liiallisuuksiin ja vararikkoon hankinnoissa, vaan joka kuukausi ajattelin jotain ostaa ja neuloa, ommella jne.
Kun näytin anopille ostamaani erästä nättiä potkupukua, suuttui hän sanoen, ettei hänen tuttunsa hyväpalkkainen arkkitehtiperheen nuoret ostele vauvanvaatteita, vaan vauva saa joidenkin käytettyjä ja itse ommeltuja.
Anoppi oli kyllä tosi nuuka kaikessa, ei ostanut oikeastaan mitään, joten ihmetteli kuinka minä ostin tulevalle lapselleni. Anoppi oli keränyt omaisuutta parin osakkeen verran ja oletti miniästään tietty ahkeraa kahden työn tekijää ja osakkeiden omistajaa poikansa kanssa.
Olin silloin tosi pahalla mielellä kun sain syytökset näyttäessäni vauvan potkupukua. Sen jälkeen en uskaltanut näyttää enää mitään, keräsin kuitenkin tarvikkeita ja ihastelin niitä ajatellen olevan lapsellani synnyttyään. Sain myös hyväkuntoisia vaatteita tutuilta, joten ostin vain mitä vauva tarvitsi. Ihanat kalliit vaunutkin sain (yläosa valkoista ns. punottua materiaalia, kuin koripunontaa sinisellä kuomulla...) ja syöttötuolin, joten olihan siinä säästöä.
Anoppi tuli tuomaan kerran kassillisen itse ompelemiaan vaatteita vauvalle. Pikkuhousuissa oli niin kovat haarasaumat ja punainen värjäävä kangas epäilytti laittaa vauvalle pesunkaan jälkeen, haarat hankautuisivat kipeiksi.
Kun vauva täytti vuoden, hänen kumminsa osti ihanan hiallisen mekon, jota tietysti kyläillesä käytettiin, oli niin nätti. Siitä sain kuulla kuinka aina muiden antamia vaatteita laitetaan päälle, eikä anopin tekemiä...
Yhden hyvän pienen nutun osasi ostaa Hakaniemen Hallin yläkerrasta, silloin siellä oli käytettyjä vaatteita myynnissä. Nuttu oli oikein minun mieleeni ja sopi vauvalle. Se oli vauvan päällä useinkin, meni pieneksi pian, mutta pidin siitä.
Kolmen vuoden kuluttua sai jäädä anopin "ihana" poika ja siten pääsin eroon anopistakin. Minulle riitti molemmat, olivat monessa asiassa niin eri aaltopituuksilla kanssani, etten todella ymmärtänyt anopinkaan elämänohjeita ja mitä tehdä milloinkin.
Valita anopille, älä tänne
AP, sun valitus tuli kerrassaan väärään osoitteeseen. Eikö olisi parempi puhua anopille suoraan. Tosin ei kannata sitten ihmetellä, jos tulee jonkinasteinen välirikko.Anoppisi tarkoittanee hyvää ostoksillaan. Sinä voisit myös osoittaa hyvää tahtoa ja ottaa lahjat nurkumatta vastaan. Myy ne vaikka huutonetissä, hanki tavaroille kirppispöytä ja osta sitten kullannupulle jotain UUTTA.
itse ottaisin mielelläni vastaan kaikki lahjat kierrätettynä. Nykyään löytyy niin hyvää tavaraa kirpputorilta..
Harmi vaan ettei kaikki pääse hyville kirppiksille, kuten Villalyhty Vantaalla :D
Erittäin ekologinen ja nykyaikainen anoppi sinulla :D
Pesen tietysti kaikki mitä ostan kirpputorilta. Ja katson mitä ostan, mutta esim tällä hetkellä 1.5v:lle on lähes kaikki vaatteet ostettu kirpputorilta. Parit housut ja paita sekä toppahanskat on ostettu uutena.
ja vähemmän fiksu miniä.