Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa pesukonetta joka EI säästä vettä!!

Vierailija
01.11.2009 |

Mulla menee hermot meidän pesukoneeseen. N. vuoden vanha Electrolux, tyyppiä en nyt muista mutta ei ihan halvimmasta päästäkään. Ihan alusta lähtien on tuntunut (vanhan pesukoneen jäljiltä etenkin) että kone ei huuhtele kunnolla. Tämä kuulemma johtuu miehen (ja liikkeenkin) mukaan siitä, että kone "säästää vettä ja energiaa" tehokkaasti. Bullshit. Olen ihan lopen kyllästynyt ikuisiin vaaleisiin pesuaineraitoihin tummissa vaatteissa. Niitä tulee AINA, vaikka en tasan yliannostele pesuainetta, melkein päinvastoin etenkin tummia pestessä.

Kaikenlaiset puhdistukset, tyhjänä 90 C pesu ym. kokeiltu, nukkasihtien ym tarkistukset mutta ei. Tällä hetkellä laitankin aina ylimääräisen huuhtelun pesuohjelman perään, mutta samalla tulee mieleen että se siitä veden- ja energiansäästöstä, samaten aina ei olisi aikaa myllyttää vaatteita tuntikausia koneessa. Ongelma johtunee pääosin zeoliitistä pesuaineessa, mutta koska asumme ihan vesistön vieressä ja meillä on oma likakaivo (joka ei ole maailman ympäristöystävällisin ratkaisu), tuntuu vähän vastuuttomalta ihan fosfaattipesuaineihinkin siirtyä.

Ajattelin että pistän pesukoneen pihalle ja ostan uuden. Suositelkaa pesukonetta hyvällä lingolla, mielellään mahdollisuudella säätää linkousnopeus ja lämpötila erikseen ohjelmasta riippumatta ja ILMAN turhia "säästö"ominaisuuksia.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein luottopakkaus - toimii kuin "junan vessa". Perusmallin kone, mutta kaikki tarvittavat ohjelmat löytyy, mekaaninen vehje ei mitään hienoja digitaalinäyttöjä tms.

Ei temppuile ja pesutulos on hyvä. Sähkönkulutusmittarin antamat lukematkin ovat ihan vertailun kestäviä. En vaihda pois ennen kuin hajoaa lopullisesti. Vanhempieni vanha myrkynvihreä Upo palveli 27 vuotta uskollisesti.

Vierailija
22/36 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Ekover). Älä nyt helvetissä heitä uutta kodinkonetta pihalle. Anna sen nyt edes jollekin, joka tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on dödöä, joka ei lähde kunnolla pesussa pois paidan kainaloista, voisikohan olla? Sitten yleensä lähtee, kun laittaa erikseen esipesun ja muutenkin pitkän ohjelman.

Vierailija
24/36 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA fosfaatitonta. Jos luit koko ketjun, niin huomasit varmasti että perheessä on atoopikko/allergikko, jonka takia hajusteita ei oikein voi käyttää. enkä itsekään perusta jostain Arielin suoranaisesta lemusta. ap

..ja psss, Norjassakin on nestemäisiä pesuaineta ihan marketeissa, me ainakin vain niitä käytimme ;)

Vierailija
25/36 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mikä malli, mutta meillä ollut jo kahdeksan vuotta käytössä ja olen ollut älyttömän tyytyväinen eikä tule noita raitojakaan vaikka tunkisi koneen liiankin täyteen. Tosi yksinkertainen käyttää, vaikka voikin valita itse lämpötilan ja linkousnopeudun ohjelmasta riippumatta. Maksimilinko 1800 kierr/min. AEG:n ainoa huono puoli on surkeaakin surkeampi kuluttaja-/asiakas"palvelu" mutta eipä sinne ole juuri tarvinnut soitellakaan kun kone pelittää kuin unelma.

Vierailija
26/36 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan koneeseen vain 1/3 suositellusta pesuainemäärästä. Huuhteluun käytän etikkaa. Kyllä minäkin huomaan, että vaahtoa jää helposti koneeseen jos pesuainetta vähänkin liikaa. Nämä nykykoneet, joo, säästävät vettä kaiketi.

Vierailija
27/36 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja peesaan kyllä AP:tä siinä, että täällä on järkyttävän huonot ja pienet pesuainevalikoimat. Enpä ole kyllä minäkään fosfaatitonta ja hajusteetonta pesuainetta löytänyt, ja nestemäistä ei löydy hajusteettomana ollenkaan. Ratsastustarvikekaupoissa myydään lähinnä nahan pesuun tarkoitettua pesunestettä jonka nimeä en nyt muista, ei haise millekään mutta ei myös pese kovin puhtaaksi.

Vierailija
28/36 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä zeoliitillista pesuainetta, siitähän ne "savirannut" pyykkiin jäävät.

Vierailija
29/36 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin pesukoneita netistä ja AEG tuntuu saaneen aika hyviä arvosteluja erilaisissa testeissä. Ap

Vierailija
30/36 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän AEG Lavamat koneessa lukee myös Electrolux, joten lienevät jollain lailla samaa konsernia/samoja koneita. Luulen, että pesukoneen vaihto ei auta. Teillä luultavasti ihan hyvä ja tyypillinen nykykone.

Vierailija
31/36 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upo 6012 tai 7012 sarjan tuoteseloste

Vierailija
32/36 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin onnellinen, että tähän asiaan on tartuttu. Pyykki vain tarvitsee luonnonlakienkin mukaan tarpeeksi vettä tullakseen puhtaaksi. Kuka uskaltaa mainostaa tarpeeksi vettä käyttävää konetta ensiksi? Uskaltaako valmistajat tai saako käyttäjä mainostaa?ei näy ainakaanvielä  tällä palstalla;)

Vierailija
33/36 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä, että yhdessä vessan huuhtelussa menee enemmän vettä kuin pestessä 6 kg pyykkiä. Kuka ääliö on saanut päähänsä, että ruvetaan säästämään vedestä kun on tarkoitus saada puhdasta? Vesihän on kaiken A ja O.

Vierailija
34/36 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sit haluat koneen jossa saa lingon ja lämpötilan säädettyä itse. =D

Mun 12v vanhassa Boshissa Itse asiassa voi valita 600/1200 kierrosta linkouksen.

Manuaaliajolla voin vaikka laittaa sen pelkästään linkoamaan tai tekemään mitä tahansa päätöntä, lämpötilan säätö on 30/40/60/90C°

Huuhtelunkin voi sillä tehdä vaikka 10 kertaa jos niin haluaa(niin, se manuaaliohjaus).

Eikö nykykoneissa ole pesuohjelmien lisäksi sitä säädintä mistä saa valita eri asioita esim: Vettä sisään, vettä ulos, pesuaineen otto, linkous yms?

Vierailija
35/36 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin . Etsiskelen tässä kirpputoreilta vanhoja kunnon koneita. En osta enää sikaa säkissä- siis pesukonetta joka vaan säästää ja säästää-- mutta mitä? ei ainakaan hermoja eikä vaatteita, eikä rahaa, ei pesupulveria…..pitemmän päälle edes vettä, kun pesukertojen määrä kasvaa.

Vierailija
36/36 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta täytettävä kone on kätevä sellaisessa tilassa missä on pidesuihku. Kas kun suihkusta voi laittaa lisää vettä koneen pesuainekaukalosta jolloin pesu ja huuhtelutulos paranee:) Lisäksi joistakin hyvistä koneista voi pakoittaa lisähuuhtelun päälle kaikkiin ohjelmiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän