Miten kehosi reagoi aromivahventeisiin? Natriumglutamaatiin?
a.k.a E621
Mulla vatsa turpoaa ihan järkyttäviin mittoihin ja sitten ne ilmavaivat, aromit on todella vahvennettuja!
Heti syömisen jälkeen tulee myös aina leukaan(kumma juttu) samaan paikkaan kuiseva hyttysen piston näköinen pahkura.
Vatsavaivat siis pahoja!!!
Mites muilla?
Kommentit (25)
Onneksi. Aromisuolaa tulee joskus laitettua johonkin aivan älyttömästi, on niin hyvää.
kun sen on täynnä maukasta ruokaa. Ja kokonaisvaltainen hyvä olo leviää sieltä käsin koko kroppaan.
Jätän ne turpoilut muille.
ei ole muille ruoka-aineille allerginen.
Mä turpoan ja haisen ihan einespakkauksen suojakaasulle, hyh. Vatsa tulee lisäksi tosi kipeäksi ja menee löysälle. Mut en ole tarkistanut, missä kaikkialla tätä on tai erikseen miettinyt, onko tää just se aine mikä mulle ei sovi, vain onko eineksissä joku muu aine. Kaikki eineslihatuotteet, liemivalmisteet ja monet pussiruuat on sellaisia, et ne jätän yksinkertaisesti syömättä, koska niistä tulee niin huono olo. En ole millekään muulle allerginen.
Minusta tuntuu että ihmisillä on joku pakkomielle itsensä tarkkailusta, kun noin herkästi huomaavat ja osaavat kertoa oireensa. Syyllistävä sormi osoittaa usein työpaikan ruokalaan/ravintolaan kun siellä tarjoillaan niitä kauheita lisäainemössöjä (olen ollut töissä mm. Sodexholla ja voin kertoa että lisäaineet ym. ovat usein kuvitellumpia mitä luullaan...) eikä syy pierettämiseen voi millään olla vaikkapa iltapalaksi popsitut herneet! Raa'at kasvikset eivät käy kaikille ollenkaan (esim. vanhuksille ei näitä tarjoilla juurikaan sen takia), mutta jostain syystä jauhoparannetta sisältävä leipä on syyllinen kaikkeen.
Niin tai sitten jotkut ihan oikeasti saavat avun esim vatsaväänteisiin välttämällä näitä ihania ruoanparannusaineita. Ajattelepa sitä.
Minusta tuntuu että ihmisillä on joku pakkomielle itsensä tarkkailusta, kun noin herkästi huomaavat ja osaavat kertoa oireensa. Syyllistävä sormi osoittaa usein työpaikan ruokalaan/ravintolaan kun siellä tarjoillaan niitä kauheita lisäainemössöjä (olen ollut töissä mm. Sodexholla ja voin kertoa että lisäaineet ym. ovat usein kuvitellumpia mitä luullaan...) eikä syy pierettämiseen voi millään olla vaikkapa iltapalaksi popsitut herneet! Raa'at kasvikset eivät käy kaikille ollenkaan (esim. vanhuksille ei näitä tarjoilla juurikaan sen takia), mutta jostain syystä jauhoparannetta sisältävä leipä on syyllinen kaikkeen.
pulssi nopeutuu, tulee päänsärky ja rupeaa heikottamaan. En yleensä usko mihinkään ruoka-aineisiin liittyvään "huuhaahan" (esim. että aspartaami on myrkyllistä tms.), mutta tämä reaktio on niin raju ja spesifi sellaisiin ruokiin missä on (runsaasti) natriumglutamaattia, että on ollut pakko myöntyä siihen ettei se mulle sovi.
..mieheni saa ihottumaa. Sellaista psoriasiksen näköistä, isoja iholiuskoja irtoaa. Sitä tulee etenkin hiuspohjaan ja suun ympärille.
Tosin en tiedä kuinka paljon noita tulee syötyä, en nimittäin syö hirveästi eineksiä tms. Kuinka yleisessä käytössä noi on, onko esim. kinkkuleikkeleissä tai tomaattipyreessä? Lihaliemikuutioissa varmaan on...
kuinka tietämättömiä ihmiset voivat olla esim. juuri natriumglutamaatista (E621), joka on suurempina määrinä myrkky.
Itse olen vältellyt ko. ainetta mahdollisimman paljon jo yli kuuden vuoden ajan eli esikoiseni odotusajast asti.
Lapsillehan tämä tunnetusti aiheuttaa mm. ylivilkkautta, allergisoi jne. Ottakaa hyvät ihmiset asioista selvää!
Nykyään olen kuitenkin vältellyt kyseistä ainetta.
osta Reformin liemikuutioita, ei sisällä lisäaineita, kuten E621.
joka tuotteessa lukee tuoteselosteessa mitä lisäaineita siinä on
jos siinä on tätä niin tuoteselosteeseen on präntätty arominvahvenne e621 tai natriumglutamaattia (monosodium glutamate) tai jotain vastaavaa.
Myös rakastavat aromisuolaa.. Ja laihoja ovat, ja kranttuja...
natriumglutamaattia.
Voiko näin idiootteja olla? Ilmeisesti voi ;-(((
Ennen kuin voit väittää että edellisen viesti oli idioottimainen, sinun olisi osoitettava että kirjoittajan lasten laihuus ja kranttuus a) on huono ominaisuus ja että b) se johtuu natriumglutamaatin syönnistä.
natriumglutamaattia. Voiko näin idiootteja olla? Ilmeisesti voi ;-(((
natriumglutamaattia.
Eli jos tykkäätte käydä kiinalaisessa syömässä niin älkää nyt joka viikko ainakaan lapsillenne sitä syöttäkö, vaikka kuinka siitä pitäisivät.
Kinkit lisäävät sitä valkoista jauhetta (=aromivahvenne natriumglutamaatti) ruokiinsa yltiömäisen paljon (Suomessa).
Omassa maassaan maustavat ruoan ensin mausteilla. Jostain kumman syystä täällä pohjolassa tuppaavat desikaupalla aromivahvennetta ensin.
KUIN ESPOO, AIKOO LUOPUA NATRIUMGLUTAMAATIN KÄYTÖSTÄ!!
TODELLA HIENO PÄÄTÖS!
kutisee, maha menee sekaisin. Kaikkea p*skaa sitä ruokaan tungetaankin!