Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein voi kotiäiti käydä lapsen kanssa kodin ulkopuolisissa aktiviteeteissa?

Vierailija
31.10.2009 |

Tarkoitan perhekerhoja, muskareita, satutunteja ja vastaavia.

Kerran päivässä, joka päivä? Voiko sitten vielä kyläillä ja ottaa vieraita vastaan?

Olen aidosti kiinnostunut, mitä mieltä äidit ovat. Älä nyt ota kantaa sikainfluenssaan vauvan kanssa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja useamman kerran. Jos vain jaksat mennä, niin siitä vain.

Vierailija
2/14 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin monta kertaa, kun äiti ja lapset jaksavat. Olen kotiäiti, meillä näin:

ma-perhekerho

ti-lasten taidetunti, ja sen jälkeen musiikki tunti, molemmissa olen mukana

ke-mummola

to-leikkitreffit

pe-museo

la-ei erikoista ohjelmaa

su-uimahalli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siihen olemassa joku raja? Eikö jokainen määrittele sen itse, ihan henk.koht.?

Vierailija
4/14 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin monta kertaa, kun äiti ja lapset jaksavat. Olen kotiäiti, meillä näin: ma-perhekerho ti-lasten taidetunti, ja sen jälkeen musiikki tunti, molemmissa olen mukana ke-mummola to-leikkitreffit pe-museo la-ei erikoista ohjelmaa su-uimahalli

Vierailija
5/14 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan sopiva. Joka toinen päivä sitten "löytäisiltiin" kotosalla.

Mutta kukin tietenkin ihan oman ja lapsensa jaksamisen mukaisesti.

Vierailija
6/14 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kehuista! ihana saada positiivista palautetta! t. #3

Vierailija
7/14 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi kävisi joka ikinen päivä harrastuksissa, niin silti se on vähemmän kuin päiväkotilapsen

hoitopäivä. Piernten harrastuksethan yleensä kestävät alle tunnin. Joten siitä vaan jos itse jaksat ja viitsi. Hieno juttu minun mielestäni.

Se, että joissain jutussa on äiti mukana on tosi kiva. Vähän niinkuin äidin ja lapsen yhteinen harrastus.

Mikään päiväkoti ei pysty tarjoamaan lapsellesi parempaa.

Vierailija
8/14 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin monta kertaa, kun äiti ja lapset jaksavat. Olen kotiäiti, meillä näin: ma-perhekerho ti-lasten taidetunti, ja sen jälkeen musiikki tunti, molemmissa olen mukana ke-mummola to-leikkitreffit pe-museo la-ei erikoista ohjelmaa su-uimahalli

lapsesi ovat "onnen pekkoja "

Vierailija
9/14 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

knassa luuhaa kaiket päivät kahvitreffeillä ja muskareissa yms, niin on turha itkeä miehelle tekemättömistä kotitöistä. Joskus kannattaa tehdä niitäkin ihan "virka-aikaan" ja nauttia sitten kiireettömistä illoista koko perheen kanssa. Minusta on epäreilu asetelma sellainen, että vaimo ja vauva kyläilevät ja kahvittelevat kaiken päivää, ja sitten illalla isä hoitaa vauvaa ja siivoaa, jotta äiti saa omaa aikaa. OK on niin että isä otta illalla vauvan ja äiti lepää/puhaa omiaan, jos jotain kotihommia on tapahtunut jo päivälläkin

Vierailija
10/14 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi, joista osa jo sen ikäisiä, että tarvitsevat virikettä kodin ulkopuolelta

Vierailija
11/14 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein joka päivälle menoa kun olin kotiäitinä. Silloin kun ei menty mihinkään tuli meille vieraita. Toisinaan järjestin äiti-lapsi-tapaamisia kotona.

nimim. 5 v kotiäitinä :)

Vierailija
12/14 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa! kiitos! Ja kotitöistä-minusta on myös tärkeätä, että kotityöt hoidetaan, ja ruoka on valmis, kun mies tulee illalla kotiin. Suunnittelemalla sekin puoli järjestyy. Esim silloin, kun lapset ovat mummolassa, ja tiedän, että siellä menee koko päivä, laitan ti illalla sellaista ruokaa, joka vaan paranee seuraavaan päivään, joten keskiviikkona, kun tulemme myöhemmin kotiin, on meillä silti illallinen valmiina.

Vierailija
13/14 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jäämässä kotiäidiksi vauvan ja 4-vuotiaan kanssa, ja mua hirvittää jo etukäteen tämä kodin ulkopuolella meneminen. Menisin siis mielelläni, kyllä, mutta toimintaa on niin vähän, ja niistäkin useimmat samana päivänä, enkä näe siinä järkeä, että yhtenä tai kahtena päivänä kieputan lapsia hikipäässä ympäri ämpäri kylää/kaupunkia, ja loput päivät nysvötämme kotona tiskaamassa...

Mä en tajua, miksei silti saisi niitä kotitöitä jakaa miehen kanssa - sehän ei tarkoita sitä, että minä valitan ja mies tekee, ainakaan meillä. Vaikka mä miten olenkin kotiäiti, en ole mikään kotiapulainen, siivooja, kotiorja tai kodinhoitaja miehelleni. Mun virkani kotona on olla hoitamassa meidän lapsiamme, ei kotia. Koti on edelleen sekä minun että miehen, vaikka minä kotona vietänkin enemmän aikaa kuin hän. Tällä en tarkoita lainkaan sitä, ettenkö siis voisi tehdä ja tekisikin kotitöitä myös "virka-aikaan".

Toisekseen, eikö ole ihan luonnollista, että isä hoitaa lapsiaan kun tulee töistä kotiin? Jos isä ei silloinkaan saa lastensa kanssa aikaa viettää, milloin hän sitten saa? Meillä mies ainakin haluaa olla lapsensa kanssa (näitä siis on vielä vasta yksi) juuri silloin kun tulee töistä kotiin, eihän hän voi sitä keskellä päivää töissä ollessaankaan tehdä.

Vierailija
14/14 |
31.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on kanssani samalla aaltopituudella, eli niin paljon kuin lapset ja äiti voivat hyvin. Ja minäkin koen, että se kotivanhempi on ensisijaisesti lapsia varten, sitten vasta kotitöitä, jos virka-ajalla ehtii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme