Missä järjestyksessä tekisitte?
Seuraavan parin vuoden sisällä olisi meidän perheessä (toivottavasti) edessä seuraavat tilanteet: talon rakentaminen (tonttihakemus jätetty), koiran hankinta sekä lapsen teko (jos niin meille suodaan).
Missä järjestyksessä te toteuttaisitte/olette toteuttaneet? mikä olisi järkevintä?
itse olemme ajatelleet näin: nyt alkuvuodesta hankimme koiran, keväällä alamme rakentaa taloa ja talon valmistuessa yritämme alkaa hankkia lasta... naimisissa olemme jo eli häitä ei tarvitse enää onneksi miettiä, itse haluan lapset avioliittoon.
en siis mitenkään kuvittele että elämä menee aina niinkun suunnittelee tms. mutta voihan sitä miettiä et miten olis järkevintä...
Kommentit (29)
Sitten vasta koira ja lapset. Ei koiraa voi yksin kotiin jättää kun pitkän työpäivän jälkeen rakennatte taloa. Myös koira tarvitsee aikaa.
Jotenkin ajatus siitä, että oltaisiin ensin rakennettu iso talo ja sinne sitten odoteltaisiin vuosia sitä perheenlisäystä turhaan, tuntuu rankalta. Mutta kuten sanottua, koskaan ei voi tietää miten kenelläkin onnistuu.
Itse koiranomistajana mietin kyllä myös tuosta rakentamista ja koiraa, onko se järkevää? Riittääkö teiltä rakentamiselta aikaa koiralle? Ei sitäkään voi ottaa oikein sinne työmaalle mukaan.
Luultavasti itse menisin järjestyksessä rakentaminen, ehkä sen loppuvaiheessa vauvanyritys käyntiin ja sitten rakentamisen valmistuttua koira (riippuen tietenkin missä vaiheessa vauvanyritys olisi eli olisiko jo raskaana vai ei).
Yhden vauvan kanssa elämä on oikeasti lomaa. Huomaat kyllä jos hankit lisää lapsia... Mittasuhteet aukeavat.
16
Nmr 16 että jos asuisi jossain kerrostalossa niin elämä olisikin yhden vauvan kanssa lomaa. Tässäkun isoa maatilaa eläimineen+kotieläimet hoitaa ja pitää 300neliöisen talon siistinä niin ei vapaaajan ongelmia ole ainakaan vielä tullut vastaan..Myöskin lapsissa on eroja, kaikki eivät ole vasemmalla kädellä hoidettavia. En kyllä epäile sitäkään etteikö perspektiivi asioihin saattais muuttua useamman lapsen myötä.
Jos hoidat lapsen ja maatilan ja eläimet, niin eihän sinun päiväsi täyty vain lapsenhoidosta?
Minä pyöritin firmaa koko ajan lasta/lapsia hoitaessa ja teetin 300 neliön taloon rempan samalla.
Nuorimmaiseni on astmalapsi.
Oikeesti olisi ollut lökölomaa, jos olisin hoitanut vain yhtä vauvaa tai vaikka kahtakin lasta, ilman tuota muuta puuhaa.
16
Ensiksi kannattaa tehdä se vauva. nimittäin jos on kaikki muu tehty ja lasta ei tule niin kaikki on tehty tavallaan turhaan.
Jos olisin lapseton niin tuskin olisin opiskellut tai mennyt töihin. Lapsettomuus vie pohjan elämältä.
Eiköhän äitiyslomalla ole muutakin tekemistä kuin kouluttaa koiranpentua?
Opeta siinä sitten koiran pentua esim. sisäsiistiksi, kun lapsi kierii lattialla ja se 2-3v pyörii jaloissa ja menee tekemään pahojaan heti kun silmä välttää. En itse ainakaan jättäisi 2v sisälle kun käytän koiranpentua 'äkkiä' ruuan jälkeen ulkona pissalla ettei vaan pissi sisälle.
Pienillä pennuilla on myös tapana purra/näykkiä. Se ei välttämättä tunnu kovin kivalta pienestä lapsesta.
Siksi suosittelen että koira on peruskoulutettu ja sisäsiisti kun perheeseen tulee pieniä lapsia.
Ei toki täyty päivät vain ja ainoastaan lapsen hoidosta mutta tarkoitinkin sitä että ei se että jää/on äitiyslomalle tarkoita sitä että muut kiiret ja askareet voisi laittaa täysin sivuun, joten ei voi ajatella että äitiyslomalla olisi aikaa vain ja ainoastaan sitä lasta hoitaa ja lomailla vaan.
Mielestäni ei siis ole mitään järkeä ottaa ainakaan silloin koiranpentua kun on pikku vauva hoidettavana. Itselläni on kaksi koiraa ja en todellakaan joutaisi pentua opettamaan sisäsiistiksi yms.
Jos joku täysin joutilaana äitiyslomalla olisikin niin mitenkähän onnistuisi se että raahaisi pentua 30-60 min. välein ulos tarpeilleen, silloin kun se on hereillä. En uskaltaisi itse kokeilla moista edes omakotitalossa saatikka ajatella että sitä rumbaa yrittäisi esim. kerrostalosta käsin pyörittää. Ei vaan onnistu.
Tosin jokuhan voi toki olla niin super ihminen että jaksaa pukea vauvan vähintää sen kymmenen kertaa päivässä ulkoilua varten, laittaa sen vaunuihin, sitten käyttää pentua ulkona pissalla ja tulla takaisin sisälle riisumaan vauvan...kun ei näitä voi oikein sisällekkään jättää siksi aikaa kun itse huitelee ulkona.
Nmr 16 ei taida olla lapsia itsellään kun on sitämieltä että äitiysloma on tosiaan ihan lomaa minkä aikana ehtii puuhailla kaikenlaista muuta kivaa. 5kk vanhan vauvan äitinä voisin sanoa että totuus voi olla toisenlainen...
Sitten asiaan. Mikäli talon rakentamiseen on vielä aikaa pari vuotta niin itse tekisin niin että ensin koira, talo ja lapsi.
Mikäli talon rakentaminen on alkamassa alle vuoden sisällä niin sitten talo, lapsi ja jos tuntuu että rahkeet vielä riittää sitä koiraakin huomioda niin sitten se viimeisenä.
Itse en ikikuuna päivänä tekis ensin vauvaa ja alkais sitten rakentamaan taloa. Eikä mielestäni ole järkevää ottaa myöskään pentu koiraa rakennushärdellin keskelle pyörimään..