Apua! Raskaana ja masennuslääkitys päällä - voinko lopettaa sen "kuin seinään"? Lääkärini
ei taatusti suosittelis mulle raskautta tässä tilanteessa mut en halua tehdä aborttia!
Kommentit (27)
Sain lääkärin puhelimitse kiinni, ja sovittiin että ajetaan lääkitys alas puolittamalla annos kerran viikossa aina 2,5 mg/pv (vai mikä yksikkö lieneekään asti).
Toisaalta jos vointisi on kovin huono ja vaatii lääkitystä, lääkäreillä on määrätä sellaisiakin, joita voi käyttää täysin turvallisesti raskauden aikana.
Eli ap ei muuta kuin nyt sinne lääkärin puheille, mars. Ja onnea raskaudestasi!
ekaa en saanut imettää, mutta tokan kohdalla suositukset olivat muuttuneet ja olisin saanut imettää mutta en itse siitä erityisemmin lämmennyt ja lopetin kk kuluttua synnytyksestä. Ei ole allergioita isommalla, vauvasta vaikea mennä vielä sanomaan.
Syön samaa lääkettä samalla annoksella, kuin ap. Minulla myös yllätysraskaus alussa. Lääke on turvallinen käyttää raskauden aikana, mutta viimeisen kuukauden ajan olisi hyvä olla ilman. Tätä lääkettä ei voi lopettaa, kuin seinään, sillä aiheuttaa useilla hurjat vieroitusoireet. Siksi olisi hyvä olla viimeinen kuukausi syömättä, koska vieroitusoireet tulevat muuten olemaan myös syntyvällä lapsella. Tsemppiä ja jaksamista, kaikki menee varmasti hyvin!
"Seroquelia meni molemmissa raskauksissa 300mg/pv. ekaa en saanut imettää, mutta tokan kohdalla suositukset olivat muuttuneet ja olisin saanut imettää mutta en itse siitä erityisemmin lämmennyt ja lopetin kk kuluttua synnytyksestä. Ei ole allergioita isommalla, vauvasta vaikea mennä vielä sanomaan."
Vielä kyselen isomman lapsesi ikää (noin suunnilleen). Onko yli 3 v? Onko mitään kehitysviivästymiä tai puheongelmia?
Mun lapsella nimittäin on kehitysviivästymä. Siksi kyselen.
raskaudenaikana johtuvaa kehitysviivästymää. Kielellisesti ikäisiään lahjakkaampi ja hyvä hahmotuskyky, rytmitaju ja motoriikka.
Vähän on hitaastilämpiävä ja jumiutuja ja tosi voimakastahtoinen, mutta se tuskin johtuu seroquelista.
Ikäisiään jäljessä pukemisessa, mutta se on enemmän mun omaa syytäni kuin lääkkeen syytä.
oli synnynnäinen epämuodostuma, joka leikattiin. Suoliston epämuodostuma voi kuitenkin johtua siitä että huomasin raskauden vasta rv 9 ja käytin alkoholia niillä viikoilla, joilla sisäelimet muodostuvat. Voi toki johtua seroquelistakin, en tiedä.
"Minä söin seroquelia ja sertralinia molemmissa raskauksissa koko ajan, paitsi masislääkkeen lopetin vähitellen kk ennen laskettuaikaa. Ja ihan terveitä tenavia nuo 2 ovat. Ekaa en saanut imettää, toista olisin saanut mutta en jaksanut panostaa."
Millä annostuksella söit seroquelia? Imetitkö ko. lääkkeellä lainkaan? Onko lapsillasi allergioita? Minkä ikäisiä lapsesi ovat nyt? Kyselee äiti, joka myös söi seroquelia raskausaikana.