Nörtit! Miksi joskus riittää, että kirjoittaa osoiteriville firman tms. nimen, mutta toisinaan
pitää kirjoittaa loppuun lisäksi .fi ja joskus myös alkuun www ennen kuin löytyy?
Kommentit (16)
Macissa käytän useimmiten safaria, jossa ei toimi.
Mulla on Firefox, jos sillä nyt on mitään merkitystä.
kun internet osaa "vaihtaa" oikean osoitteen;
esim spongebob.com muuttuu nickelodeon.fi
tämä on hassua.. ?
kyse ei ole salaimestasi, vaan kyseisen saitin tekijät ovat autoforwardoineet vanhalle sivulle menijät uuteen.
kun internet osaa "vaihtaa" oikean osoitteen;
esim spongebob.com muuttuu nickelodeon.fitämä on hassua.. ?
joissa sillä on käyty viimeisen muistin tyhjennyksen jälkeen.
Riippuu ihan sivustosta, erityisesti monien lehtien sivustot löytyvät ilman etu- ja loppupäätteitä.
Joku täällä joskus kertoi miksi näin, en vaan muista enää miten se oli...
Riippuu ihan sivustosta, erityisesti monien lehtien sivustot löytyvät ilman etu- ja loppupäätteitä.
Joku täällä joskus kertoi miksi näin, en vaan muista enää miten se oli...
syy, mutta en nyt muista kunnolla, että mikä. Se kuitenkin liittyi erilaisiin asetuksiin joita verkkotunnuksen palvelintilaan määritellään. Kaikki ei tajua niitä asetuksia käydä laittamassa niin, että se selain vie sinut sivulle, vaikka alussa ei olisikaan sitä www:ä.
Esim. jos firefoxissa kirjoittaa osoiteriville pelkän "vauva" tai "iltalehti" tai melkein mitä vain, niin selain hakee oikean osoitteen. Äsken kokeilin esim. kirjoittamalla pelkästään "aamulehti". Tuli ilmoitus, että selvitetään verkko-osoitetta google.com, ja pian jo aukesi aamulehden sivut. Mä en ole nörtti, joten en osaa käyttää oikeita termejäkään. Mutta mistään koneen muistista ei ole kyse, koska Aamulehden sivuilla en ole koskaan ennen käynyt.
Mulla ei toi noi siut jostain syystä???
Ja kumpikin ihan vain pelkillä nimillä ilman www:tä ja fi-loppua.
Nyt täytyy olla niin että on erilaisia kokoonpanoja mammojen surffauskalustossa. Eikö teillä kaikilla olekaan iExplorer Windows Vistan päällä?!
Nyt täytyy olla niin että on erilaisia kokoonpanoja mammojen surffauskalustossa. Eikö teillä kaikilla olekaan iExplorer Windows Vistan päällä?!
Mun macissa toi toimii Firefoxilla mutta Safarilla taas ei. Safarissa pitää kirjoittaa osoite oikein, Firefox osaa etsiä yhdelläkin sanalla.
on aina käytössä firefox..en tykkää yhtään IE:stä :)
Uutiset -osio, josta selain nappaa osoitteen lehtiin.
Näihin uutisiin tai muuhun vastaavaan liittyy RSS-syöte, joka päivittää uutistarjonnan ja ilmoittaa uusista uutisista mikäli sivusto sellaista palvelua tarjoaa.
Wikepedian oikeassa reunassa näet RSS-syötteen tunnuksen selaimessasi
http://fi.wikipedia.org/wiki/RSS
Useimmilla toiminee esim. tämän osoiterivillä ( klikkaa RSS-tunnusta )
http://www.fmi.fi/saa/index.html
Lisää RSS:stä
http://www.jorkki.com/artikkelit/mika_rss_opas_aloittelijoille.php
Koittakaas kirjoittaa osoiteriville vaikka Nokia tai UPM niin harvemmilla taitaa tulla osoitetta kyseisten etusivulle välittömästi.
Mikäli kirjanmerkeissä/suosikeissa on em. sanat niin sen sivuston/alasivuston osoite tulee osoiteriville.