Onko 3000 eur mielestäsi hyvä palkka?
Kommentit (7)
riippuu mistä työstä. ulkoministerin työstä huono palkka, vaativasta, esim. kirvesmiehen työstä, kohtuullinen. toisaalta vastuullinen, mutta suht "helppo", esim bussikuskin työstä ihan ok.
tavis asuntovelallinen tulee tuolla toimeen, sanotaan näin. että ainakin riittävä.
Oma palkkani on 3300 ja se on melko huono tällä alalla, mutta kaiketi naiselle kuitenkin suht hyvä.
Mä olen töissä paperitehtaassa ja meillä paperiliittoon kuuluva siivooja saa 3000 e/kk palkkaa ja työn tulos on järkyttävä; pyttyä vähän kiepaistaan harjalla, moppia työnnetään vain keskellä käytävää eikä vahingossakaan nurkissa/seinän vieressä ja sen jälkeen istutaan tunti tupakalla. Joten liian paljon tuosta työstä ja varsinkin kun ei ole koulutusta.
Sitten taas minulla on akateeminen koulutus (KTM), työkokemusta 9 vuotta ja saan samassa tehtaassa 3800 e/kk. Eli tosi vähän koulutukseen ja vastuuseen nähden. No, minä en tietenkään ylempänä toimihenkilönä kuulu paperiliittoon...
Tekisi siis mieleni vaihtaa siivoojan hommaan meidän tehtaassa; ei ylitöitä, puolet päivästä menee tauoilla, ei mitään tulosvastuuta ja sairaslomillakin tulisi oltua joulun ja uudenvuoden tietämillä 2 viikkoa (täytyyhän perheen joulu valmistella), lisäksi kesällä kesäloman päälle kuukausi saikkua (kuka sitä nyt helteillä töissä viitsii olla). Että näin meillä metsäteollisuudessa, ei kannata kadehtia.
Saan vähän tuo yli, olen tiedottaja iiiisossa kans.väl. pörssiyhtiössä. Minulla ei ole akateemista loppututkintoa, joten siihenkin nähden tod. ok palkka.
Siis jos vaan noita euroja tuijotetaan, eikä kerrota mitään työn vaativuudesta.
Oma palkkani on reilu 3000 e ja olen kohtalaisen tyytyväinen. Mutta ei tämä palkka sentään mikään hyvä ole.
mutta mieheni palkkaan verrattuna ei.