Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yrittäjät marraskuuhun

30.10.2009 |

tiistaina laitettiin 1 alkio, oli aamulla 7 soluinen mutta oli jakautunut lisää 8 soluiseksi.

No, parempiakin on siirretty ilman haluttua tulosta, mutta pitää toivoa. 11 pv päästä tiedetään missä mennään.

Mitäs muut ?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi vuoto. Onneksi ninu78 tuon ekan hcg arvon ja vuotojen kera pidät pahimman paniikkini aisoissa, että ihan hyvin voi kaikki kuitenkin edetä. Huhu. Pelottaa kyllä.

MetteMarille tervehtymisiä ja kaikille muille hyviä vointeja.

Odottelua

Vierailija
22/72 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

testaan eka... et toimiiks miten :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jossain vaihees kijotellu tuolla vauvakuume-osastolla ja lukenut heidän kirjoituksiaan, mutta nyt näyttäää tilanne siltä, että tältä puolelta löytyy kanssasisaria enemmän :) valitettavasti... elipäs... mulla todettu pco syksyllä 2008 ja hoidettu clomeilla keväällä 2009, sit kateltu ja nyt on eka aika lapsettomuuspolille aikas pian :). Eli yritystä on nyt pari vuotta. Aika postitiivisin mielin mennään vaikka paljon on jo asian tiimoilta tunteita koettu!! Elipäs huolitteko joukkoon kirjoittelemaan?

Vierailija
24/72 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lämpimästi tervetullut tänne jakamaan tuntoja ja viemään omaa prosessiasi eteenpäin saaden tukea muilta ja tukien kanssa siskojasi tässä hitaassa ja hermoja raastavassa matkassa joka toivottavasti päättyy kaikkien kohdalla enemmin tai myöhemmin rakkauden hedelmään.

Itselläni/ meillä mieheni kanssa yritystä tammikuusta 2009. Koska olen 40v. niin hakeuduin syyskuussa -09 yksityiseen laspsettomuusklinikkaan hoitoon. Minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta johon on nyt lääkitys sekä vaidevuosihormonia on alkanut jo erittyä joka on se huolestuttavin juttu mun kohdalla. Lääkäri väläytteli vaihtoehdoksi luovutus munista jos omista ei enään ole mihinkään. Nyt yritetään omilla. Menopur lääkitys takana. IVF vaihdetiin viimemetreillä inseminaatioon. Saatiin itse valita kumpi otetaan. Muniksia oli nyt vain 1-2 kpl.

Limakalvo oli kuulemma tosihyvä ja muniksen koot 19 mm ja 13 mm. Mieheni simpat ovat hyviä.

Jos ny ei nappaa niin jatkamme suoraan seuraavaan hoitoon ja tehdään IVF jouluknn alussa. Käytetään tätä hoitoa ns. ponnahduslautana seuraavaan jotta saataisiin enemmän muniksia vaikka pakkaseen asti.

Mukavia piinapäiviä kaikille =)

Tuut PP 4

Vierailija
25/72 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi teidän vuoristoista ketjua...elän NIIIIIIN TEIDÄN MUKANA TÄSSÄ KAIKESSA!!

Onnea kaikille plussan saaneille, haamu on myös plussa muistakaa se :)

Ja myötätunto voimahalit ja zemppaukset surua kokeville... :(

VOIMIA NAISET!!

Hcg arvoista ja vuodosta halusin tulla vain rohkaisemaan, vaikka eihän mikään samalla kaavalla menekään.

Mulla esikoisen raskaus alkoi testi päivänä hcg 46..ja nousi siitä normaalisti ja se arvo on nyt kohta 2,5 vuotta vanha neitokainen 8)

Vuodoista: tästä toisesta raskaudesta aloin heti vuotamaan, vuosin 1,5vkoa...arvot nousi normaalisti, tuli vuodoista taukoa, kunnes alkoivat taas...kaikki oli kuitenkin hyvin! Ja nyt rv 26 ja vilkas poika potkuineen.

Mutta että se tunne vyöry voi olla kamalaa...niin piinaavaa ja rankkaa, elän niin teidän kanssa siinä!!!

Toivon KAIKKEA HYVÄÄ TEILLE KAIKILLE, ja sitä että jokainen nappaa oman plussansa vielä jonain päivänä!! Kestäkää tämä prosessi naiset..

Halauksin Stinna/Anen

Vierailija
26/72 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Stinna.

Vierailija
27/72 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hakeuduitte hoitoihin? Osaako kukaan sanoa, miten hakeutua Helsingissä julkisen puolen tutkimuksiin? Takana terolut kuuri (hyödytön) ja odottelua heinäkuusta 2008.

Vierailija
28/72 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan tulisi maksamaan "perustutkimukset" yksityisellä? Tapaaminen + testit, 300e?

Tietääkö kukaan helsingin väestöliiton lapsettomuusklinikasta, millaista sanottavaa siitä?

Vierailija
29/72 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin taitaa käydä täällä, vuoto alkoi päivällä on runsastumaan päin...:( En kerennyt edes testipäivään asti eli eiköhän tämä kerta ole tässä. Surettaa todella, sillä jälleen kerran asetelmat parhaat meillä koskaan ja kerta kerralta, kun onnistumista ei tule, yhä vähemmän uskoo koskaan edes onnistuvansa...:( Ironista on, että meillä ei mitään suurempaa vikaa ole siis löydetty ja kaikki meille tehdyt hoidotkin on mennyt kuin oppikirjasta kuunaan... aina siihen asti, kun pitäisi olla raskaana eli tehdä se positiivinen testi.

No, "parempi" päivä tämä on toiveiden valumiseen viemäriin kuin eilinen isänpäivä, jos tästä nyt jotain positiivista yrittää repiä, kiitokset edes siitä jonnekin yläkertaan... Ja sit vaan leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, ei kai tässä muukaan auta...:/ Tod. näk. menee ens vuoden puolelle ennen kuin päästään seuraavaan siirtoon, jos niistä kolmesta pakastetusta on siirrettäväksi yhdestäkään...:( Will see...

Omanapainen viesti nyt vaan tähän väliin, palaan paremmalla mielellä tuonnempana...

Vierailija
30/72 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiotokset MetteMarille ja tuut:lle! En usko että kuukautiset ovat kokonaan lakanneet, niillä vaan tuntuu kestävän tavallista kauemmin alkamisessa. Epäilen sen johtuvan Terolutin heikkenemisestä, taitaa tämä kroppa vaatia vaan tujumpia pillereitä tai jotain....

Siis edelleen odotan suosittujen alkamista, lääkärille on turha soittaa ja ihmetellä asiaa ennkuin on kaksi viikkoa kulunut ja raskaustesti tehty. Epäilivät viimeksikin että jos nyt kuitenkin ois luomusikiäminen tapahtunut. Mutta kun ne ei usko että niin ei tapahdu! Todella turhauttavaa, uusi hoitosuunnitelma suuremman hormooni annostuksen kanssa ois valmiina, mutta just näiden takia sitten koko hommaa vaan jumittaa paikallaan!! =(

tuut: Hyviä piinapäiviä, tarrasukkia lähettelen! =)

MetteMari: voimia pettymyksen läpikäymiseen, voi kun harmittaa teidän puolesta!! *halirutistus*

toive: tervetuloa joukkoon!!!!!! =)

odotteluaa: toivottavasti vuoto ei nyt ole hälyttävää, tarrasukkia teillekkin!!! =)

Stinnalle oikein isot halit odotukseen!! Me muut yritetään täältä tulla myös junan kyytiin! =)

Hyvää alkavaa viikkoa, jään odottamaan kuukauden suosittuja (edelleen)..............

Vierailija
31/72 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MetteMari, voi ei! Kyllä tuntuu pahalta puolestasi, kun menkat tuolla tavalla alkavat. :( Tsemppiä ja jaksamista!

Stinna, ihana, kun kävit meitä tsemppaamassa. Sinulla on jo hurjan pitkällä raskaus. :)

Mirggu, inhottavaa tuollainen odottaminen. Toivottavasti ne nyt alkaisivat, niin pääsisitte jatkamaan hoitoja.

Ensi viikolla olisi sitten täällä punktio. Viimeksi IVF:ssä tuli liikaa munarakkuloita, joten nyt pistän pienempää annosta ja vähän yli 10 rakkulaa näkyikin ultrassa. Vatsa alkaa olla turvoksissa ja kipeä, kiva.

Vierailija
32/72 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt kerkeis kirjottaakin jotain (kävi toi 2 vuotiaani sammuttaa koneen).

MetteMarille tosi lämpimät halaukset ja pahoittelut ja voimantoivotuksia.

Kiitos Stinna!!!! Kyllä oli NIIINNIIIN tarpeen rohkaisevat sanasi!! Oikein ihanaa odottamista sinulle. Itellä on niin kauhee paniikki kun vuoto vaan lisääntyy, eikä voi muuta tehdä ku panikoida. Testissä tänään aamulla oli vahva plussa edellen, eli ei ihan vielä ainakaan oo kakki valunu ulos (tai ainakaan arvot vielä kerenny laskemaan). Mutta aika paniikissa huomista veritestiä odottelen.

Palaamisiin!

Odottelua

Vierailija
33/72 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahkerasti olen lukenut kaikkien kuulumisia, vaikka en olekaan jaksanut itse mitään kirjoitella. keskenmeno vei paaaljon enemmän voimia kuin olisin voinut edes kuvitella, ja kuitenkin samaan aikaan arjen on pyörittävä niinkuin ennenkin. noh, nyt uuteen yritykseen! eli seuraavasta kierrosta uusi yritys, onneksi on vielä alkioita jäljellä.

Pahoittelut MetteMari!! Tulehan heti huomenna kertomaan mitä testi kertoi.

Mirqqu: mulla on kerran ollut Terolut käytössä, eikä saanut menkkoja tulemaan. Sit Primolut Nor kyllä on saanut, jo kaksikin kertaa. Toivottavasti pian lääkkeet vaihtuu, ärsyttää kaikki ylimääräinen ja ns. turha mikä entisestään pitkittää tätä pitkää prosessia.

Kaikille voimia myös täältä, ja kiitoksia myötätunnon viesteistä. No oikeasti lohduttivat, vaikka en jaksanutkaan niitä aiemmin kommentoida.

Vierailija
34/72 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö tänne juttuihin mukaan? Tuntuu hölmöltä jutella pelkästään "yrittäjät"- palstoilla, kun yrittämistä on takana niin pitkä aika.

Nyt ensimmäinen kunnon askel (erittäin pelottava otettu). Yksityisen puolen omalääkärini palattuaan 23.pv tekee lähetteen julkisen puolen tutkimuksiin (näin aluksi). Ehkäpä tämä tästä alkaa rullaamaan..

Naapurissa vauva, jota yritettiin viisi vuotta ja hoitojen avulla ihme syntyi! Toivoa löytyy. :)

Vierailija
35/72 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyit hinnoista. Helpoimmin näet menemällä firman sivuille, esim mä käyn Väestöliitossa ja niitten nettisivuilla on hinnat helposti luettavissa. Lääkkeet maksaa n 650 euroa per kerta, eli toinen hoitokerta vuodessa on ilmainen.

Mulla vasta neljäs hoito antoi toivotun tuloksen, tosi paljon on mennyt rahaa. Alkiota tulee aina paljon ja jokainen kerta maksaa 500 euroa.

Ja aikaa meni 6 v, eli kun sait lähetteen, tee heti asialle jotain.

Mulla on tehty siirto 2 vkoa + 1 pv sitten ja mua pelottaa mennä ostamaan raskaustesti, kun siinä aina petyn kovasti.

viime kuussa ostin, mulla alkaa kuukautiset aina perjantaina mutta clomot siirsi niitä 3 pv eteenpäin ja oli aivan hirveetä tehdä negatiivinen, olin niin varma. Nyt clomot loppui maanantaina, viimeksi loppui lauantaina ja kuukautiset alkoi maanantaina, eli ... jos huomenna ostan ip testin ja pe aamuna teen sen.

Jotenkin olen niin varautunut pettymykseen vaikka kroppa huutaa haloo akka, toivoa on.

Vierailija
36/72 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille,

ilmouttaudun mukaan marraskuun yrittäjiin. Meille tehtiin syksyllä ICSI-hoidolla tuoresiirto josta nega ja sen jälkeen pidettiin välikuukausi.

Nyt olen alkuviikon tikuttanut ja huomenna mennään passiin luonnollisella kierrolla.Kaksi alkiota pakkasessa ja toivotaan, että kestävät sulatuksen. Molemmat alkiot on tarkoitus siirtää.

Vähän jännittää kyllä. Alkuvuonna olimme ensimmäisessä IVF-hoidossa josta passista lähti raskaus käytiin mutta keskeytyi viikolla 10.

Toivotaan, että nyt olisi parempi onni mukana. Jaksamisia kaikille yrityksiin ;)

Vierailija
37/72 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Sarde ja Ellen mukaan.

Mulla PP 8 menossa. Olen olevinaan ihan varma että olen raskaana. Kuvittelen että kaikki tuntemukset on merkkejä raskaudesta. Jopa nenän tukkoisuus ja hajuaistin voimistuminen. Alavatsassa on paineen tunnetta ja nipistelee.

Ongelma on vaan se että mä kuvittelen aina olevani raskaana ovulaation jälkeen kun tämä yrittäminen alkoi.

Totuus voi olla se sama kuin aina ennenkin testi neg.

Olen ajatellut fuskata vähän ja tehdä testin jo ti. vaikka lääkäri sanoi että tee ke. Haamukin olisi jo mahtavaa.

Kaikille voimahalaus =) vauva sadetta!

Vierailija
38/72 |
12.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään alkoi menkat, vaikka niitten olis pitänyt alkaa jo tiistaina.

Kävin toiveekkaana ostamassa tänään raskaustestin ja myyjä oli TODELLA koppava, suorastaan ilkeä ja heti kun lähdin kaupasta, tunsin että eipä olis tarvinnut ostaa.

No, meillähän piti olla vielä pakkasessa yhteen siirtoon, mutta eipä olekaan, kun viime siirrolla ei toiset selviintynytkään. Hoitaja vaan unohti kertoa täst, varsinkin kun hoito olisi ollut erilainen jos olisin tiennyt.

Joulun aikaan on 3 vkon tauko, jolloin ei poimintoja tehdä, joten mulla on aika seuraavan kerran vasta 28.12. tuntuu TOSI surkealta !!!

Mä tänä aamuna päätin että olen raskaana ja sitten kävi näin.

Ainoa hyvä asia tässä on se, että voin pitää nutrilett kuurin tässä välissä. tai kaksikin.

Vierailija
39/72 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilua kiroilua... ja kiroilua!!!

Olen tosi pahoillani Helinäkeiju että kuukautiset alkoi =(

Täällä PP 9. Jännittää ensi viikolla testin tulos.

Vierailija
40/72 |
13.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanapaisuudet pois alta ensin eli vuoto todellakin alkoi ihan kunnolla jo maanantaina, joka olikin pp11 eikä pp10 kuten aiemmin laskin.. No, mitään väliä sillä, lopputulos kuitenkin sama eli puhdasta negaa. Kiitos kaikille myötätunnosta:)! Testasin varmuudeksi silloin jo kun se vuoto alkoi, kun alkuun oli vain rusehtavaa tuhrua. Lopetin luget siihen ja vuoto runsastuikin todella runsaaksi. Vuosin oikeesti kuin seula, huh! Kolmas vuotopäivä oli pahin, enkä meinannut päästä WC:tä pois runsaan vuodon takia ollenkaan ja oli pakko käyttää isoimpia yösiteitä päivälläkin… Siis aivan järkkyä!! ”Onneks” olin vielä sairaslomalla lentsun vuoksi, sillä töissä olosta ei ois tullut yhtään mitään.. Sorry kuvaukset, mutta oli todella ihmeissäni vuodon määrästä… En tiedä onko muilla kokemusta, että IVF-hoidon jälkeen vuoto poikkeuksellisen runsasta? Itse en muista näin olleen ainakaan meillä ekassa ko.hoidossa…

Mutta se siitä. 2 IVF:n tuoresiirrosta ei siis plussattu, mutta onneksi pakkaseen saatiin ne 3 alkiota. Joten niihin nyt laitamme toivomme, ei kai tässä muukaan auta…:)! Ihan ok fiilareissa täällä jo ollaan, vaikka eihän tää mitään mukavaa oo aina saada pelkkiä negakiertoja. Pelotti jo hieman, kun mieskin tuntui olevan niin kovin pettynyt, vaikka on tästä monet kerrat juteltu, että takeita ei oo, et saatas toivottua lopputulosta koskaan.. Siirto menee kyllä väkisin ens vuoden puolelle eli taustailen ehkä enemmän tämän välin seuraavaan hoitoon asti..

toive: Tervetuloa mukaan:)!

Stinna: Heipat sinne:)! Kiva kun tulit moikkaamaan ja tsemppaamaan:)!

Rizza: Hyvää kasvattelua sinne:)!

vilkku: Huiskutus sinulle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme