~oOo HELMET-07 vuoteen 2009, kohti 2-vuotisiaan oOo~
*Uusi Vuosi, Uudet Kujeet* Hei vain kaikille ja *Tervetuloa* kirjoittelemaan uuteen pinoon, pidettäneen tätä sitten sinne maaliskuun loppuun saakka? :)
Edellisiin löpinöihin pääsee alla olevasta linkistä:
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (29)
ufa, ompa ikävä kuulla :/ toivottavasti asianne kääntyvät parempaan päin, jaksamisia teille.
ja kaikille muillekkin mukavaa toukokuuta
MyQ
meilläkin oli nyt viimeviikolla viimein se 2-v neuvola ja meijän likan mitat on 9.8kg ja 84 cm siro on neiti mut omalla käyrällään tasaisesti tullu kasvua. Kovasti kehu neidin sanavarastoa ja motoriikkaa!!! Sitte naureskeltiin vaan että saapa nähä millon pikkuveli kasvaa ohi neidistä,,,kun pikkumiehellä oli 6080g paino 4kk lääkärineuvolassa...
Jokos vauva0207 on saanut perheenlisäystä? Ja tosiaan kun kysyit nii meillähän Aino sai pikkuveljen 11/08
Mites muilla meni synttärijuhlat...Meillä kivasti kovasti neiti tykkäsi lahjoistaan ja oli mielissään kun kävi vieraita!!!
Meillä ollaan pysytty ihan terveenäkin mitä nyt äidillä on ollu pari päivää kurkku nyt tosi kipeä ja turvoksissa...
jaahas pikkumiehellä on äitiä ikävä!!!palaan rupattelemaan paremmalla ajalla!!!
pikku85+Aino 2V ja Otto 4kk
Oli ihan pakko kirjoitta muutama sana heti, kun näin tuon viestisi. Meidän sirot tytöt kasvavat todella rinta rinnan edelleen: meillä 2v neuvolassa 83 cm / 9,8 kg. Mutta sanavarasto, motoriikka, tasapaino, ketteryys yms. ihan omaa luokkaansa. Käyttää puheessaan esim sanaa panttivanki ihan mennen tullen jne. Katariina sai luistimet 1v 10 kk iässä, kun niin kovasti halusi veljen perässä jäälle Ja kävelee jäällä pitkiä matkoja kaatumatta, samoin hiihtää hyvin. Leikkii vekjen kanssa tosi mielellään. Tällä hetkellä lempileikkinä heille merirosvoleikki, jossa isi otetaan panttivangiksi. Siitä tuo sanan käyttö. ja tottakai vaunuissa työntelee omia vauvojaan välillä. Numeroita luettelee mielellään, samoin kirjaimia. Värejä tunnistaa jne. kaikinpuolin elämä sujuu hänellä hyvin ilman murheita ja huolia. Kaikki vaatteet vaipasta ulkovaatteisiin on pukenut jo vuoden alusta saakka itse, myös hoidossa. Rukkasissa autetaan, että menevät hihan alle, ei muussa. Pois ottaa myös itse. Vaippaa vielä käyttää, mutta vähenemään päin jo on. Sisällä ei enää pidä. Myös hoitoon menee aamulla ilman.
Tässä pikakuulumiset pitkästä aikaa.
t: Tuula, Katariina 2v ja Aleksanteri ensi viikolla 4v
Aattelin, että pino olis kasvanu kilometrin tällä aikaa kun en oo käyny, mutta aika harvakseltaan ehditään enää kirjotteleen...
Enkä yhtään ihmettele, monella on parivuotias ja vauva tai sit ollaan töissä.
Mulla oli viime lauantai, maanantai ja tiistai lomaa ja sit tää loppuviikko ollaan oltu sairaslomalla. Peetu oli 5 päivää kovassa kuumeessa ja loppujen lopuks korvatulehdus pukkas päälle. Mun lomapäivät meni ihan pipariks, mutta meen ens tiistaina vasta töihin, joten oon ainakin saanut olla kotona!
Meillä olis ollu 2-vee neuvola maanantaina, mutta kovan kuumeen takia siirrettiin ens maanantaille. Joten sitten vasta saan laittettua meidän mittoja.
Peetu ei pue itse vielä, kovasti tosin harjoittelee. Sukat saa välillä jalkaan itse ja housut. Paitaa ei oo vielä onnistunu laittaan auttamatta.
Vaippa on enää öisin ja sekin välillä ihan kuiva.
Sanavarasto alkoi karttua ihan synttäreitten alla tosi hurjaa vauhtia ja nyt sanoja on varmaan miljoona ja lauseitakin tulee paljon.
Synttärit meni kivasti. Peetu oli ihan ihmeissään kun sai paketteja, ilme oli näkemisen arvoinen =)
Leluja ei tullut montaa, kun niitä on ennestään niin paljon, mutta muuta tarpeellista kyllä. Kengät ja vaatetta esim.
Mulle tulee tod. näk. uusi leikkaus tuohon jalkaan, kun nyt epäillään ahtaumaa oman suonen ja proteesin saumassa... Tää ei lopu varmaan koskaan....
nyt on mentävä
mammutti ja Peetu 2v
Käytiin neuvolassa ja uudet mitat ovat tässä:
Paino 13,5kg ja pituus 89.5cm
Meillä meni tuo kuivaksi opettelu hiukan takapakkia, kun oltiin kipeenä..
Nyt ei suostu käymään potalla tai pöntöllä juuri ollenkaan, joten opetellaan se ilmeisesti ihan uusiks =/
Ihme kiukkipussikin pojasta on tullut. Mahtaakohan liittyä ikään vai meneekö sairastamisen piikkiin?!
Onko muilla samaa?
m&P
En viitsinyt uutta pinoa aloittaa, kun tämäkin on ollut niin vaisuna.
Mä vieroitin Ennin rinnasta tuossa jokunen aika sitten, kun tahtoi yöt mennä todella risaisiksi enkä sitten enää jaksanut päivisin uhmaikäistä 2-vuotiasta sekä tississä roikkuvaa kiukkupussia. Vieroitus teki hyvää, tytöt nukkuu nyt samassa huoneessa ja päivisinkin on paljon rauhallisempaa. Eli luulisin mammutti, jotta kuuluu ikään.
Viivi saa toisinaan ihan mahdottomia tahto- ja uhmakohtauksia ettei tosikaan. Nyt on alkanu jopa kiusaamaan siskoaan, en tiedä sitten liittyykö varsinaisesti uhmaan vai onko jotakin mustasukkaisuutta ilmassa..?
Täällä harkitsen kovasti, että lähdenkö alkuvuodesta töihin vai jatkamaan opiskeluja.. Molemmissa on sekä hyvät että huonot puolensa.. Onhan tässä aikaa vielä miettiä.
Meillä vietetään taas pian synttäreitä, nimittäin Viivin pikkusisko täyttää JO vuoden :) Syntymäpäivänä käydään otattamassa 1v kuvat sekä neideistä sisaruskuva. Kyllä täällä ollaan niin haikeana, siirrytään tuolta vauvaiästä jälleen taaperoikään. Vastahan mä ilmotin teillekin nyytin syntyneen :D
Mutta näin, Viivin kummitäti on kohtapuoliin tulossa kylään joten painelen keittelemään kahvia
Ufa, Viivi (23.2-07) & Enni (22.4-08)
Kiva kun taas joku on ehtinyt pinolla piipahtaa.. =)
Oon moneen kertaan käynyt kurkkimassa josko joku olis kirjotellu, mutta aika hiljasta on...
Ufa mietiskelee opiskelun ja töihin lähdön välillä.
Mulla on käynyt noi opiskelut mielessä kanssa, kun työt loppuu viim. kesäkuun 12. päivä ja ilmeisesti syksyllä on "mun paikalla" taas joku muu työntekijä (!).
Vaikuttaa siltä että mua ei valita siihen hommaan vieläkään vakituiseks vaikka hakupaperit avoimeen paikkaan laittasinkin ja syynä on sukunimi (mun isä oli aikanaan samassa paikassa töissä ja meni sukset ristiin pomon kanssa joka on edelleen pomona) ja tuo edelleen epäkunnossa oleva jalka.
..no enivei, mielessä kävi lähihoitaja koulu oppisopimuksella.
Toisaalta oon aatellu, että josko ilmottautus sijaisperheeks...
Voisin hyvin ottaa sijaislapsen, kunhan Peetu hiukan kasvaa. Tuki-ja sijaisperheistä tuntuu olevan huutava pula.
Ostin siinä ohimennen hääpuvunkin käytettynä. On just sellanen mitä etsin. =)
Kylläpä aika tosiaan laukkaa, kun Ufan Ennikin on pian jo vuoden vanha!!
Uhma ilmenee meillä mm. näin:
Isompia veljiä Peetu hakkaa ja potkii ja yrittää muakin lyödä välillä.
Usein huutaa uuso poiiiiss, kun ollaan makkarissa katselemassa telkkaria ja isoveli tulee sängylle.
Kaikkiin kysymyksiin vastaan ensi EI ja miettii hetken ja sit vastaa joo.
Autossa yrittää määrätä minne ajetaan.. Takapenkiltä kuuluu -tonne, tänne- jos mennään mukamas väärään suuntaan =)
Mutta on se vaan niin ihana kuitenkin =) !!
Juu, eipä tässä taas muuta.. Koittakaahan muutkin ehtiä sananen laittaa välillä!
mammutti ja Peetu
Moikka vaan täältä meiltäkin...hiljaista on ollut pinossa...ja sitte on ollu tätä tekemistä...
Meillä Ainolla kans pientä uhmailua välillä...Varsinkin jos pyytää tuomaan pikkuveljelle lelua tai vaippaa saattaa alkaa uhmaileen...syöminen sujuu ihan mukavasti nyt mutta välillä senkin kanssa on uhmailua
Meillä syötiin myös pääsiäisenä ekan kerran mämmiäkin...aluksi neiti vähän väänteli naamaansa mut söi kuitenkin useamman lusikan.
Meijän pikkujätkän päänympärystä seurataan nyt neuvolakäynneillä. On ihan yläkäyrällä ja jos jatkaa kovaa kasvuaan nii joudutaan kuvauksiin vaikka ei pää näytä edes mitenkään isolta,enemmän vain kasvanut tuolta takaraivon puolelta nii tulee mittaan senttejä...En ole kuitenkaan huolissani...
Ompa mukava kun kevät alkaa edistyä täällä pohjoisessakin, pääsiäisenä oli ihan mahtavat ilmat. tuli oltua pihalla ja menossa koko pääsiäisen.
eipäs tänne varmaankaan muuta...
aurinkoista kevättä kaikille
pikku85+ Aino 2v1kk ja Otto 5kk
Meidän perheettämme / sukuamme koetellaan nyt oikein rankimmalla kädellä. Elämä ei ole helppoa ja häpeää saamme kantaa niskassamme oikein urakalla :(
ufa ja tytöt