Miten lähtisitte laihduttamaan?
Painoa pitää pudottaa 25 kg. Tulleet raskaana + äitiyslomalla. Nyt saa riittää, alkaa jo tympiä.
Aikaa on, mutta mielellään jonkun verran kevyempi jo kesällä, koska mulla on kivat vaatteet odottamassa, enkä halua ostaa uusia isokokoisia.
En mussuta karkkia, pullaa, keksiä ym. vaan ongelma on ehkä annoskoot (on nälkä) ja suolainen hyvä. Kaikki riisi ja pasta on nyt jo tummaa ja rasva hyvälaatuista ja maito rasvatonta.
Tykkään liikkua, mutta nyt on se jo hankalampaa kuin ennen kiloja. Kunnonkohotuskin on tarpeen.
Reunaehdot: ei kaalikeittoa (inhoan kaalia) ja pitää olla edullinen, eli ei oo rahaa painonvartijoihin eikä ihmeellisiin ruokiin. Pitää siis voida syödä edullista perusruokaa.
Auttaako jos teen sosekeittoa ja syön aina sellaisen alkukeitoksi?
Oon siis nyt töissä, mutta on mahdollista harrastaa liikuntaa (esim. uimista) yksinkin.
Kommentit (22)
Pari juttua jotka tuli mieleen. Rasvasta ei ole ollut mitään mainintaa. Tiedäthän että elimistö tarvitsee ns. pehmeitä rasvoja? Suosittelen salaattiin oliiviöljyä tai iltanaposteltavaksi muutama maapähkinä niin saat hyviä rasvoja.
Ja suosittelen Kiloklubia jos annoskoot on ongelma. Itse olen saanut hyvän avun kun sieltä näkee todella hyvin paljonko missäkin on oikeesti kaloreita. Ohjaa syömään ja liikkumaan oikein.
Aika tyyristä, reilun euron purkki, mutta hyvää ja pitää todella nälkää! Mä olen sellainen, että tarvin aamulla aamupalan, mutta kun ei ole oikein aikaa syödä (en kerta kaikkiaan pääse ylös ennen kuin on pakko, painelen torkkua...) ja vien kans lapset päiväkotiin ja syön sit koululla nopeesti sen cottifrutin.
Tai sit teen jotain marja/hedelmärahkaa ite, siihen ei tarvi ees lisätä sokeria. Hassua kun ennen piti tehdä rahkat kerman, sokerin ym. kera, nyt riittää vaan marjat tai hedelmät sekaan.
Tai sit teet itse ns. smoothien, jonka syöt/juot matkalla tai koululla. Purkki rahkaa, banaani, rasia pakastemarjoja, jos haluat juotavaa, sekaan maitoa, mehukeittoa tms. Sekaan voi lisätä myös ruisleseitä, saat kuitua. Tehosekoittimella sekaisin, riittää pariin annokseen. Nam! Lapsetkin tykkää.