Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kodin turvajärjestelmä?

Vierailija
29.10.2009 |

Mikä on paras? Millä lailla? Mietimme ja etsin hinta-laatusuhteeltaan parasta systeemiä. Seikkailin Googlen kautta sivuilla mutta en tullut juuri hullua hurskaammaksi, että mitä eroja niillä on.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tallentava kamerasysteemi, turvalukot ja vartiointiliikkeen kanssa sopimus.

Vierailija
22/64 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut Securitaksen ukko paikalle muutamassa minuutissa kun onnistuttiin tekemään vikahälytys.

Meillä suurin syy hälärijärjestelmään on se, että yritykseni varasto on kotimme yhteydessä. Mutta onhan se huomattavasti mukavampi lähteä vaikka lomareissulle kun tietää että hälyttimet on päällä ja joku tulee paikalle jos jotakin tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä lisätä että hätätilanteessa saa itse paria nappia painamalla vartijan paikalle.

24

Vierailija
24/64 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä lisätä että hätätilanteessa saa itse paria nappia painamalla vartijan paikalle.

24

Niin saa poliisinkin ja ihan ilmaiseksi kännykällä (voit olla vaikka piilossa vaatekaapissa). Directin vehkeillä sun tarvii päästä ulko-oven vieressä olevalle keskusyksikölle ennenkuin saat tehtyä hälytyksen.

Lisäksi minä ainakin luotan enemmän poliisiin kuin johonkin opiskelijan renttuun, joka parin päivän pikakoulutuksella tienaa ryyppyrahoja.

Vierailija
25/64 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan se huomattavasti mukavampi lähteä vaikka lomareissulle kun tietää että hälyttimet on päällä ja joku tulee paikalle jos jotakin tapahtuu.

Niin siis joku tulee paikalle sen jälkeen kuin murto on jo tehty.

Ero sellaiseen, jossa ei ole hälytyttimiä on, että sinä saat vakuutusyhtiöltä korvaukset ilman 500 eken oma vastuuta. Minä saan samat korvaukset mutta maksan 500 omavastuuta mutten ole joutunut maksamaan asennusmaksuja ja kk-maksuja...

Vierailija
26/64 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joku sentään _tulee_ paikalle muutamassa minuutissa. Voi kestää kaunakin että joku huomaa talon ryöstetyksi jos siellä ei ole mitään hälyttimiä. Ja kyllä se pistää vauhtia rosvon persiiseen kun hälyttimet alkaa huutaa. Monesti taloryöstöissä on tullut pahaa jälkeä kun rosvot saavat kaikessa rauhassa penkoa paikat ja tehdä tuhoa. Ja edelleen, kaikki kulut menevät firman piikkiin, joten aika yksi ja sama mitä se maksaa.

24

.

Mutta onhan se huomattavasti mukavampi lähteä vaikka lomareissulle kun tietää että hälyttimet on päällä ja joku tulee paikalle jos jotakin tapahtuu.

Niin siis joku tulee paikalle sen jälkeen kuin murto on jo tehty. Ero sellaiseen, jossa ei ole hälytyttimiä on, että sinä saat vakuutusyhtiöltä korvaukset ilman 500 eken oma vastuuta. Minä saan samat korvaukset mutta maksan 500 omavastuuta mutten ole joutunut maksamaan asennusmaksuja ja kk-maksuja...

Vierailija
27/64 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä lisätä että hätätilanteessa saa itse paria nappia painamalla vartijan paikalle. 24

Niin saa poliisinkin ja ihan ilmaiseksi kännykällä (voit olla vaikka piilossa vaatekaapissa). Directin vehkeillä sun tarvii päästä ulko-oven vieressä olevalle keskusyksikölle ennenkuin saat tehtyä hälytyksen. Lisäksi minä ainakin luotan enemmän poliisiin kuin johonkin opiskelijan renttuun, joka parin päivän pikakoulutuksella tienaa ryyppyrahoja.

jos päällä on ns. yö hälyytys, hälyytys laukeaa välittömästi esim. oven avatessa, jolloin vartia on paikalla n. 5 min. Kokemusta on, kun nuori päätti yrittää lähteä omasta ovesta myöhään illalla käymää vielä kaverilla eli narahti samantien....

Vierailija
28/64 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä lisätä että hätätilanteessa saa itse paria nappia painamalla vartijan paikalle. 24

Niin saa poliisinkin ja ihan ilmaiseksi kännykällä (voit olla vaikka piilossa vaatekaapissa). Directin vehkeillä sun tarvii päästä ulko-oven vieressä olevalle keskusyksikölle ennenkuin saat tehtyä hälytyksen. Lisäksi minä ainakin luotan enemmän poliisiin kuin johonkin opiskelijan renttuun, joka parin päivän pikakoulutuksella tienaa ryyppyrahoja.

jos päällä on ns. yö hälyytys, hälyytys laukeaa välittömästi esim. oven avatessa, jolloin vartia on paikalla n. 5 min. Kokemusta on, kun nuori päätti yrittää lähteä omasta ovesta myöhään illalla käymää vielä kaverilla eli narahti samantien....

Niin jos se varas on niin tyhmä, että tulee ovesta kun siinä tarra kertoo hälyttimestä.

Perussetissä mikään ei suojaa ikkunoita. Yksi liiketunnistin olohuoneessa tai eteisessä. Entäs jos varas tulee keittiön ikkunasta? Perussetissä ei muuten ole sitä takaoven hälytintäkään... Rahalla tietysti saa (100 ekee asennus + 3 ekee/kk lisää)

Sitä paitsi nyt oli puhe niistä kahdesta napista joita painamalla saa tehdä hälytyksen. Kiva mutta täysin turha ominaisuus. Varas kun takuu varmasti on jossain siinä yksikön lähettyvillä....

Vierailija
29/64 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan sellaista tietenkin 100% teoreettista tilannetta, että kurkuusi juuttuu jotain etkä pysty puhumaan saati kunnolla hengittämään.

Olisiko silloin tuosta hätäpainikkeesta apua?

Eihän teille tietenkään tuollaista voi sattua, eihän kukaan aja kolariakaan tai huku tai...

Vierailija
30/64 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on varmuusketju ja turvalukko ovessa. Ihan taloyhtiön kautta hommattu ;). Kerrostalossa on niin ihanan helppoa asua ja turvallista!

Mä olen asunut kolmessa kerrostalossa. Kahdessa niissä on käynyt varkaita mun ja naapureiden verkkokellareissa. Meidän alakertalaisten ikkunaan ammuttiin. Seinän takana asuin narkkari joka oli ihan dille. Pari kerrosta alempanan nainen joka mitä ilmeisimmin diilas huumeita, rapussa ramppas jos minkälaista "kaveria".

Kukaan ei saa mua ikinä enää vakuuttaneeksi että kerrostalossa on turvallista asua, helppoa ehkä, mutta ei ainakaan henkisesti.

Vierailija
31/64 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

24h kyttäävä naapuri, sen silmien alta ei pääse siilikään huomaamatta.

Vierailija
32/64 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvalukko, palo ja häkähälyttimet sekä iso koira.

Vierailija
33/64 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä varkaalla on vaihtoehtoina valita joko talo jossa ei ole ilmoituksia hälytinjärjestelistä tai talo jossa tarrat ovat niin kummankohan valitsee? Meidän kadulla käytiin toissakesänä kolmessa talossa, meidän talo hypättiin yli ilmeisesti varoitustarrojan takia (jotka meillä on btw myös ikkunoissa).

Niin jos se varas on niin tyhmä, että tulee ovesta kun siinä tarra kertoo hälyttimestä. Perussetissä mikään ei suojaa ikkunoita. Yksi liiketunnistin olohuoneessa tai eteisessä. Entäs jos varas tulee keittiön ikkunasta? Perussetissä ei muuten ole sitä takaoven hälytintäkään... Rahalla tietysti saa (100 ekee asennus + 3 ekee/kk lisää) Sitä paitsi nyt oli puhe niistä kahdesta napista joita painamalla saa tehdä hälytyksen. Kiva mutta täysin turha ominaisuus. Varas kun takuu varmasti on jossain siinä yksikön lähettyvillä....

Vierailija
34/64 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarrat estävät varkaita tehokkaasti ja jos sattuu joku hullu aineissa tulemaan niin kyllä vartiat tulevat nopeasti paikalle eikä tartte painaa mistään napista..hälyttää niin kauan kunnes sen sammuttaa ja sittekin soittavat hälytyksen syytä...jos sanoo väärän salasanan tulevat vartiat paikalle..hätänapista ehtii painamaan jos vaikka joku tunkeutuu sisälle kerkeät painamaan sen..yleensähän tunkeutujat ensin soittavat ovikelloa ja sitten avattua tunkeutuvat....jos itselleni käy jotakin lapset osaavat painaa hätä nappia...Meilläkään ei ole mitään kallista tavaraa..mutta lapset ja puoliso ovat turvassa ja se on minusta tärkein syy miksi meillä on turvajärjestelmä.

Vierailija
35/64 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pääsi takaisin linjoille vasta nyt.

Mutta tässä tuli kyllä hyviä näkökulmia ja paljon tietoa.

Täytyy nyt näiden lisätietojen kanssa ihmetellä, mitä tehdään.

Mekin mietitään eniten tilanteita, joissa itse emme ole paikalla soittamassa poliisia emmekä muutakaan. Juhannus ja kesäviikonloput... Mä myös uskon, että voro saa vipinää kinttuun, kun häly alkaa soida ja jättää kyllä hommat kesken. Sotkeminen ainakin jää vähäisemmäksi.

Vierailija
36/64 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kun talossa on teini-ikäisiä. Olenkin sanonut lapsille että jos bileet ryöstäytyy käsistä niin nojaa vaan nappiin kunnes vartija tulee paikalle!

20/22

Vierailija
37/64 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muistaakseni Securitas Direct.

*Kotivakuutuksista saa alennusta jos on hyväksytty hälytysjärjestelmä.

*Hälytystä ei tarvitse mennä tekemään oven vieressä olevalta yksiköltä vaan sen voi tehdä myös kaukosäätimeltä jota ainakin itse säilytän yöpöydällä

*Meillä poliisin paikalle tulo kesti n. 20 minuuttia kun ex riehui ulkopuolella ja uhkasi tunkeutua taloon sisään (vaikka asun n. 12 km Helsingin keskustasta pohjoiseen). Hälytyskeskukseen soitin useamman kerran sinä aikana. Hälytyslaitteen myyjä sanoi että heillä vartijan tulo paikalle kestää muutaman minuutin, sen verran paljon niitä kuulemma pörrää Kehä1:stä edes takaisin.

*Muutaman virhehälytyksen olen saanut aikaiseksi, heti on tullut soitto Securitaksen keskuksesta ja tarkistettu tilanne.

*Tarrat varmaankin suojaavat parhaiten varkailta, itse olen liimannut tarran myös tien vieressä olevaan postilaatikkoon.

Itse kaipaan tuota turvaa että joku tulee paikalle jos on jokin hätä. Muutoin varmaankin ottaisin pelkästään omaan kännykkään hälyttävät kamerat liiketunnistimilla.

Vierailija
38/64 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee tulipalo niin hälytys menee automaattisesti Securitaksen kautta, ei tarvitse naapureiden ihmetellä palaako vai ei.

Ja vielä huomasin kirjoittaneeni hieman epäselvästi, eli poliisien tulo kesti 20 min vaikka asun n. 12 km keskustasta pohjoiseen. Ex-mies ei yrittänyt tunkeutua taloon sen vuoksi että asun n. 12 km keskustasta pohjoiseen vaan ihan muista syistä...

Vierailija
39/64 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon että Securitas ja Securitas Direct (Araundio) obat kaksi ihan eri firmaan millä ei ole mitään tekemistä keskenään. Securitas Direct ostaa palvelut mistä halvimmalla saa.

Vierailija
40/64 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinnassa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän