Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletko asioita väreinä?

Vierailija
29.10.2009 |

Esim. mun mielestä A-kirjain on punainen ja Aa:lla alkavat nimet ovat punaisia. P on sininen jne..

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten vaikkpa 3 ympyräää rinnakkain?

Siis onko 3 vuotta 3 ympyrää rinnakkain?

Vierailija
22/33 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan päällekäin, kuin spiraalissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan päällekäin, kuin spiraalissa.

3 vuotta -> ympyrä välähtää kolme kertaa silmien edessä. Tai siis, niin, enpä osaakaan selittää :D

t. #3

Vierailija
24/33 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helvetti on harmaa.

Vierailija
25/33 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin jotain sanaa, esimerkkinä nyt vaikka "iloinen", näen keltaisella kirjoitettuna sen sanan.

Samoin jotkut nimet ovat myös tietyn värisiä, Anni punainen ja Reetta vihreä.

Vierailija
26/33 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Tommi on ruskea ja Mirja valkoinen.

Vierailija
27/33 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole päässyt vielä ihan noin pitkälle hörhöydessäni.

Vierailija
28/33 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos av:n, en olekaan :)

Vierailija
29/33 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

A on mulle keltainen, e vihreä, m punainen, i sininen ym. Muita sanoja en ajattele väreinä, mutta juuri nimet ovat tietyn värisiä kirjainpainotusten perusteella. Mulle Anni on ihan selvästi keltainen, Eeva vihreä, Maria punainen ja Liisa sininen.

Luin joskus vuosia sitten Tiede-lehdestä, että väreinä sanat/kirjaimet näkevät ihmiset ovat poikkeuksellisen älykkäitä :) Siinä oli jotain aivojen toimintaan liittyvää juttua muutenkin, mutta vain tuo yksityiskohta jäi mieleen.

Vierailija
30/33 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus vuosia sitten Tiede-lehdestä, että väreinä sanat/kirjaimet näkevät ihmiset ovat poikkeuksellisen älykkäitä :) Siinä oli jotain aivojen toimintaan liittyvää juttua muutenkin, mutta vain tuo yksityiskohta jäi mieleen.

Vierailija
31/33 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kirjaimet, vaan numerot ja viikonpäivät. Torstai on vihreä, samoin numerot 4 ja 8. Keskiviikko keltainen kuten myös 7. 2 on punainen jne

Vierailija
32/33 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajatellut niin, että olisiko ala-asteella opetettu numeroita ja viikonpäiviä erivärisin teemoin ja ne olisivat siksi jääneet päähän? Mulla on aika kova "valokuvamuisti", eli opin helposti asioita "ottamalla" niistä valokuvan (värit helpottaa asiaa) ja siksi esimerkiksi kielten oppiminen sujuu kuin vettä vaan. Muistan muutenkin tosi pikkutarkoja asioita oli ne sitten oppimistarkoituksessa tai ei. Onko muilla väri-ihmisillä valokuvamuistia?

Vierailija
33/33 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi autismin/aspergerin piirre. Autistien ilmiömäiset päässlaskukyvyt esim. perustuvat usein siihen että he näkevät numerot väreinä tai kuvioina ja niiden summa on sitten uusi väri. Esim. 2378 + 62749 on vaaleanvihreä, jonka he heti tietävät luvuksi 65127. Älykkyyshän on usein kykyä hahmottaa asioita nopeasti ja eri kautta kuin tavallisesti, joten ehkä tämä "normaalilla" ihmisellä on älykkyyden muoto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän