SI-rokotuksen saaneet, millaisella viiveelä teillä tuli sivuoireita?
Siis jos nousi lämpöä yms, millainen aika siihen meni rokotuksen saannista?
Meillä lapsi sai rokotuksen eilen n.14.30. Käsi on pistokohdasta kipeä,mutta ei muuta.
Vieläkö esim. kuume voi nousta?
Kommentit (30)
TOSI kipeä ja illalla alkoi viluttaa, muttei vielä kuumetta ja yöllä 1 aikoihin heräsin kauheeseen horkkaan ja mittari näytti yli 38 astetta. Nyt sit sairaslomalla.
Sain rokotteen aamupäivällä, iltapäivän kuluessa kipeytyi käsivarren pistoskohta ja se myös turposi. Illalla kipeytyi niska, hartia ja osa selästä, ja yöllä särki lihaksia. Nämä oireet jatkuivat koko tiistain. Tiistai-iltana otin 600 mg Buranan, minkä jälkeen oireet vähitellen alkoivat hävitä. Keskiviikkona kipuja oli enää lievästi, ja tänään ei enää mitään. No, rokotuskohta on edelleen arka ja turvoksissa.
Meidän yksikössä rokotettiin kymmeniä, ja lähes kaikki saivat suht voimakkaita oireita. Osalla myös päänsärkyä, flunssaoireita ja kuumetta.
Rokote siis toimii!
Oireiksi luvattiin kuumetta, huimausta, päänsärkyä ja/tai paikallista kipua pistoskohdassa. Rokottaja sanoi, että oireet alkavat 5 tunnin kuluessa.
Käsivarsi kipeytyi tunnin kuluessa, ei muita oireita ainakaan täällä.
pistokohta kipeytyi, nukkumaan mennessä klo 23 tuntui maailma keinuvan kun suljin silmät. Ei muuta. Käsi edelleen kipeä, mutta ei hirveästi.
Sitä ei siis särje, mutta kosketusarka on ja vasemmalla kyljellä ei pysty nukkumaan.
Muuten olo ihan ok.
illalla alkoi horkka ja yöllä nousi kuume. Seuraavana iltana nousi kuume vielä uudelleen, tällä kertaa korkeammalle kuin rokotusiltana.
Kaikista rokotuksista voi tulla kuume, lihassärkyä ja flunssan oireet. Ja usein tuleekin. Tässä on IHAN samat flunssan oireet kuin muissakin rokotuksissa. Kyselettekö te tällaisia kun lapsenne saavat normaalit lapsuusiässä annettavat rokotukset, tai kun itse saatte vaikka jäykkäkouristusrokotuksen tai A-hepatiittirokotuksen?
Ne mahdolliset oireet eivät eroa mitenkään muista rokotuksista.
mut ehkä tämä rokotus on erilainen koska niin vähän testattu!
On hyvä tietää oireet. Itseasiassa tämä rokote itse alkaa vaikuttamaan vasta sen kahden viikon päästä niin voihan silloin tulla jotain.. who knows..
Minun flunssaioreet olivat tosin alkaneet jo ennen rokotetta. Sain sen, koska ei ollut kuumetta vielä silloin. Seuraavana päivänä yskä ja nuha paheni, eikä kuume laskenut. Koska oireet olivat alkaneet jo ennen rokotetta ja se vaikuttaa kunnolla vasta 2 vko:n päästä, sain varalta myös Tamiflun. Nyt minulla on siis tuplavarmistus. Vähän vain epäile syönkö kuurin loppuun, koska Tamifluta ei ole testattu tarpeeksi. Olen raskaana, mutta vakavia sivuvaikutuksia ei ole raportoitu. Silti ole huolissani.
Sain eilen aamulla rokotteen. Käsivarsi tullut kipeäksi ja pistoskohta vaaleanpunainen ja turvonnut. Tämä on hyvä, koska silloin rokote toimii. En ikävä kyllä pystynyt nukkumaan vasemmalla kyljellä koska pistoskohtaa aristi.
MUTTA EN SANO ETTÄ KIPU ON KAMALAA!!! Ihan samanlainen kipu kun jäykkäkouristuksessa. Ottakaa ihmiset rokote. Elämme kuitenkin 2000-lukua ja uskon että lääketiede myös hyvin kehittynyt.
Minun flunssaioreet olivat tosin alkaneet jo ennen rokotetta. Sain sen, koska ei ollut kuumetta vielä silloin. Seuraavana päivänä yskä ja nuha paheni, eikä kuume laskenut. Koska oireet olivat alkaneet jo ennen rokotetta ja se vaikuttaa kunnolla vasta 2 vko:n päästä, sain varalta myös Tamiflun. Nyt minulla on siis tuplavarmistus. Vähän vain epäile syönkö kuurin loppuun, koska Tamifluta ei ole testattu tarpeeksi. Olen raskaana, mutta vakavia sivuvaikutuksia ei ole raportoitu. Silti ole huolissani.
Ja siitä nyt on enemmän haittaa jos jätät syystä aloitetun tamiflu kuurin kesken, on varmaan niin että oireesi pysyy lievänä juuri sen ansiosta. t. farmasisti. ps. mitään lääkettä ei testata raskaana olevilla, ei nyt eikä tulevaisuudessa
raskaana enkä rokotetta ota, mutta jokaisen oma asia. En ala negatiiviseksi ihmisiä kohtaan jotka haluavat rokotteen, mutta ihmettelen niitä jotka eivät voi ymmärtää minua tai monia muita jotka rokotetta eivät halua..
miksei voida saada samanlaista kohtelua.
en minäkään arvostele toisia tämän asian tiimoilta, mutta kai joillakin on pakko siihen sanoa aina jotain ilkeää :)
Itse en ota rokotetta sen takia, kun yleensä rokotteita testataan sen 5 vuotta, mutta tämän tekoon tullut kiire ja paljon tätä ehditty testailla?? puolivuotta?? en halua myöskään sitä että synnytyksen jälkeen näkyisi lapsessani jotain pysyviä ja vakavia oireita. en voisi antaa anteeksi itselleni sitä, että olisin itse aiheuttanut sen ja mieheni myös on sanonut ettei tästä rokotteesta ole tarpeeksi tietoa jotta että voiko tulla sikiölle jotain.
Kaikista rokotuksista voi tulla kuume, lihassärkyä ja flunssan oireet. Ja usein tuleekin. Tässä on IHAN samat flunssan oireet kuin muissakin rokotuksissa. Kyselettekö te tällaisia kun lapsenne saavat normaalit lapsuusiässä annettavat rokotukset, tai kun itse saatte vaikka jäykkäkouristusrokotuksen tai A-hepatiittirokotuksen?
Ne mahdolliset oireet eivät eroa mitenkään muista rokotuksista.
Kyllä tää on vähän "vahvempaa" laatua oleva rokote. Voimakkaampia vaikutuksia tulee. Mutta eivät välttämättä sivuvaikutuksia, vaan jopa toivottuja reaktioita. Hyvä nimittäin, kun tulee noita reaktioita, sittenpähän tietää, että rokote on toiminut.
Itse sain ti n. klo 12. n. klo 15 alkoi kurkkua kirvellä ja tuli vilunväreitä. Illalla oli olkavarsi(johon piikki pistettiin) kipeä ja yön aikana tuli pää ja niskakin kipeäksi. (Työkaverille nousi myös kuume n.38). Kurkku oli itselläni kaksi päivää kipeä, olkavarsi ja niska samalta puolelta nyt tosrtai-iltana edelleen kipeät ja aamulla oli lievää pahoinvointia. Samanlaisia oireita myös työkavereillani, joillakin useat lihakset ja nivelet kipeät. Töissä pystyin ihan hyvin olemaan, oireet jopa unohtuivat välillä :) Kivut ja muut oireet kaikilla tuntemillani todella lieviä sikainfluenssaan verrattuna!!!
Itse olen kaksi kertaa influenssan sairastanut ja ei ollut lastenleikkiä se tauti. Myös lapsellani ollut se kaksi kertaa ja oli ihan kamala. Ja me molemmat olemme perusterveitä sekä takuulla fyysisesti keskimääräistä parempikuntoisia.
T.rokotuksen kannattaja
raskaana enkä rokotetta ota, mutta jokaisen oma asia. En ala negatiiviseksi ihmisiä kohtaan jotka haluavat rokotteen, mutta ihmettelen niitä jotka eivät voi ymmärtää minua tai monia muita jotka rokotetta eivät halua.. miksei voida saada samanlaista kohtelua. en minäkään arvostele toisia tämän asian tiimoilta, mutta kai joillakin on pakko siihen sanoa aina jotain ilkeää :) Itse en ota rokotetta sen takia, kun yleensä rokotteita testataan sen 5 vuotta, mutta tämän tekoon tullut kiire ja paljon tätä ehditty testailla?? puolivuotta?? en halua myöskään sitä että synnytyksen jälkeen näkyisi lapsessani jotain pysyviä ja vakavia oireita. en voisi antaa anteeksi itselleni sitä, että olisin itse aiheuttanut sen ja mieheni myös on sanonut ettei tästä rokotteesta ole tarpeeksi tietoa jotta että voiko tulla sikiölle jotain.
on tutkittu erittäin hyvin ja kauan ja mikään ei viittaa että mikään niistä olisi haitallinen äidille tai sikiölle. Itse taas en voisi antaa anteeksi että en olisi ottanut suositeltua rokotetta ja samalla vaarantaisin oman ja sikiön terveyden ottamalla tietoisen riskin saada tartunta.
raskaana enkä rokotetta ota, mutta jokaisen oma asia. En ala negatiiviseksi ihmisiä kohtaan jotka haluavat rokotteen, mutta ihmettelen niitä jotka eivät voi ymmärtää minua tai monia muita jotka rokotetta eivät halua.. miksei voida saada samanlaista kohtelua. en minäkään arvostele toisia tämän asian tiimoilta, mutta kai joillakin on pakko siihen sanoa aina jotain ilkeää :) Itse en ota rokotetta sen takia, kun yleensä rokotteita testataan sen 5 vuotta, mutta tämän tekoon tullut kiire ja paljon tätä ehditty testailla?? puolivuotta?? en halua myöskään sitä että synnytyksen jälkeen näkyisi lapsessani jotain pysyviä ja vakavia oireita. en voisi antaa anteeksi itselleni sitä, että olisin itse aiheuttanut sen ja mieheni myös on sanonut ettei tästä rokotteesta ole tarpeeksi tietoa jotta että voiko tulla sikiölle jotain.
on tutkittu erittäin hyvin ja kauan ja mikään ei viittaa että mikään niistä olisi haitallinen äidille tai sikiölle. Itse taas en voisi antaa anteeksi että en olisi ottanut suositeltua rokotetta ja samalla vaarantaisin oman ja sikiön terveyden ottamalla tietoisen riskin saada tartunta.
myös..
kai täällä joku on sen ottanut jo?
Mitä oireita tuli rokotuksesta?