Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotihoidon tuen maksu - apua!

Vierailija
28.10.2009 |

Kysyisin viisaammilta ja kokeneemmilta hoitovapaan aloittamisesta äitiysloman jälkeen. Eli aloitan hoitovapaan 3.11.09, ja tein tänään netissä kotihoidontuen hakemuksen. Tyhmänä tajusin vasta, että tukea ei makseta vajailta kuukausilta, joten enkö tosiaan saa tuolta marraskuulta yhtään rahaa? Ja kun kotihoidon tuet maksetaan Kelan nettisivujen mukaan aina kuukauden viimenen päivä, niin voiko mulle nyt käydä niin, että saan seuraavan kerran Kelalta rahaa vasta joulukuun viimenen päivä?! Hauskaa joulua vaan...

Kelasta kysymällähän nämä selviää ja viimestään sitten kun hakemukseni on käsitelty, mutta ajattelin, jos täällä joku osaisi nopeasti vastata...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaalta kuukaudelta silloin kun sen aloittaa. Mutta voi olla että sen maksu siirretään joulukuun maksun yhteyteen. Soita kelaan.

Vierailija
2/5 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan nyt vielä että vanhempainvapaa siis loppuu tässä tapauksessa 2.11.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kakkoselle vastauksesta, taisin siis kuitenkin "tajuta" tuon alle kuukauden tuen maksun väärin...

Vierailija
4/5 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hain kotihoidontukea alkaen 30.11. Mulle ilmoitti Kela, että maksetaan jotakin tyyliin 6 euroa tuolta marraskuun viimeiseltä päivältä, ja maksupäivä on juuri tuo 30.11.

Ja eihän Kela voi olla maksamatta vajailta kuukausilta. Äitiys- ja vanhempainpäivärahakaudet kun ovat tietyn mittaisia, ja riippuen siitä minä päivänä laskettu aika on (milloin äitiysloma on alkanut), nuo rahakaudet voivat siis loppua ihan minä tahansa päivänä kuusta. Jos tähän perään haluaa jäädä kotihoidon tuelle, täytyyhän siitä rahaa saada.

Vierailija
5/5 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas vastauksesta, ihan tottahan toi on. Taisin siis panikoitua vähän liian nopeasti...