Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä haluaisit tyttäresi/poikasi saavan aikaisintaan ensimmäisen lapsensa?

Vierailija
02.01.2009 |

itse sain 25 vuotiaana, vauvakuumetta oli jo muutama vuosi ollut, mies oli valmis vasta tuolloin

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka vanha itse olit ensimmäisen saadessasi?

Vierailija
2/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 26v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 26v.

Vierailija
4/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 23 v. Omat lapseni toivottavasti tekisivät siinä 25-28 v paikkeilla ensimmäisen. Kun koskaan ei tiedä jospa 30 v alkaa olla "vanha" yrittämään. Toivottavasti opiskelevat ja saavat hieman rahaa kasaan ennen kuin perhettä alkavat perustamaan. Mutta toki liian pitkälle uraa ei kannata viedä kun ikä tulee vastaan. Itse opiskelin esikoisen synnyttyä ja kyllä se oli aikamoista kituuttamista rahan suhteen.

Vierailija
5/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti menisi akateemiseen koulutukseen. Itse olin 34 v.

Vierailija
6/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ensimmäisen lapsen.

Viimeisen lapsen toivoisin saavan ennen 35v.

Itse olin 24v kun sain ensimmäisen. Ihan hyvä ikä siinä mielessä että ehtii tekemään enemmänkin kuin kaksi lasta ja silti nauttia 'yhdestä pienestä lapsesta kerrallaan'. Jos olisin alunperinkin toivonut vain yhtä tai kahta lasta, olisi ensimmäisen lapsen tekoa periaatteessa voinut vielä vähän lykätä lähemmäs 30 vuotta.

Mutta nämä ovat siis vain sellaisia kommentteja 'jos saisi itse päättää', ei todellisuutta :-) Ettei kukaan loukkaannu..

Vierailija
7/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin 24v, täytin pian 25v.

Vierailija
8/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän koulut voi olla käyty jo 19 vuotiaana.

Mutta ajoinkin takaa, että joko aikaisintaan 23-vuotiaana (vaikka koulut olisi käyty jo 19-vuotiaana) tai sitten vasta kun koulut on käyty (vaikka opiskelut kestää 25-vuotiaaksi asti).

Vierailija
9/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle korkeampi;)

Vierailija
10/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin miehellä tulot:D

Vierailija
11/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi aikaisin olette hankkineet lapsia. Minusta oli ihana matkustella, tehdä uraa, opiskella yliopistossa, bailata ja elää kahdestaan mieheni kanssa. Ihan saman lapsiperherumban saa pystyyn myöhemminkin.

Vierailija
12/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olin 25 ja ei tapahtunu päivääkään liian myöhään päin vastoin.

Kokemuksesta myös tiedän, että se ei ollut liian aikaisin. Pikku herra täytti tänään 3 :)

Vierailija
13/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee aikaisemmin.

Vierailija
14/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ei ole tarvetta matkustaa ja humputella. Jotkut taas matkustelevat ja humputtelevat vasta eläkkeellä... Kukin perustakoon perheen silloin kun on itse valmis. Itse olen onnellinen saatuani esikoisemme 18-vuotiaana. Toivottavasti täältä löytyy paljon muitakin onnellisia äitejä, kaiken ikäisiä... : )

Vierailija
15/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi aikaisin olette hankkineet lapsia. Minusta oli ihana matkustella, tehdä uraa, opiskella yliopistossa, bailata ja elää kahdestaan mieheni kanssa. Ihan saman lapsiperherumban saa pystyyn myöhemminkin.

Mutta ehdin siis kyllä tehdä kaikkia näitä mainitsemiasi asioita, vaikka ensimmäisen lapseni sainkin 26-vuotiaana. Asuin vielä ulkomaillakin jos sekin on vielä joku "meriitti" mitä täytyy tehdä ennen lasta. :D En myöskään näe lasta esteeksi matkustelulle tai omalle uralleni.

Vierailija
16/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois ehtiny jo opiskella ja ehkä vähän tehdä töitäki siinä vaiheessa ja toivon mukaan myös vakiintua.

Ite olin esikoisen saadessa 21 ja olin kyllä ehtinyt tekemään jo kaikki nuo edellä mainitut, mutta lisääki ois varmaan voinu opiskella. Toki ehtiihän tuota myöhemminki ku ikää on nyt 28 ja tän perheen lapset tehtynä ;)

Vierailija
17/29 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-vuotiaana. En panisi pahakseni, vaikka odottaisi pidempäänkin. Riippuu tietenkin todella paljon lapsen persoonasta - jotkut ovat valmiita aiemmin.

Itselläni ei ole vielä lasta, olen 26-vuotias. Koen, että olisin ollut valmis 25-vuotiaana tai hieman aiemmin, mutta valitettavasti meillä ei ole vielä tärpännyt.

Mitään yläikärajoja en ryhdy asettamaan. :)

Vierailija
18/29 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 24 ja mieheni 19 v.

Vierailija
19/29 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monta lasta, mutta isoilla ikäeroilla - eli meillä ei ole koskaan ollut kolmea alle kouluikäistä. Jos olisin aloittanut myöhemmin kuin aloitin (olin 22 saadessani esikoisen) ei tämä oma rumbani olisi onnistunut :-). Nyt jo olin 38 vee saadessani kuopuksen. (Lapsia 5, vanhimman ja nuorimman ikäero 14 vuotta.)

Vierailija
20/29 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen luonteesta yms. Tunnen ihmisiä jotka eivät ole valmiinta vielä 28vuotiaanakaan lapsiin (useimmat miehiä) mutta monet 23 ovat jo kypsiä.

Joten 4 lapsen tehneenä, toivoisin että tyttäreni saisivat n26-30v (riippuen lapsi lukumäärästä mitä tahtovat) ja pojat saisivat olla jotain 28-30v.

Se että kerkeää koulut käydä, tehdä mieleistä työtä ja mahdollisuus matkustella yms. Ja sitten kun ei ole enää tavoteltavaa ja ovat ns. aikuisia ottamaan suuren vastuun niin sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän