Onko päärynä, 70% margariinilla sivelty näkkileipä ja maito huono iltapala kolmevuotiaalle?
Ja mitä luulet meidän syöneen eilen muilla aterioilla?
Kommentit (14)
Ihan sama mitä muuten on syöty. Meillä syödään lähes aina erilaisia puuroja. Joskus on muroja, hedelmä ym.. mutta 99 prosenttisesti aina puuroa.
en ymmärrä miksi sitä puuroa pitää syödä joka prk päivä
päärynä on tuontihedelmä, voisit tarjota mieluummin oman pihan omenia.
Ja näkkileipä on aika pitkälle prosessoitua. Itse kasvatan pienviljelmällä ruista tässä meidän pikkurivarin takapihallakin ja leivon itse leivät.
Ja maito pitäisi olla ainakin täysmaitoa, ja suomalaista.
Kertokaahan! Iltapalan kuuluisi olla kevyin ateria koko päivässä, minusta jo pelkkä päärynä olisi ajanut asiansa jos päivällisestä aikaa vain muutama tunti. Itselläni tosin onkin normaalipainoinen 2-vuotias, joka alkaa olla harvinaisuus...
Ja näkkileipä on aika pitkälle prosessoitua. Itse kasvatan pienviljelmällä ruista tässä meidän pikkurivarin takapihallakin ja leivon itse leivät.
Meidän 3-vuotiaalle olisi jäänyt tuosta vielä nälkä.
sieltä pihan perältä?
ei kai me nyt oikeasti mitään purkkimaitoja juoda. Miettikää nyt vähän.
itse! Jos se ei onnistu kotipihalla, voi aina muuttaa vaikka Etelä-Ruotsiin. Niin minäkin tein, ihan päärynöiden vuoksi.
On hyvä iltapala. Itse panisin näkkärin päälle voita ja jotain muuta päällystettä.
Rasvaton on ilman muuta parempi. Tarpeelliset rasvat mieluiten kasvirasvoina, ei eläinrasvoina.
Karppaajat ovat tietysti eri mieltä, mutta virallinen terveystieto on tuota mieltä ja minä aion noudattaa sitä hyvinkin tunnollisesti, sillä mieheni suvussa on korkeaa kolesterolia, korkeaa verenpainetta ja varhaisia sydäntautikuolemia.
PS: ainoa pikkuruisen huono juttu on näkkileipä. Siinä on jonkin verran syöpää aiheuttavaa akryyliamidia, mutta niin vähän kuitenkin, että ainakin itse annan näkkäriä lapsille, jos tahtovat...
Ettei oikeasti joku mieti tämmöistä =D
Saa hyviä rasvoja tuosta sekä kuitua ja vitamiineja päärynästä.Viljassakin on ainakin b-vitamiineja.
mitä näkkileipää annoit. Niissä on huimia eroja.
en luule mitään