Montako influenssaa olet sairastanut?
Kommentit (9)
Vuonna 2003, oli kamalaa.
Muilla perheenjäsenillä ei ole ollut koskaan influenssaa, "kop, kop".
viimeksi 2001. Ja oli kyllä kamala tauti!
Viimeiset 2004 ja 2009 (helmikuussa). Ikää on liki 40, eli eipä noita usein tule.
Eivätkä olleet mitenkään superkamalia, kova kuume vain ja tietysti ne flunssaoireet. Viimeisimmästä jäi sitten keuhkoputken tulendus, joten olin puolikuntoinen varmaan kolme viikkoa kaikkiaan.
Ja olin varma että kuolen siihen, 4 päivää 40 C kuume, ei laskenut lääkkeilläkään kuin 39,5.
Silloinen 4v ja 5kk sairastivat myös, vauvalla lievä mutta isompi oli viikon kuumeessa ja laihtui luurangoksi, kuten joku kuvasi aikaisemmin. Mies oli saanut töissä rokotuksen ja sieltä meille sen taudin myöskin toi, ei sairastunut itse.
Sen jälkeen olen ottanut rokotukset kaikille, myös nuoremmille lapsille, ei olla sairastuttu sen jälkeen.
Viimeisin oli pahin, koska minun oli hoidettava yksinäni kahta alle 2-v lasta, vaikka kuume lähenteli 40 astetta. Olin kolme viikkoa niin heikossa kunnossa, että portaiden nousukin teki pahaa. En tiedä johtuiko siitä, mutta tuon jälkeen sairastin viisi perättäistä poskiontelontulehdusta ja olin jatkuvasti antibioottikuureilla.
Miehellä on ollut kerran ja lapsilla ei kertaakaan.
Koskaan emme ole ottaneet rokotteita niitä vastaan, koko perhe sairastettiin vuonna2005.
Ei jäänyt traumoja, emmekä saaneet jälkitauteja.
ns. Singaporelaisen vuonna -87. Kamalaa oli...
Miehestäni en ole ihan varma. Ainakaan aikuisiällä hän ei ole influenssaa sairastanut. Lapsellamme ei (onneksi) ole vielä ollut influenssaa.
ja toisen jo 80-luvulla. Lapseni ei ole sairastanut ( mutta sairastanut keuhkokuumeen), mieheni aiemmista en tiedä, yhden joku 5-6 v sitten.
Ei ainakaan perinteisillä oireilla. Ihmettelinkin aina, että kenelle ne kausi-influenssat oikein tulevat, kun eivät koskaan meille eivätkä myöskään lähipiiriin. :)