Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko 18vuotiaalle "kk-rahaa"??

Vierailija
28.10.2009 |

herralla on käytössä ollut nyt 146e,josta lataa itse bussilipun,25e.

loput saa tuhlata miten tahtoo.ja tuhlaakin.pari päivää on rahaa,ja loppukuu perseauki.

ajattelin tarjota 50e lisää...

millaisia summia teidä kotona asuvat n. samanikäiset käyttää/saa?

pojalla ei mopoa,ei autoa,mikä veisi rahaa.vain syö karkkia,ja herkkuja.KOKO rahalla....

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä huolehditaan silti jokaisesta perheejäsenestä tarpeen mukaan vaikka laki ei määräisikään.

Järkyttävää, että kun lapsi täyttää 18 niin hänestä pitäisi kasvaa aikuinen yhdessä yössä. Meillä on täysin itsestään selvää, että huolehdimme lapsistamme opiskelujen ajan vaikka olisivatkin täysi-ikäisiä. Ovatko lapset teille vain taakka ja rahareikä?

Vierailija
42/52 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vastoinkäyminen niin äidin helmoihin. Minä haluan ainakin varmistaa jos mulle jotain sattuu etten ole lapsistani huolehtimassa niin he osaavat ja pärjäävät elämässä.

Kuka on mitään yhdestä yöstä sanonut? Kyllä se ihmisen kasvattaminen aloitetaan jo ihan vauvasta. Eikä se todellakaan tarkoita etteikö lasta rakastaisi PÄINVASTOIN.

Meillä ollaan erittäin perhe- ja sukukeskeisiä ja kaikki autetaan jos apua tarvitsee, mutta se ei tarkoita sitä että jotain siivellä elävää loista hyysätään vain siksi että äiti luulee että rahalla ja materialla osoitetaan rakkautta.

meillä huolehditaan silti jokaisesta perheejäsenestä tarpeen mukaan vaikka laki ei määräisikään. Järkyttävää, että kun lapsi täyttää 18 niin hänestä pitäisi kasvaa aikuinen yhdessä yössä. Meillä on täysin itsestään selvää, että huolehdimme lapsistamme opiskelujen ajan vaikka olisivatkin täysi-ikäisiä. Ovatko lapset teille vain taakka ja rahareikä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhekeskeiseltä kuulosta kun lapsista pidetään huolta sen mukaan mitä laki määrää.

Onko sinulle se, että minä huolehdin lapsistani ja autan taloudellisesti ehkä jopa täysi-ikäistä lasta merkki siitä, että kasvatan lapsesta ihmisen joka ei pärjää tässä maailmassa? Ei se, että lapsi osaa jo ala-asteikäisenä käyttää rahaa järkevästi kerro mitään siitä miten pärjäävä ihminen hänestä kasvaa...

Rahaan ja materiaan ei meillä ketään hukuteta, mutta en tottavie pakota 18-vuotiasta töihin jos opinnot ovat kesken. Ap: n tapauksessa lapsi ei ole selvästikään kovin helpolla selvinnyt edes peruskoulusta joten ehkä on syytä satsata kunnolla nyt että opinnot eivät jää kesken.

Ensimmäinen vastoinkäyminen niin äidin helmoihin. Minä haluan ainakin varmistaa jos mulle jotain sattuu etten ole lapsistani huolehtimassa niin he osaavat ja pärjäävät elämässä.

Kuka on mitään yhdestä yöstä sanonut? Kyllä se ihmisen kasvattaminen aloitetaan jo ihan vauvasta. Eikä se todellakaan tarkoita etteikö lasta rakastaisi PÄINVASTOIN.

Meillä ollaan erittäin perhe- ja sukukeskeisiä ja kaikki autetaan jos apua tarvitsee, mutta se ei tarkoita sitä että jotain siivellä elävää loista hyysätään vain siksi että äiti luulee että rahalla ja materialla osoitetaan rakkautta.

meillä huolehditaan silti jokaisesta perheejäsenestä tarpeen mukaan vaikka laki ei määräisikään. Järkyttävää, että kun lapsi täyttää 18 niin hänestä pitäisi kasvaa aikuinen yhdessä yössä. Meillä on täysin itsestään selvää, että huolehdimme lapsistamme opiskelujen ajan vaikka olisivatkin täysi-ikäisiä. Ovatko lapset teille vain taakka ja rahareikä?

Vierailija
44/52 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis annat tosiaan tuhlata yli sata euroa kuussa karkkiin ja herkkuihin!! onko sulla minkäänlaista järkeä päässä! Paljonko SULLA itellä menee kuussa karkkiin ja herkkuihin?

Ei tarvi ku 20 euroa humputuksiin jos kerta ihan vaan annat sille! Vaateostokset sitte erikseen ja joka kuukausi ei tarvi 300 euroa vaateostoksiin niinku joku tuola sanoi....

Ei voi olla tosi..

Vierailija
45/52 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa seuraavasti: bussilippu kuukausittain, kännykkälasku maksetaan, asuminen ja ruoka ei maksa, itse saa pestä pyykit ilmaiseksi,itse maksaa omista viikonlopputienesteistään vaatteet ja harrasteet. Lainaa mun autoa jatkuvasti ja ajaa tankin tyhjäksi, mistä kyllä jaksan rutista. Pummaa joskus leffarahaa tms. mutta harvemmin. Mitään ns. taskurahaa emme maksa, koska poika käy viikonloppuisin töissä.

Vierailija
46/52 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhekeskeiseltä kuulosta kun lapsista pidetään huolta sen mukaan mitä laki määrää. Onko sinulle se, että minä huolehdin lapsistani ja autan taloudellisesti ehkä jopa täysi-ikäistä lasta merkki siitä, että kasvatan lapsesta ihmisen joka ei pärjää tässä maailmassa? Ei se, että lapsi osaa jo ala-asteikäisenä käyttää rahaa järkevästi kerro mitään siitä miten pärjäävä ihminen hänestä kasvaa... Rahaan ja materiaan ei meillä ketään hukuteta, mutta en tottavie pakota 18-vuotiasta töihin jos opinnot ovat kesken. Ap: n tapauksessa lapsi ei ole selvästikään kovin helpolla selvinnyt edes peruskoulusta joten ehkä on syytä satsata kunnolla nyt että opinnot eivät jää kesken.

se, että ei anneta rahaa mielin määrin turhuuksiin tuhlattavaksi liittyy huolenpidon puutteeseen? Tottakai voi avustaa, jos tiukka paikka tulee ja jos johonkin tosi tärkeään tarvitaan rahaa, mutta mielestäni se ei ole mitään lapsesta huolehtimista, että syydetään rahaa pohjattomaan kaivoon koko ajan enemmän ja enemmän. Tästähän tässä tapauksessa loppujen lopuksi on kysymys. En minäkään eikä moni muukaan aikuinen voi luottaa siihen, että kun rahat saa tuhlattua, sitä voi mennä aina joltakulta pyytämään lisää.

Vierailija
47/52 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rahaa ei tippunut. Elin niillä avustuksilla, mitä sain. Onneksi asuminen ei maksanut melkein mitään ja ruoka kuului siihen.

Minusta tuli huonopalkkainen duunari, koska piti äkkiä saada ammatti, että elättää itsensä. Vanhempiini välit ei ole parhaimmat. Vieläkin tulee näin keski-iässä pahanolon aaltoja vanhempieni kohtelusta. Liian aikaisesta ulospotkimisesta ja itsenäistämisestä. Turvaton olen varmaan koko loppuelämäni.

asennetta, että täysi-ikäisen pitäisi maksaa itse omat menonsa. Miksi suomalaiset lapset pitää pienestä asti karaista johonkin kovaan elämään ja suureen vastuunottoon. Ymmärrän toki, että ap: n lapsi on täysi-ikäinen, mutta eikö hänen silti voi antaa keskittyä opiskeluun työnteon sijaan?

Itse sanin viikkorahaa siihen saakka kun muutin pois kotoa 19-vuotiaana. Minua on muutenkin passattu, on ollut ruuat valmiina ja pyykit pestyinä (pesin ensimmäisen kerran pyykkiä omassa kodissani). Joskus saatoin imuroida tms, mutta pääasiassa sain keskittyä opiskeluun ja sosiaalisesn elämän ylläpitämiseen :D

Ja mitä minusta on tullut? 3 lapsen äiti, jolla on amk-tutkinto, työpaikka, ihana aviomies, oma asunto ja raha-asiat hallinnassa, koti aina siisti (yllätysvieraita voi tulla koska vain), kotiruokaa tarjolla joka päivä jne. Vaikka olenkin saanut vanhemmiltani rahaa eikä minua ole pakotettu osallistumaan kotitöihin 3-vuotiaasta lähtien, olen kasvanut ihan kelpo aikuiseksi. Vastuuta voi nääs opettaa muulillakin tavoilla...

Vierailija
48/52 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkorahaa 50 e/viikko eli 200/kk,iältään ovat 15-20 v,normaaleja koululaisia/opiskelijoita jotka asuvat vielä kotona.

Vierailija
49/52 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 18-vuotiaana olin jo äiti, joten en ymmärrä ap:ta laisinkaan.

Mieheni ja veljensä pilalle paapottuja, vielä yli 30-vuotiaana vaimot ja äiti etsineet näille työpaikkoja ja pakottaneet töihin. Anoppi on myöhemmin tunnustanut pilanneensa pojat lellimisellään.

Minun 13v poika taas etsi itse töitä. Ei tulisi kuuloonkaan että paapoisin aikuista lasta ja maksaisin jotain viikkorahaa!

Vierailija
50/52 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheaa jos lapsi joutuu tekemään jotain viikkorahansa eteen! Pikkuinenhan voi mennä vaikka rikki!

Siitä että siivoaa huoneensa, auttaa tiskeissä, imuroimisessa ja omien vaatteidensa ja petivaatteiden pesussa saadaan aikaiseksi totaalihylkäys?

Oletteko siis ainoita jotka teillä tekee mitään? Miehenne siis istuu vain perseellään kun passaatte selkä väärällä? Eihän aikuista voi pakottaa jos ei halua.

Ei meillä ole tarvinnut vielä pakottaa mihinkään 3 ja 5 vuotiaat siivoavat ihan oma-aloitteisesti tai kerta kehoituksella. Ovat erittäin tyytyväisiä jos palkkioksi saa vaikka tikkarin.

Niin kuin jo joku kirjoitti niin asiat tehdään PERHEENÄ. Ei niin että yksi tai kaksi lusmuilee ja asuvat kuin hotellissa.

Vierailija
51/52 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan raha siis koostuu opintorahasta 96e/kk +50e päälle.

ja on ihan tavallinen poika,ei mikään erityislapsi.

-ap

Vierailija
52/52 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu kuin hotellissa eikä tee koskaan mitään?

Voi kauheaa jos lapsi joutuu tekemään jotain viikkorahansa eteen! Pikkuinenhan voi mennä vaikka rikki!

Siitä että siivoaa huoneensa, auttaa tiskeissä, imuroimisessa ja omien vaatteidensa ja petivaatteiden pesussa saadaan aikaiseksi totaalihylkäys?

Oletteko siis ainoita jotka teillä tekee mitään? Miehenne siis istuu vain perseellään kun passaatte selkä väärällä? Eihän aikuista voi pakottaa jos ei halua.

Ei meillä ole tarvinnut vielä pakottaa mihinkään 3 ja 5 vuotiaat siivoavat ihan oma-aloitteisesti tai kerta kehoituksella. Ovat erittäin tyytyväisiä jos palkkioksi saa vaikka tikkarin.

Niin kuin jo joku kirjoitti niin asiat tehdään PERHEENÄ. Ei niin että yksi tai kaksi lusmuilee ja asuvat kuin hotellissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan