millaista työ korvapolilla/silmäpolilla?
Onko kellään kokemusta?poliklinikkatyöhän päivätyötä ja viikonloput vapaat, mutta millasta työ muuten on?Mitä kaikkea siihen sisältyy?Kiitos jo etukäteen vastauksista!
t:sh
Kommentit (5)
vähän toimenpiteissä avustamista. AIka lailla korva/silmäpolilla ns. perustaidot katoaa. Jos pidät akuuteista tilanteista, elvytyksistä ja muusta toiminnasta, älä hakeudu kyseiseen paikkaan töihin. Sanoisin että aika lailla helpommalla pääsee eikä yhtä paljon vaadita kuin esim. jossakin akuuttisisätaudeilla tai akuuttikirralla.
Itse olen hoitajana (n 10 vuotta, yliopistosairaala) kyllä täysin eri mieltä aiemmista vastauksista.
Minä olen ainakin koko päivän lääkärin apulaisena, eli avustan erilaisissa toimenpiteissä, kuten poskiontelopunktioissa, nenäpolyyppien poistamisessa, leikattujen korvien puhdistamisessa mikroskoopilla, koepalojen ottamisessa, nielupaiseiden puhkaisemisessa, ylipäätään leikkauspotilaiden jälkikontrolleissa yms. Välillä on tosi kiireellisiä potilaita, kuten esim nielurisaleikkausten jälkivuodot. Hoitajan täytyy tehdä hyvin yhteistyötä lääkärin kanssa, että hommat saadaan sujumaan, sillä suurin osa toimenpiteistä ei polikliinisestikään ole mitään pikkujuttuja ja lääkärin täytyy saada keskittyä työhönsä ja minun tehtävä voi olla vaikka potilaan rauhoittaminen. Toki hoidan sitten likaiset välineet välinehuoltoon. Aikoja en potilaille anna, merkitsen potilaan papereihin seuraavan toivotun kontrolliajan ja sihteeri lähettää ajan sitten potilaalle kotiin tai antaa sen suoraan mukaan.
Minulla on ainakin ammattitaito kasvanut huomattavasti tämän 10 vuoden aikana. Tokikaan se ei työnä ole yhtä hektistä kuin esim. ensiapupkl:lla oleminen, mutta perheellisenä arvostan kyllä kovasti sitä, että työaika on 7.30-17.00 välillä, ei yötyötä, viikonloppuja eikä päivystyksiä. Itse en ainakaan koe hautautuneeni minnekään.
sairaanhoitajan työtä tarkoitan ja aluesairaalatasoista polikliikkaa....eikö enempää kokemuksia?