Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään enää tehtävissä, imetysasiaa...

Vierailija
27.10.2009 |

Meidän 3 kk ikäinen poika on mennyt täysin imemislakkoon, äiti alkaa olla jo epätoivoinen!

Lakko aloi 3 päivää sitten. Kun vauvan nostaa rinnalle, alkaa raivoaminen saman tien, vetää itsensä kaarelle ja huutaa aivan hysteerisenä.

Pahimmillaan oli eilen lähes 8 tuntia syömättä, näistä 8 tunnista nukkui 3. Olen yrittänyt eri imetysasentoja, paikkoja, hämärässä, valoisassa jne, ei onnistu.

Olen yrittänyt hörpyttää, ei onnistu. Pullosta syö pumpatun maidon hyvällä ruokahalulla, tissistä ei sitten millään. Oolen yrittänyt vaihtaa pullosta tissiin lennossa, ei onnistu...

Allergioita on todettu ja imetysdieetillä olen. Ihokontaktissa olen pitänyt, ei näytä olevan vaikutusta... Muuten ihan tyytyväinen ja iloinen, perusterve vauva. Korvat katsottu, ei niissä ainakaan tulehdusta.

N. 1 kk ikäisenä sai ekat rintaraivarit, mutta ei ollut tätä luokkaa ollenkaan ja silloin suostui lopulta aina syömään.

Mitä voisin vielä tehdä, vai onko imetys nyt jätettävä ja siirryttävä kokonaan pulloruokintaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettämällä kainalosta, jolloin vauva kokee olevansa toisella puolella kuin on. Se voi auttaa, jos vauva hylkii enemmän toista rintaa.

Tarjoa rintaa, kun vauva on väsynyt, juuri heräämäisillään/nukahtamaisillaan.

Yritä välttää pulloa mahdollisimman paljon, koska siitä imetään eri tekniikalla kuin rinnasta ja se saattaa olla vauvan hämmennyksen syy...

Vierailija
2/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee paljon vähemmällä vaivalla eli taas vähenee imetys jne. älä luovuta vielä ellei itsestä tunnu siltä että nyt saa riittää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yrittänyt imettää kainalosta, sekään ei onnistu. Olenkin yrittänyt välttää pulloa, mutta pakko on ollut siitä antaa kun vauva ollut jo tuntitolkulla syömättä ja nälkä on ollut selkeästi.

Unohdin mainita, että yöllä syö rinnastakin kun on puoliunessa, päivällä ei suostu unisenkaan esim. päiväunien jälkeen...

Vierailija
4/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi samoin.

Eli vauva oli nirso syömään ja alkoi lakkoilla.

Olisiko tämmösestä apua

Menet sängylle makaamaan vauva viereen, rinta esiin, juttelet, leikität vauvaa, laulat yms. Sitten vaivihkaa annat rintaa lähemmäs ja lähemmäs. Jos ei heti hyväksy ja meinaa vauva alkaa raivoo lopetet. Eli poittina on että vaivihkaa annat rinnan suuhun , ilman että vauva huomaa..

Meillä tepsi kerran kun sisko tuli hyräilee selkäni taakse kun vauvalla oli raivokohtaus päällä, keskittyi (vauva) siihen ja livautin rinnan suuhun, sen jälkeen ei oo ollu raivareita.

Vierailija
5/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukenut imetystukilistan neuvoja?

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view…

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view…

Oletko kokeillut imettää niin että kävelet vauva sylissä?

Vierailija
6/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetystukilistan neuvoja olen lukenut... Olen myös yrittänyt imettää vauvaa kävellessä, yrittänyt huijata syömään jos jonkinmoisella keinolla, ei vaan onnistu :(

Olen yrittänyt pysyä rauhallisena jottei vauva aisti hermostustustani, sekää ei ole vaikuttanut. Toivottavasti tämä on vaan jotain ohi menevää jottei tämä imetys nyt ihan vielä loppuisi...

Ap

Vierailija
7/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullot pois, kokonaan.

Vähäksi aikaa käyttöön rintakumi niin, että kun laitat rintakumin paikoilleen lypsät rintakumiin vähän maitoa valmiiksi, että vauva saa sitä suuhunsa heti kun alkaa imemään. Jonkun aikaa rintakumi käytössä, sitten pois.

Meillä tämä auttoi, ja hylkäsin pullot kokonaan. Vauva tosiaan huomasi, että pullosta saa maitoa paljon helpommin... Tuntui hullulta mennä ostamaan rintakumeja, kun en niitä muuten tarvinnut, mutta tämä oli kokeneen neuvolantätimme neuvo, ja meillä se auttoi.

"Kumin maku puuttui", nauroi mieheni.

Vierailija
8/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo yleensä tulee, rintavastaisuus. ei kai kaikille kuitenkaan.

Hyviä neuvoja jo oletkin saanut, eli sinnikkäästi vaan, ja yritä silti olla stressaamatta, voi olla että pian on lapsella "eri ääni kellossa".

ja kun mainitsit nuo allergiat niin en voi olla kommentoimatta siihen, että olen kuullut myös että lapsi saattaa itse yrittää vältellä vatsakivun aiheuttajaa, eli rintamaitoa.

Tsemppiä teille, ja nauti ihanasta vauvastasi!

Vierailija
9/9 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on suihkutissit, niin lypsä ensin etumaidot pois ja sitten vasta tarjoa puolityhjää rintaa vauvalle.

Jos taas maitoa tulee liian vähän vauvan mielestä, niin koitapa lisätä maidontuotantoa. Se on loppujen lopuksi yksinkertaista: muistat vain juoda yli 3 litraa nesteitä päivässä ja syödä monipuolisesti ja hyvin. Nesteitä yli 3 litraa sen vuoksi, että 2 litraa menee sinun oman kehosi tarpeisiin, 1 litra nykyisen maidontuotannon ylläpitoon ja vasta sen ylimenevät määrät lisäävät maidontuloa. Hirmuinen määrä juotavaa ja itse tein niin, että täytin joka aamu 2 1,5litran pulloa jääkaappiin valmiiksi. Toiseen mehua ja toiseen vettä. Sen lisäksi join sitten vielä maitoa.

Rintaraivarit pistää kyllä äidin matalaksi, muistan itse tuon vaiheen. Onneksi helpotti kun ymmärsin mistä on kyse.

olen yrittänyt imettää kainalosta, sekään ei onnistu. Olenkin yrittänyt välttää pulloa, mutta pakko on ollut siitä antaa kun vauva ollut jo tuntitolkulla syömättä ja nälkä on ollut selkeästi.

Unohdin mainita, että yöllä syö rinnastakin kun on puoliunessa, päivällä ei suostu unisenkaan esim. päiväunien jälkeen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi