Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudutte lapsen rumaan puhumiseen?

Vierailija
27.10.2009 |

Tuli mieleen kun poikani on päiväkodissa oppinut muutaman ruman sanan, paskapää jne. Kuinka tiukasti puututte tuollaisiin?

Minä kiellän puhumasta rumia, toisaalta on käynyt kyllä mielessä ettei ehkä pitäisi tehdä asiasta liian suurta numeroa, houkuttaako se kielletty hedelmä sit vielä enemmän.

Mutta entäs jos lapsi puhuu rumia kielloista huolimatta, kuinka silloin toimitte? Tuleeko rangaistuksia ja millaisia?

Ap, joka miettii jo etukäteen mahdollisia tulevia tilanteita ja kasvatusmalleja

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä koskaa ole ollut ongelmia rumien puhumisessa. Ei pienenä eikä isona.

Minä olen aina puuttunut kokeiluihin tiukalla kädellä. En myöskään hyväksy yhtään sitä, että veljeään nimittää tyhmäksi. Ei meillä ole ollut kiellettyä hedelmää.

Vierailija
2/5 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavsti kiroilen suutuspäissäni itsekin :( Esim. jos lyön varpaani, pudotan keittiössä jotain tms. niin ärräpää sihahtaa. Pyydän samantien anteeksi, että äiti sanoi rumasti. Lapsi matkii tietenkin. Olen todennut, että kuulostaa kurjalta kun kaunis lapsi sanooa noin ruman sanan. Eli en varsinaisesti edes kiellä. On tepsinyt hyvin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehotin menemään vessaan puhumaan vessajutut =)

Se tepsi. En tehnyt asiasta suurta numeroa, koska sehän vain yllyttää puhumaan lisää. Lisäksi selitin, että on tyhmää "kiroilla", myös äidiltä ja isiltä.

Vierailija
4/5 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikää sielä tippu? (v***u) Keneltä tuli kakka? (p***a) Sataako sielä muka? (s*****a) Ja ainakaan ei ole innostunut enempiä kiromaan....

Vierailija
5/5 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaperolla ja päiväkoti-ikäisellä. Kirosanoja eivät käytä, mutta "pimppi" ja "pippeli" ovat nyt jatkuvassa käytössä :( Itsekin ihmettelen miten tuosta ilmiöstä pääsis eroon! Hyviä vinkkejä kaivataan. Kun välillä esim. sana pimppi on lapsen puheessa joka kolmantena sanana niin hävettää vieraiden seurassa :( Olen yrittänyt olla huomioimatta, mutta useimmiten vieraat kiinnitää sanaan huomiota, naureskelevat hetken ja ovat sitten vaivaantuneita. Minä yritän sanoa että joo, lopetapas noin pimppi-jutut, mutta mikään ei tunnu auttavan. Kaupassakin joskus mennään lasten kanssa ja lapset laulaa isoon ääneen "pimppi meni saunaan" tms. Ja EI naurata :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan