Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kollega -43v- on paksuna! Miten suhtautua ns. asiallisesti?

Vierailija
02.01.2009 |

Elämän kevät noita mummoikäisiä äitejä! Tällä eukolla on 2 poikaa jo hiukka päälle kymmenvuotiaita ilmeisesti (12 ja 14 ehkä) ja nyt se oottaa kuulemma kesävauvaa. En tiennyt olisiko itkenyt vai nauranut, kun se mulle kertoi tänään lounaalla.

Mikä villitys tää on, että mummoikäiset on alkaneet tehtailemaan iltatähtiä ja nimenomaan noita pikkukolmosia tuolla iällä? Ajatelkaa nyt, kun lapsi on 10v, muija on 53 ja kun lapsi on 20 v muija on 63 ja jää eläkkeelle. Kivat heille, ei siinä mitään.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea hänelle!

Vierailija
2/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kaikista riskeistä mitä tuohon ikään liittyy. Lupaa vaikka olla tukena kun keskenmeno tulee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin huonosti tehty.

Vierailija
4/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 40 v ja raskaana

Vierailija
5/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hänen asiansa, eihän se sinun (niin luulisin) kasvatettavaksi koidu. Huolehdi omista lapsistasi vain.

Vierailija
6/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taasen yrittelen tosissani ja olen 45.

Myös kaverini jonottaa adoptiovauvaa kiinasta ja hän on jo vanhempi. Saa lapsen varmaan joskus 48-vuotiaana. Eli meni jonoon juuri sopivaan aikaan, jotta saa vielä vauvan sieltä.

Vierailija
7/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tietysti mummoäitejä, vain ap:n ikä on oikea. Sitä ennemmin hankkineet taas on teiniäitejä.

Vierailija
8/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotan 15 vuotta aikaa mieles muuttua. Siinä ajassa voi tapahtua vaikka mitä, löydät vaikka uuden ukon, jonka kanssa haluatte vielä yhden yhteisen lapsen. Oot sitten onnesta soikeana, kun vihdoin tärppää 45v:nä puolen tusinan masentavan keskenmenokokemuksen jälkeen.

Tehty mitkä tehty. ap.

Vierailija
9/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nelikymppinen oo vielä mikään mummoäiti! Ainakin itse ottasin itteeni jos joku tulis mulle 10v päästä niin sanoon. Ite oon 30v ja nyt tuntuu että lapset on tehty. Mutta, en mä mitenkään vanhalta tunne itteeni. Minulla oli erään synnytyksen jälkeen huonekaverina 42v nainen. Ensisynnyttäjä vielä. Ja olin todella onnellinen hänen puolestaan! Ei kaikilla ole 20 vuotiaana sitä elämänsä miestä rinnalla jonka kanssa "tehdään" ne lapset. Jotkut vaan löytävät toisensa kypsemmällä iällä. Ja siinä iässä ne lapset on todella rakastettuja ja toivottuja! Toisin kuin muutamilla lähipiirissäni olevilla "nuorilla" äideillä. Hitsi, toivottavasti saat Ap nenillesi 7v päästä!

Vierailija
10/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tuossa vaiheessa alkaa jo miettiä tulevaisuutta ihan sen lapsen kannalta. Tunnen monta, jotka ovat suoraan sanoneet kärsineensä siitä, että vanhemmat ovat sananmukaisesti iältään kuin muiden ukki ja mummo :( Tuossa vaiheessahan aletaan yleensä odotella jo pikkuhiljaa sitä mummoksi pääsemistä, EI enää omien "hankkimista".

Anteeksi jos loukkasin pahasti jotain, mutta mielestäni 45 alkaa olla jo luonnoton ikä lasten hankkimiselle!

Vierailija
11/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia ei kuulu sinulle

Vierailija
12/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehti kasvattaa tytön 45-vuotiaaksi, kolmen lapsen äidiksi. 94v isoäiti sitten kaatui suurinpiirtein saappat jalassa hautaan.

Vierailija
13/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri sai jokin aika sitten vauvan ja on hiukan päälle nelikymppinen. Mies on huomattavasti vanhempi. Ei tullut mieleenkään, että olisi jotenkin outoa. Heilläkin on molemmilla jo vanhempia lapsia ennestään.

Mä en taasen ymmärrä teidän mielipiteitä, jotka ihmettelevät "vanhoja" äitejä. Kai jokainen saa tehdä lapsensa silloin kun haluaa. Eihän se asia muille kuulu.

Hyvin onnellisia näyttävät nuo naapuritkin olevan lapsesta.

Vierailija
14/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kuulin eräästä perheessä jossa perheen 12v iltatähti nukkuu vielä vanhempien välissä.

nuo yli 40 vuotiaina iltatähtiä saavia ei anna lasten kasvaa isoiksi. tiedän toisen äidin joka vieläkin ottaa 6v iltatähdelleen rattaat mukaan kun lähtevät ostoksille, ei suostu myöntämään ettei lapsi ole enää mikään vauva eikä tarvi rattaita, eihän lapsi niissä istu. kiva kai niitä on mukana kuskata, tuokin lapsi nukkuu vanhempien välissä, hänelle ei koskaan puhuta normaaliin äänensävyyn vaan aina lässytetään kuin vauvalle.

en haluaisi yleistää, mutta minä tiedän vain pilalle hemmoteltuja iltatähtiä.

Vierailija
15/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti soittelee lapselle kouluunkin niin usein, että opettaja joutui puuttumaan asiaan. Äiti ei anna lasta isälleen yöksi, koska lapsihan voi vahingoitua kun ei nuku äidin vieressä.

Että ei se läheisriippuvuus ole iästä kiinni.

Vierailija
16/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aikoinaan ekat syntyneet 20 ja 21 vuotiaana. Nyt olen 37 ja nautin ihan eri tavalla lapsista. Tajuan, että elämä on hyvin rajallinen ja katoavaista. Siksi olen alkanut harkita vielä viidennen vauvan mahdollisuutta. Toisaaltaan jonkun vuoden päästä on mahdollisuus ja lastenlapsiin, mutta silti... Haluan, että on elämää ympärillä. En ainakaan vielä tunne olevani niin vanha, ettenkö voisi vielä vauvan saada ja sitä hoitaa ja rakastaa.

Vierailija
17/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti soittelee lapselle kouluunkin niin usein, että opettaja joutui puuttumaan asiaan. Äiti ei anna lasta isälleen yöksi, koska lapsihan voi vahingoitua kun ei nuku äidin vieressä.

Että ei se läheisriippuvuus ole iästä kiinni.

mun kokemuksella vaan aina sattunut olemaan noita iltatähtiä, ehkä sitten sattumaa :)

Vierailija
18/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan siirrytty 2000-luvulle, jos ette ole sattuneet huomaamaan. Ihmisten elinikä pidentyy jatkuvasti, joten nyt 40-kymppisenä lapsen saava on todennäköisesti huomattavasti parempikuintoinen 60-vuotiaana lapsen aikustuessa kuin vielä 60-70-luvun kuusikymppiset. Nythän elinikä on keskimäärin yli 80 v, joten kyllä siinä 40-kymppisenä lapsen saava ehtii nähdä "lapsensa" vielä keski-ikäisenä - parhaassa tapauksessa nelikymppisenä äitinä.

On ihanaa, että nykyään naiset voi ensin opiskella ja hankkia uran jne ettei tarvitse teininä tehdä kakaroita niin kuin joskus ennen.

Vierailija
19/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä se pikkusisarus olikin paikallaan kun niin ovat huomion kipeitä. Saisivat purkaa sitä hellyyttään siihen pikkusisarukseen. Eikä äitiin ja isään. Ja hei, mun kohta 13v poika!!!!! tulee joka ikinen ilta antaan halin ja pusunkin poskelle. Ja muutenkin halailee paljon. Kiitokseksi ja jos on muuten niin iloinen. Eikä se oo minusta yhtään epänormaalia. Ei se kauan sitä kuitenkaan tee! Eikö se ole hyvä kun ihminen on hellä?! Myös pojat saa minusta olla helliä ja saa haluta läheisyyttä. Ei siinä ole mitään pahaa jos joskus haluaa toisen ihmisen läheisyyttä, ja huomiota. Osaa sitten antaa sitä myös tulevalle vaimolleen ja lapsilleen kun on itse ollut rakastettu ja saanut hellyyttä.

Vierailija
20/20 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä se pikkusisarus olikin paikallaan kun niin ovat huomion kipeitä. Saisivat purkaa sitä hellyyttään siihen pikkusisarukseen. Eikä äitiin ja isään. Ja hei, mun kohta 13v poika!!!!! tulee joka ikinen ilta antaan halin ja pusunkin poskelle. Ja muutenkin halailee paljon. Kiitokseksi ja jos on muuten niin iloinen. Eikä se oo minusta yhtään epänormaalia. Ei se kauan sitä kuitenkaan tee! Eikö se ole hyvä kun ihminen on hellä?! Myös pojat saa minusta olla helliä ja saa haluta läheisyyttä. Ei siinä ole mitään pahaa jos joskus haluaa toisen ihmisen läheisyyttä, ja huomiota. Osaa sitten antaa sitä myös tulevalle vaimolleen ja lapsilleen kun on itse ollut rakastettu ja saanut hellyyttä.

on väittänyt että se on epänormaalia? kyllä mäkin haluan lapseni kasvattaa osoittamaan hellyyttään. epänormaalia on se jos äiti ei anna lapsen kasvaa isoksi vaan lapsi väkisin pidetään vauvana. jos 6v ei osaa ajaa pyörällä koska äidin mielestä iltatähti vauva on vielä ihan liian pieni niin se on epänormaalia. ajaa kolmipyöräisellä..