Raskaana ja mies vetäytyi täysin hommasta - kehtaanko soittaa isovanhemmille
tai siis lähinnä miehen äitiä ajattelin.. että kertoisin vauvasta ja että saavat ilomielin pitää yhteyttä häneen jos tahtovat.
oisko liian uhkarohkeaa, epäkohteliasta tmv?!
Kommentit (28)
ajattelit vielä tehdä isättömiä lapsia? olisit nyt vähän miettiny. lapsiraukat on teiän lähiön pohjasakkaa, huoran pentuja.
ovat jumissa lähiön vittumaisimman ämmän kanssa. Raukat.
ja mun mielestä sun pitää kertoa isovanhemmille vauvasta.
Voit kertoa, ettet tiedä jos isä tulee olemaan yhteydessä lapseensa mutta, että toivot, että isovanhemmat ovat.
Voit vielä sanoa, että haluaisit, että lapsi tuntee juurensa.
Ja tietenkin voit kertoa, että voit tarvita apua vaavin kanssa - ei ehkä kannattaa sanoa sitä ekaksi.
eli sinuna kertoisin ja antaisin sitten heidän päättää mitä haluavat tehdä
esim. 1-2 kk ennen la:aa. Jos haluaa voi kertoa itse ennen tuota ajankohtaa. Isovanhemmat voivat henkisesti valmistautua ennen lapsen tuloa.
Lapsella on oikeus isovanhempiin ja isovanhemmilla lapsiin. Yh tarvitsee varmasti apua. Isovanhempien voi olla vaikea sulattaa uutista, tarvitsee varmaan aikaa sen prosessoimiseen. Jos mummi ja vaari ei osoittaisi kiinnostusta lapseen, laittaisin silti postiin kuvan ja pienen kirjeen vauvasta.
Isovanhemmille olisin kohtelias ja asiallinen, en arvostelisi heille miehen ratkaisua.
Yrittäisin kyllä vielä jutella asiasta tulevan isänkin kanssa. Mielestäni sekä isovanhemmilla että lapsilla on kuitenkin joitain oikeuksia keskenään (vaikkei laissa niin lukisikaan...).
Vähän pelottaa nolaanko itteni, ja eihän asia mikään maailman helpoin ole ilmoittaa. No, onneks sitä ei nyt ihan vielä tarvii tehdä.
ap
Minä en ole vielä kertonut, vaikka lapsi jo neljä vuotias, mutta en tunne isovanhempia kuin nimeltä, enkä osaa sanoa haluaisivatko pitää yhteyttä. Ajattelin että on isän tehtävä kertoa, mutta ei ole kertonut, eikä pidä yhteyttä lapseenkaan.
Minä en ole vielä kertonut, vaikka lapsi jo neljä vuotias, mutta en tunne isovanhempia kuin nimeltä, enkä osaa sanoa haluaisivatko pitää yhteyttä. Ajattelin että on isän tehtävä kertoa, mutta ei ole kertonut, eikä pidä yhteyttä lapseenkaan.
Ehkä laitankin nyt (vaikka lapseni onkin jo 4v) lyhyen kirjeen ja kuvan isovahemmille. Päättäkööt sitten itse mitä tekevät, mutta ainakin tietävät lapsenlapsestaan.
että ette tunne toisianne, vaikka olet ollut miehen kanssa 9 vuotta tekemisissä.
Veikkaampa ettei isovanhempia kiinnosta lapsenlapsi, koska eivät ole halunneet tutustua sinuunkaan.
ajattelit vielä tehdä isättömiä lapsia? olisit nyt vähän miettiny. lapsiraukat on teiän lähiön pohjasakkaa, huoran pentuja.