Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vitkuttelette naimisiinmenoa vuositolkulla?

Vierailija
26.10.2009 |

Jos kerran haluatte elää yhdessä ja perustaa perheen, saati jos lapsia on jo, miksi sitä naimisiinmenoa pitää siirtää ja siirtää?

Tämä kysymys koskee tietenkin niitä, jotka aikovat mennä naimisiin jossain vaiheessa. Vakaumukselliset avoliittolaiset voivat siis jättää vastaamatta.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rahaa ei ole ollut sellaisiin häihin jotka haluan sitten kun naimisiin mennään! se on tärkeimpiä päiviä mun elämässä ja en tahdo "tyytyä" mihinkään.. nyt on kyllä päätetty että 2 vuoden päästä elokuussa se päivä on kun ollaan saatu jonkin verran säästettyä :)

Vierailija
2/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran haluatte elää yhdessä ja perustaa perheen, saati jos lapsia on jo, miksi sitä naimisiinmenoa pitää siirtää ja siirtää? Tämä kysymys koskee tietenkin niitä, jotka aikovat mennä naimisiin jossain vaiheessa. Vakaumukselliset avoliittolaiset voivat siis jättää vastaamatta.

Jos muistaa niin sitten ei inspaa alkaa järkkäämään. Maistraatti ei käy, ei mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole rahaa sellaisiin häihin kun MIES haluaa. Minä voisin vaikka pistäytyä maistraattiin lounastauolla mutta...

Tällä menolla ei siis mennä naimisiin koskaan. :)

Vierailija
4/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olla vitkuteltu ihan vuositolkulla, mutta ei mitään päätettykään... Ja ihan vaan sen takia ettei mielestämme ole mihinkään kiire... ei se tätä arkielämää mihinkään muuta, ollaan yhtä sitoutuneita ilman pappiakin

Vierailija
5/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi naimisiin olisi hoppu? Eihän se mitään muuta siinä vaiheessa enää.

Vierailija
6/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siita etta millaiset haat. Asutaan ulkomailla ja mun suku asuu Suomessa, miehen asuu taalla. Jos haat olisi taalla paasisi miehen suvusta kaikki isovanhemmatkin mukaan, mutta mun puolelta ei paasisi kovin moni. Toistepain sitten jos haat olisi suomessa. Eli pitaisi jarjestaa kahdet juhlat, ja siina ei olisi kovin paljon jarkea.

Vierailija
7/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että todella haluan jakaa loppuelämäni mieheni kanssa ja katsoa sen naamaa vielä eläkkeelläkin. En tosiaan ollut ihan alkuun varma. Naimisiin mentiin heti, kun lapsi olisi ollut tervetullut.

Vierailija
8/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mentiin naimisiin vasta kun oli rahaa järjestää. Oltiin oltu yhdessä noin 12 vuotta ja yksi lapsi. Ehkä mieheni isän kuolema yhtäkkiä muutti asiaa. Mieheni halus varmaan turvat mun elämän jotenkin.

Vierailija
9/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tulis mieleenkää mennä naimisiin ihmisen kanssa jota en kunnolla tunne ja jonka kanssa en ole asunut.

Siinä vaiheessa kun rupesin haluamaan lapsia mieheni kanssa tajusin että ton kanssa haluan elää loppuelämäni, silloin oltiin oltu yhdessä n. 7 vuotta.

Vierailija
10/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisiin mentiin 10v ja kahden lapsen jälkeen

Vierailija
11/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2 lapsen jälkeen.

Ei vaan saatu aikaiseksi, se kun ei merkitse meille kummallekaan oikein mitään. Yhteinen asuntolaina ja kaksi lasta sitten sitäkin enemmän.

Ei me varmaan ois nytkään menty, ellei olisi alkanut tuntua että lapsen ja lesken kannalta se on p aras ratkaisu.

Kaikille se avioliitto ei merkitse mitään. Jotkut on ihan ilman avioliittoakin sitoutuneita toisiinsa.

Vierailija
12/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei ole sitä halunnut.

Tai haluaa naimisiin, mutta ei jotenkin saa päätettyä, että milloin ja miten.

Itse haluaisin naimisiin ja sopisi, että mentäisiin kirkossa vaikka kahdestaan todistajien kanssa. Itse kokisin, että kun mies haluaa virallistaa meidän suhteemme, niin samalla molemmat "ilmoittavat" toisilleen, että olet se henkilö, jonka kanssa haluan olla loppuelämäni. Ehkä vain mieheni ei ole vielä varma, että olenko se, jonka kanssa hän haluaa olla. Ehkä toivoo, että eteen tulee "se oikea", jonka kanssa haluaa mennä naimisiin.

Mies ei tietenkään ymmärrä, että koen tämän hänen miettimisen tuolla tavalla. Yhdessä on oltu 10 vuotta ja yhteisiä lapsia meillä on 2 kpl.

Vierailija
13/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitto on juridisesti selkein ja helpoin tapa hoitaa kaikki varallisuus yms. asiat, laki vaan on sellainen. Itse ainakin menin naimisiin heti, kun oikea löytyi. nyt on oltu kimpassa 4 vuotta, eikä vielä ole kaduttanut. Musta avioliitto on tapa tehdä perheestä juridisesti perhe, joten miksi tekis asiat jotenkin vaikeammin?

Vierailija
14/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana saatu lapsia jo ja silloin ei olisi ollut varaa järkätä mitään isompia juhlia. Kun menen naimisiin haluan kirkkohäät.

Vierailija
15/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsi on tullut vasta avioliittoon mutta yhdessä oltiin melkein 10 vuotta ennen naimisiinmenoa. Ilmeisesti meidän kummankin piti aikuistua tarpeeksi ennen naimisiinmenoa (ikää oli meillä pikkuista alle 27 ja 29 naimisiimennessä, eli nuorina alettiin seurustellakin)

Vierailija
16/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kyllä vonkunut sitä jo vuositolkulla. En tiedä, pitäiskö vaan miehen takia mennä. Lapsia on kaksi.

Vierailija
17/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen vanhanaikainen ja mies ei ole kosinut. Mies ei ole kosinut siksi, että on saamaton mutta myös siksi, että ei olla ihan varmoja meidän tulevaisuudensuunnitelmien yhteneväisyyksistä.

Mies ei siis halua ehkä koskaan lasta mutta ei ole ihan varma, mä taas haluan todennäköisesti yhden mutten vielä muutamaan vuoteen. Viihdytään kuitenkin yhdessä ja oltaisiin periaatteessa valmiita sitoutumaan loppuiäksi toisiimme (tästä on siis periaatteen tasolla puhuttu). Mutta ei vaan jakseta miettiä tuota lapsiasiaa vielä, kun se nyt joka tapauksessa ei ole kummallekaan tällä haavaa ajankohtainen.

Vierailija
18/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tajua järkeilyäsi: jos haluat kirkkohäät, sitten järjestät, mutta ei sen tarvitse automaattisesti tarkoittaa isoja ja kalliita häitä. Kirkossa voi mennä naimisiin vaikka ihan kahdestaan, lapset mukaan ja suntio ja vahtimestari todistajiksi!

Opiskeluaikana saatu lapsia jo ja silloin ei olisi ollut varaa järkätä mitään isompia juhlia. Kun menen naimisiin haluan kirkkohäät.

Vierailija
19/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rahat on tiukilla ja mies muuttaa koko ajan mieltään. Välillä siis haluaa ja välillä on sitä mieltä että mitä väliä, eihän se mitään muuta. Mutta varmaan sitten kun alkaa rahaa jäädä säästöön, niin mennään. Yhdessä ollaan oltu 7v.

Vierailija
20/34 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi ja kanttori eivät laita mitään laskua!

Ne on ne maalliset juhlamenot, jotka nostaa sitä häiden hintaa. Kirkkohäät maksaa tasan nolla euroa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan