Annatko d-vitamiinia yli 3-vuotiaille lapsillesi?
Käyttättekö siis ylimääräistä d-vitamiinivalmistetta ympäri vuoden jo isommille lapsille?
Kommentit (19)
neuvolassa sanoivat, että kannattaa antaa vielä pimeimpään talviaikaan (loka-maaliskuu). mikäs siinä samallahan se menee kun pienemmällekin antaa. ja poika oikein muistuttaa itse jos en jonain aamuna muista antaa.
Vai eikö sinulla siis ole lapsia ja et sentakia anna? Jos lapsia on, niin tutustu aiheeseen ja harkitse vielä................ Kannattaisi antaa!
lokakuusta huhtikuulle annan D-vitamiinilisää meidän 4-8 vuotiaille ja syön itsekin.
Ja otan itsekin lisän kun muistan.
Siellä sanottiin, että d-vitamiinia kannattaa antaa ympäri vuoden. D-vitamiinia ei muodostu kesälläkään auringonvalossa, kun nykyisin lapset suojataan aurinkorasvoilla niin hyvin. Aurinko pitäisi siis saada puhtaalle iholle.
kesällä satunnaisesti mutta talviaikaan säännöllisesti.
Käytän sitä itsekin.
Minulla on ms-diagnoosi ja nykyisten tutkimusten mukaan liian vähäinen d-vitamiinin saanti saattaa edesauttaa mm. ms-taudin puhkeamista. Siksi annan lapsille d-vitamiinilisää.
18kk eteenpäin lapset 3kk välein (ei kesällä) d-vitamiiniampullin, jonka vaikutus kestää sen 3kk.
Siellä sanottiin, että d-vitamiinia kannattaa antaa ympäri vuoden. D-vitamiinia ei muodostu kesälläkään auringonvalossa, kun nykyisin lapset suojataan aurinkorasvoilla niin hyvin. Aurinko pitäisi siis saada puhtaalle iholle.
- luin kans jostain että kesälläkään ei Suomessa saa välttämättä tarpeeksi D-vitamiinia auringosta, versinkaan pilvisenä päivänä.
Moni ei taida kesälläkään saada sitä d-vitamiiniannosta, koska lapsen iho suojataan aina vaatteella tai aurinkorasvalla.
Käyttättekö siis ylimääräistä d-vitamiinivalmistetta ympäri vuoden jo isommille lapsille?
Ja minua lukuunottamatta muu perhe vuoden ympäri, punatukkaisina ei paljon aurinkoa oteta.
Lapsille 25ug ja aikuisille >50ug
Meilläkin kaikenikäiset saavat d-vitamiinia, Minisun-tabuja (10ug) popsitaan epäsäännöllisen säännöllisesti.
Tummaihoiselle pitää antaa d-vitamiinilisää ympärivuodeon koko kasvuiän.
olen osallistunut osteoporoositutkimukseen ja sain samansuuntaista tietoa kuin aikaisemmat. Suositukset tullaan varmaan tulevaisuudessa muuttamaan=suomalaiset saavat yleisesti liian vähän D-vitamiinia. Aurinkoinen aika on liian lyhyt ja vaikka kävisi aurinkoisessa maassa lomailemassa, iho suojataan nykyisin hyvin(mikä on todella hyvä)
Tummaihoiselle pitää antaa d-vitamiinilisää ympärivuodeon koko kasvuiän.
kaikille ympäri vuoden ja aikuisille siis myös.
lapsi 9v syö Multivita junioria sekä kalaöljykapseleita. Itse otan noin 20-30 mikrogrammaa päivässä myöskin.