Miten pääsee pömppömasusta eroon kotikonstein?
Olen 9kk vanhan vauvan kotiäiti ja olen muuten ihan hoikka, mutta masu on pömppö. Selkä ei kestä tehdä istumaannousuja, eikä vauva-arki anna oikein mahdollisuuksia käydä salilla tai jumpassa säännöllisesti. Mitä ihmettä voin tehdä, että pääsen röllöstä eroon?
Kommentit (11)
kun karsin kaikki huonot hiilarit pois, menetän heti pömppövatsani. Se tarkoittaa että syön vain vähän leipää ja sekin on 100% ruisleipää. Pullan jätän pois. Karkit ja suklaat pois. Perunan ja pastan jätän minimiin. Avot!
vauva on puolivuotias ja on jo onniteltu uuden vauvan odotuksesta. muuten olen hoikka, mutta maha on tosi pömppö. vauva on syntynyt sektiolla ja arven kohta tulee vatsalihasliikkeistä todella kipeäksi.
ongelma on se, että noita herkkuja en muutenkaan syö ja ylimääräisiä kiloja ei juurikaan ole (BMI 20). Haluaisin kiinteyttää tuota masua jumppaamalla, mies ei anna jättää syömisiä pois... Onko jotain hyviä jumppavinkkejä, joita voisi tehdä kotona?
ap
pois ihan vaan tekemällä päivittäin puolentoista-kahden tunnin kävelylenkkejä vaunuja työnnelleen. Kun on mäkiä matkalla, joutuu vatsalihaksetkin töihin ja kun vaunuja työntää "koko kropalla".
Näin sain siis sektion jälkeen sekä 10 kiloa että sen lisänä olleen pömpän pois noin vuodessa.
ei sitten välttämättä auta. Entä nukkuminen - se voisi vaikuttaa hormonitoimintaan ja siten tuohon pömppäänkin. Sillä riittämätön lepo tosiaan vaikuttaa hormonitoimintaan ja sitä kautta aineenvaihduntaan.
Jumppaliikkeistä en tiedä, mutta varmaan nekin auttavat.
Olen 9kk vanhan vauvan kotiäiti ja olen muuten ihan hoikka, mutta masu on pömppö. Selkä ei kestä tehdä istumaannousuja, eikä vauva-arki anna oikein mahdollisuuksia käydä salilla tai jumpassa säännöllisesti. Mitä ihmettä voin tehdä, että pääsen röllöstä eroon?
Miten selkä ei kestä? Tiedäthän, että niitä "perinteisiä" "istumaannnousuja" ei todellakaan tarvitse tehdä ylös asti. Riittää kun lapaluut nousee lattiasta. Ja kun muistaa "vetää navan selkärankaan" niin tulee pidettyä tiukka jännitus vatsalihaksissa ja liikkeet tehokkaita.
Oletko kokeillut esim jumppapalloa avuksi? Nuohan eivät maltaita maksa (omastani maksoin 7e). Sillä pystyy myös selkää vahvistamaan jne.
Ruokavaliosta valkoiset leivät pois, pullat minimiin, sokerhiherkuttelu minimiin. Paljon vettä ja kasviksia.
Itse aloitin kaverin kanssa vatsalihashaasteen. Aikaa 3kk, tavoite 3000 liikettä. Tuloksena aika erilainen vatsanseutu puolen vuoden päästä, kun siis aina jatkettiin näitä haasteita.
Miten selkä ei kestä? Tiedäthän, että niitä "perinteisiä" "istumaannnousuja" ei todellakaan tarvitse tehdä ylös asti. Riittää kun lapaluut nousee lattiasta. Ja kun muistaa "vetää navan selkärankaan" niin tulee pidettyä tiukka jännitus vatsalihaksissa ja liikkeet tehokkaita.
Oletko kokeillut esim jumppapalloa avuksi? Nuohan eivät maltaita maksa (omastani maksoin 7e). Sillä pystyy myös selkää vahvistamaan jne.Ruokavaliosta valkoiset leivät pois, pullat minimiin, sokerhiherkuttelu minimiin. Paljon vettä ja kasviksia.
Itse aloitin kaverin kanssa vatsalihashaasteen. Aikaa 3kk, tavoite 3000 liikettä. Tuloksena aika erilainen vatsanseutu puolen vuoden päästä, kun siis aina jatkettiin näitä haasteita.
..vinkistä. Tuollainen haaste voisi olla hyvä juttu :) Jotenkin olen ajatellut, että tuo pelkkä lapaluiden nosto treenaisi vaan ylävatsaa ja mulla kun tuo röllö on vähän alempana. Auttaisiko tuo "lapaluu"-liike myös sinne alemmaskin?
Niitä perinteisiä tosiaan en pysty tekemään, kun olen kärsinyt välilevyongelmista ja kaikki liikkeet, joissa selkäranka painuu liian kovasti lattiaan, saa selän pitkäksi aikaa tosi kipeäksi. Itse olen tykännyt paljon kuntosalin vatsalihasrutistimesta, jossa istutaan ja pyöristetään selkää. Mutta salille en tosiaan tarpeeksi usein pääse...
Lisää vinkkejä vaan, olen tosi kiitollinen!
ap
Olen laiha ja pömppövatsainen. Minulla on auttanut kun aloitin lenkkeilyn. Vatsalihaksetkin ovat hieman kipeät lenkin jälkeen. Lisäksi on helppo lenkkeiläl, jos lähtee juoksemaan kotipihasta ja on kotona jo puolessa tunnissa. Samalla saa rauhaa ja pään nollattua. SUosittelen kaikille!
..vinkistä. Tuollainen haaste voisi olla hyvä juttu :) Jotenkin olen ajatellut, että tuo pelkkä lapaluiden nosto treenaisi vaan ylävatsaa ja mulla kun tuo röllö on vähän alempana. Auttaisiko tuo "lapaluu"-liike myös sinne alemmaskin? Niitä perinteisiä tosiaan en pysty tekemään, kun olen kärsinyt välilevyongelmista ja kaikki liikkeet, joissa selkäranka painuu liian kovasti lattiaan, saa selän pitkäksi aikaa tosi kipeäksi. Itse olen tykännyt paljon kuntosalin vatsalihasrutistimesta, jossa istutaan ja pyöristetään selkää. Mutta salille en tosiaan tarpeeksi usein pääse... Lisää vinkkejä vaan, olen tosi kiitollinen! ap
Mulla kanssa "ongelma", että tuntuu vaan tuolla ylävatsassa. Olen tehnyt myös siten, että makaa lattialla, nostaa jalat ylös ja sitten nostelee peppua lattiasta pienin nykäyksin. Tuntuu alavatsassa. Ja jos selkä kestää, niin laskee jalat yhdessä suorana lähes lattiaan asti. Ja sieltä taas sitten suoraksi ylös ja vielä peppu irti lattiasta. (aika sekava sepustus, toivottavasti ymmärsit)
Mut oon nyt vuoden aikana tullut siihen tulokseen, että "ne perinteiset" vaikuttaa myös muuallekin kuin ylävatsaan, kun on vatsalihakset kehittyneet koko vatsasta.
on tehokas staattinen liike eikä rasita selkää. Googlaa liike netistä.
Nukkumalla riittävästi, mikä on tietysti vauvan kanssa hankalaa. Liian vähä uni aiheuttaa hormonimuutoksia mikä taas edesauttaa painon kertymistä keskivartaloon.
Toisaalta, sinulla kilot taitavat olla perua raskaudesta. Riittävä lepo kyllä auttaisi jossain määrin sinuakin, mutta kyllähän siihen tarvitaan jotain jumppaa ja liikuntaa lisäksi ja ruokavalion tarkkailua.