Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän syy viedä lapsi hoitoon näin joulupyhinä vaikka itse olette kotona?

Vierailija
02.01.2009 |

ihan mielenkiinnosta kyselen. Törmäsin tähän asiaan pvkodissa ennen joulua. Olin sanonut jo 2 kertaa että mulla tai miehellä on loma joulu/uusvuosi.. Vimppana päivänä kysyttiin että mitkä päivät tyttö tulee, olin vähän öönä ja kyselin että ettekö tiedä jo että meillä lomaa? tähän tuli vastaus että "jaaha, hän on siis kotona teidän kanssa - no hyvä kun on niitä lapsia jotka tulee tänne vaikka vanhemmat lomalla"?????!!! Mäkin olin vähän sanaton. Näin tädin ilmeestä mitä mieltä hän oli siitä. Sit jälkeenpäin rupesin miettimään asiaa enemmän - miksi ihmeessä viedään lapsi hoitoon jos on lomalla ja vielä JOULUN aikaan? Eikö ole ihanaa olla yhdessä silloin , nauttia, nähdä lapsen iloa kun odottaa joulua jne....

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla niiden kanssa kaikki joulunpäivät putkeen.

Vierailija
2/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta syytä keksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttuni kanssa jo huokaisi, että onneks koulu alkaa taas. Niiden lapsi oli just vähän pahantuulinen, ja oon ennnekin huomannut, että tää äiti ei kestä lapsensa pahantuulisuutta yhtään. Musta se on jotenkin kammottavaa, että lapsi ei saa olla kuin iloinen hellantelttu. No, se onkin aina ollut ihan älyttömän paljon hoidossa se lapsi, ja välillä ilkeästi ajattelen, että voi jopa olla lapselle parempi niin.

Vierailija
4/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaa kitistä toisista vanhemmista toisille. Mikä se on ketään arvostelemaan....

Mun lapset ovat kolmen viikon lomalla jouluviikosta alkaen mutta jos joku vie muksunsa päiväkotiin niin sitten vie. Mikä minä olen niitä arvostelemaan enkä edes jaksaisi pohtia miksi joku tekee niin.

Mutta minullapa onkin ihan oma elämä.

Vierailija
5/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa on niin monta lasta ettei ne millään voi muistaa kenen isä on silloin lomalla ja kenen äiti tällöin lomalla.

Luulen että saamasi katseet johtuivat siitä ettet ollut tehnyt kirjallista ilmoitusta lomasta ja hoitsu odotti siten lapsesi luonnollisesti tulevan hoitoon.

Vierailija
6/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa ärsyttävä lto;

Kehtaa kitistä toisista vanhemmista toisille. Mikä se on ketään arvostelemaan....

Vierailija
7/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyslomalla. Haluaa kavereiden seuraan leikkimään. Kyllä meillä silti oli aikaa jouluhässäköillekin yhdessä, vaikka lapsi muutaman tunnin kävikin kavereiden kanssa leikkimässä.

En tiedä millaisia lapsia muilla on, mutta meidän 4-vuotias ainakin kaipaa leikkikavereita.

Vierailija
8/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyslomalla. Haluaa kavereiden seuraan leikkimään. Kyllä meillä silti oli aikaa jouluhässäköillekin yhdessä, vaikka lapsi muutaman tunnin kävikin kavereiden kanssa leikkimässä.

En tiedä millaisia lapsia muilla on, mutta meidän 4-vuotias ainakin kaipaa leikkikavereita.

T: tyttö 12v

Vierailija
9/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pk:ssa tietävät, että olen opiskelija. Kysyttiin jotain koulujen lomaviikkoa/päivää. Meillä oli ollut lapset pois kyselyn ajan ja kun vein seuraavaksi lapsia ilmoitti hoitaja, että he jo merkkas meidän puolesta ettei lapset tule, koska tiesivät että mä olen lomalla. "Niin, eikös sullakin ole loma silloin?" Olin vaan, että joo öö, on etäviikko, meillä ei ole ollenkaan lomia... Meillä oli lapset juuri vähän aikaa sitten aloittanut hoidossa ja sairastelleet tosi paljon. Mulla oli paljon tehtäviä rästissä ja olin ajatellut, että vien etäviikolla ehkä parina päivänä lapset hoitoon jos siltä näyttää, että aika menee tiukille.

Vierailija
10/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa.

Vierailija
11/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä kun kuvittelee, että kaikilla lapsiperheillä on arvot suurin piirtein samassa kohdassa.

Veljeni kertoi, että kiirehti ihan älyttömästi töistä kiirastorstaina, että ehti hakemaan lapset hoidosta vähän aiemmin. Oli ihan varma, että heidän lapset odottaa siellä viimeisinä, kun kello ehti vierähtämään jo neljään. Veljeni oli aivan puulla päähän lyöty, kun kaikki lapset olivat vielä hoidossa, vaikka pitkät pyhät olivat juuri ovella. Hän oli aivan ensimmäisten joukossa hakemassa lapsiaan. Ei voinut olla ihmettelemättä asiaa hoitajille, jotka ilmiöön tottuneina jo tyyninä selittivät, että näin pyhien alla lapset haetaan tavallista myöhemmin, kun vanhemmat käyvät ensin kaupoilla ja hakevat lapset hoidosta vasta viimeiseksi.

Olin kyllä tuosta yhtä hämmästynyt kuin veljeni.

Vierailija
12/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis aivan outoon, vieraasseen paikkaan, vaikka toinen vanhemmista on kotona.. Hirveä sressitilanne lapselle!

Vierailija
13/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppakeskukseen?

Jos saan valita, että leikkiikö lapseni kavereidensa kanssa päiväkodin pihalla vai tuleeko kanssani tupasen täynnä olevaan Prismaan, niin päätös ei ole kovin vaikea.

Vierailija
14/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten kyllä minä vähän ihmettelen, ettei kumpikaan vanhemmista silti ehdi hakemaan lapsiaan edes normaaliaikaan päiväkodista. Kyllä minä sen kuitenkin ymmärrän, ettei lasten kanssa ole kivaa täyteen tupatussa Prismassa. Mutta ei siellä prismassa tuntikausia mene ja mitä se toinen vanhempi tekee, makaa kotona vai?

Vierailija
15/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä lapsi ei ole päiväkodissa hoidossa jos vanhempi on kotona. Lomalla tai vaikka sairaslomalla olisi vanhempi.

Meidän päiväkodissa oletetaan, että on lapsi lomalla silloin kuin vanhemmillakin lomaa. Ei taida tuonne kukaan tuoda päiväkotiin lomallaan lasta.

Perhetyöntekijä yritti, että kesälomalla veisin lomallakin lapsen hoitoon. Nyt sekin jo tietää, että lapsi on kotona lomilla. Niin ja meillä saa lapset kotonakin ruokaa. Ettei sen takia tarvitse viedä.

Vierailija
16/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on niitä vanhempia, jotka vievät lapsensa hoitoon vaikka itse olisivat kotona.... Nytkin välipäivinä kuulin kaupassa kahden äidin keskustelun, missä totesivat etteivät olisi jaksaneet lastensa kanssa ja kuunnella sitä jatkuvaa kitinää. Itse olivat shoppailemassa ja rentoutumassa... Lapsilla päivystyksessä olo ei ole todellakaan ole sitä rentoutumista, kun on vieraat aikuiset ja vieraat lapset ympärillä. Itse ajattelen halveksuen sellaisia vanhempia, joille oma etu on tärkeämpi...tai raha, viedään hoitoon "koko rahan edestä". On se todella huolestuttavaa, jos ei oman lapsen kanssa ajan viettäminen kiinnosta. Keksikää tekemistä lapsillenne ja olkaa yhdessä, kyllä kitinä loppuu! Argh!

Vierailija
17/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut samassa päiväkodissa jo kaksi vuotta.

Vierailija
18/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain muutama tarha on auki päivystävinä tarhoina.

Meillä lapsen läsnäolo ilmoitetaan kaavakkeella ja ap kysymykseen vastataan lapseni ei ole hoidossa tai on hoidossa.

Ei mitään, että me ollaan lomalla. Aivan kuin hakisit muiden vanhempien parjaamista esIttämällä vastauksesi noin epäselvästi ja vihjaamalla, että toki lomalla lapset kotona hoidetaan.

Vierailija
19/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jotkut vaan päivystää. Näin ne jotka eivät ole lomalla, joutuvat "vieraaseen" päiväkotiin

Vierailija
20/37 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka perheessä olisi isä ja äiti, niin ei tarkoita sitä että kummatkin on kotona 17.00.

Hermot siellä kaupassa menee aikuisellakin näin ennen pyhiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi