Tammikuun tähdet viikkoon 44 :)
Hellou kaikille!
Sikainfluenssapohdinnat täällä käy kuumana, koska huomenna minun pitäisi ottaa rokotus. Tällä hetkellä olen rokottamisen kannalla.
Vointi nyt ollut ihan suht. hyvä. Turvotusta alkaa olla ihan selvästi jaloissa ja sormissa. Neuvolassakin sen kyllä painon äkillisestä noususta huomasi. Onneksi verenpaineet hyvät. Yöt aika rikkinäisiä, koska juomassa ja vessassa saa ravata yhtenään. Magnesium auttoi pahimpiin suonenvetoihin, mutta edelleen herään öisin tunteeseen, että suonenveto alkaa ihan kohta. Nilkan pyörittely ja pohkeen hierominen onneksi auttaa. Paine alapäässä välillä melkoinen, koska meidän poitsu tykkää köllötellä poikittain tuolla masussa. Potkuja tulee edelleen nivusiin.
Töissä ajattelin sen kolmisen viikkoa vielä olla ja jäädä sitten pois.
Kertokaahan kuulumisia ja ollaan aktiivisia!
Minsku rv 26 + 4
Kommentit (24)
.. ja sitten ne loppuu ja loma alkaa. Tosin sit iskee paniikki, kun synnytys ja vauvan maailmaantulo on sit jo niin paljon lähempänä. Mutta eipähän sit enää tarvitse töitä murehtia!
Äitiyspakkaus tuli pari viikkoa sitten ja Kelan puolesta paperisota on hoideltu. Tän vuoden pakkauksessa oli mun mielestä tosi kivoja vaatteita, paljon kivempia kuin esikoisen pakkauksessa (alkuvuonna 2003). Kestovaipoista olin myös iloinen.
Tämä vauveli mahassa on kova potkimaan ja muljauttelemaan vatsanahkaa. Supistelee silloin tällöin, muttei kipeästi, enkä ole huolissani. Neuvolassa viimeksi hb oli terveet 100, ja nyt olen rautaa popsinut, keskiviikkona sit näkee, onko tehonnut...
Possurokotetta en aio ottaa. Olen allerginen tälle mediahysterialle.
palsta-epä-aktiivi Elisabet ja Beckham rv 32+1
Muutama viikko sitten oli se kamala testi. Esikoisen aikana oli 1h arvo ollut koholla, ja sen takia minut sinne nyt määrättiin. Lisäksi oli kerran aamuvirtsassa glukoosia, kun olin just juonut appelsiinimehua ennen neuvolaa.
Edellisenä iltana mulla oli kans semmoinen "nyt on pakko syödä, muuten kuolen"-fiilis, ja sit ihan ähkynä nukkumaan mennessä tulin katumapäälle ja olin varma, että testissä narahtaisin. Testi itsessään oli aivan yhtä kamala, kuin ennenkin (ilman aamiaista olen melkoinen zombie), mutta yksikään arvo ei ollut koholla :) Suuri helpotus. Virtsan glukoosista neuvolatäti sit sanoi, että joskus voi sokeria "vuotaa" virtsaan jos just ennen juo jotain tuoremehua tms. eikä siitä pidä enää huolehtia, kun kerran sokerirasitus oli ok.
Sokerirasituksen jälkeen maistui Subwayn Steak & Cheese aika taivaalliselta.
Elisabet ja Beckham 32+1
Sognatorelle: joo iisisti otetaan, elän toivossa että jos vaikka kaikki olis suht kunnossa tai jospa munkin lääkäri olis katsonut väärin... Tiistaina sen näkee. Mut "kiva" et on kohtalotoveri täällä vertaistukena :) Pidetään hyvä imu loppuvuoden!
Elisabet_B: hieno homma että läpäisit testit puhtain paperein :) Voin uskoa että subi upposi :) Itsellä oli viime viikolla ruokahalu kateissa ton kohdunsuun-tilanteen takia, sain vaan muutaman viinirypäleen nieleskeltyä. Myöhemmin päivällä sitten meni jo ruokaakin.
Eli täällä nyt sitten vaan huilitaan ja katsotaan mitä tiistain ultra tuo tuomioksi.
Jennuli 28+6
Tuli vaan vielä mieleen, että ota Jennuli kuitenkin iisisti. Ei kannata riskeerata turhia kun tuolla massussa on niin ainutlaatuinen kaveri tulossa.. Mulla se lääkäri silloin aiemmin meinasi kun epäili sitä ylikypsää tilannetta kohdunkaulalla että kun pysyis sisällä viikoille 32 asti niin sitten tilanne yleensä helpottaa. Kuulemma jos tulee liian aikaisin niin tulee yleensä ennen viikkoa 32. Yritetään siis kaikki pysyä rauhallisina niille viikoille niin jospa tammikuun tähtöset näkis päivänvalonsa sitten vasta tammikuussa!
Sognatore