Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muistat hetkestä juuri synnytyksen jälkeen?

Vierailija
25.10.2009 |

Mä katselin äimistyneenä vauvaa, jota olin puskenut ulos yli tunnin. Että tossa se nyt on. Oli ihan eri näköinen kuin olin ajatellut. Vauva itkaisi ihan pikkaisen ja haukotteli sitten. Oli ihan rauhassa, vaikka väkivalloin häntä oli useampi vuorokausi ulos häädetty (käynnistys).

Kätilö tokaisi jotain että: "Jälleen syntymän ihme" tai jotain muuta kornia. Sit muistan vauvan viileän vartalon mun ihoa vasten. Vauva ei itkenyt edelleenkään. Sitten hänet otettiinkin jo pesuun. En tuntenut mitään erityistä hurmosta tai liikutusta. Olin täydellisen tyytyväinen, mutta aivan rauhallinen, homma hoidettu.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa olen synnyttänyt ja joka kerta on ollut ihana saada se vauva rinnalle. Vauva on jotenkin liikuttava pieni rääpäle ja on tunne että haluaa häntä kovasti suojella ja lämmittää. Joka kerta on ollut mukava tutkailla pieniä sormia siinä ja auttaa vauva rinnalle, eipä siitä ole sen kummempaa saanut alkuun selville. Sitten päivien, kuukausien mittaan vauvaan vasta vähän tutustuu. Mulla on ollut istukan kanssa joka kerta ongelmia joten ei se "homma" ole siihen loppunut kun vauvan on saanut maailmaan. Toki on helpotus saada terve vauva rinnalle mutta sitten on tullut vähän lisähuolta omasta voinnista sen jälkeen.

Vierailija
22/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pieni yllätyksen tunne siitä, että olin todellakin selvinnyt ja synnyttänyt lapsen. Kuvittelin kai että lopulta joutuvat kuitenkin leikkaamaan, että ei minusta ole siihen puserrukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hirveä urakka, mutta voi että saisi taas uuden pienen vastasyntyneen syliinsä... se on niin täydellisen ihanaa ettei mikään vedä vertoja.

Vierailija
24/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olotila oli mitä ihmeellisin,etenki viimisen kohdalla.

Kaikki kävi niin nopeesti,etten millään ehtinyt mukaan.

Ajattelin ettei se nyt viel voi olla syntyny,ku kaikkihan alko vasta.

Koskihan se ihan jonnii verran,mut silti.

Ihmeellinen,onnellinen ,epätodellinen olotila

Vierailija
25/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällimmäisenä sen kauhean tikkauksen, kun vaan tokaistiin että tätä ei puuduteta ja alettiin sitten tikkaamaan välilihaan tehtyä leikkausta.. koko synnytyskään ei sattunut niin paljoa! ei voinu puuduttaa, ei, enkä osannu edes vaatia kun olin ihan sekasin koko synnytyksestä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan