16. rv, 2. raskaus, ei liikkeitä vatsassa!
Onko normaalia ettei vielä tässä vaiheessa tunne vauvan potkuja mahassa?
Kommentit (10)
Mä tunsin ekassa raskaudessa liikkeet tosi aikaisin, koska kohtu oli eteenpäin kallistunut ja istukka silleen poissa tieltä, että liikkeet todella tuntuivat.
Nyt tässä toisessa raskaudessa taas istukka on edessä, joten ekat todelliset potkut tunsin vasta joskus rv22 paikkeilla. Sen jälkeen kyllä niistä saanut nauttia ihan tarpeeksi :-)
Älä huolehdi siis. Kyllä ne sieltä tulee vielä.
istukka etuseinässä ja liikkeet tuntuivat vasta rv 20.
Edellisissä raskauksissa istukka takaseinässä ja liikkeet tuntuivat rv 16-18.
Huolettihan se tuon neljännen kohdalla ja varsinkin, kun liikkeet olivat koko raskauden ajan heikompia ja vähäisempiä, istukka vissiin vaimensi enimmät liikkeet.
Terve tyttö on nyt 2v ja liikkuu sitäkin enemmän =)
Tunsin toisessa raskaudessa liikkeet rv19 että ihan on noraalia.
Viimeksi neuvolassa hoitsu veikkasi istukan olevan takana kun sydänäänet kuuluivat niin hyvin. Tiedä sitten...
Ap
Mulla alkoi toisessa raskaudessa tuntua liikkeet myöhemmin kuin ensimmäisessä koska istukka oli etuseinämässä.
menossa rv 20+ ja liikkeitä en vielä tunne. Pari päivää sitten rakenneultrassa kaikki ok ja istukka etuseinässä. Ja siis kolmas raskaus.
Mulla kolme lasta ja yhdessäkään raskaudessa en ole tuntenut liikkeitä ennen rv 18. Ekassa vasta rv:lla 20.
Vähän itsekkin stressasin toisessa raskaudessa kun odottelin liikkeitä n. vkolta 16 alkaen, luulin että uudelleen synnyttäjänä tuntisin ne aikasemmin kuin ekassa raskaudessa, jossa ne tuntuivat vkolta 19 alk. Kuitenkin liikkeet tuntuivat vasta vkolla 21 kunnolla. Oli koko raskausajan rauhallisempi liikkeissään kuin esikoinen aikoinaan. Eli en oman kokemukseni perusteella vielä huolestuisi.
Mulla tänään 17+0 eikä liikkeitä vielä tuntunut (siis toka raskaus mullakin). Eilen kuitenkin sydänäänet kuuluivat, eli eiköhän siellä kaikki ole kunnossa. Lääkärin mukaan seuraavan parin viikon sisään tod.näk. tulee liikkeet.