Miksi monitoimikoneen osia ei voi pestä astianpesukoneessa?
Ostin Kenwoodin monitoimikoneen ja huomasinkin käyttöohjeesta, että osien pesu koneessa on kielletty. Hitsi, olisin kyllä jättänyt ostamatta, jos olisin tuon tiennyt!
Osaisiko kúkaan sanoa, miksi ei saisi pestä? Jos on esim. pelkkää muovia? Tai taikinakoukut?
Kommentit (4)
jossain kohti alumiinia. Näin näkemättä arvoin että sunkin koneesi osissa sitä on. Ja alumiini ei kestä konetiskiainetta.
Toinen on emali. Mulla on Kenwoodin koneessa raastinosa ja se on emalilla pinnoitettu. Joo, on pesty koneessa käyttökelvottomaksi.
Alumiiniesineitä ei saa pestä tiskikoneessa. Voimakas pesuaine syövyttää alumiinia.
Muoviosat voivat vääntyä, eivätkä enää sovi laitteeseen.
Mun monitoimikone on ihan eri merkkinen, mutta samat ohjeet. Tietenkin osat kestävät konepesua muutaman kerran, mutta murtuvat helposti ja sen takia on parempi pestä käsin, jos haluaa niiden kestävän. Tällä ohjeella valmistajat varmistavat, että asiakkaat eivät voi vaatia korvauksia kun osat rikkuvat konepesujen takia nopeasti.
Mun Boschin yleiskoneessa on läpinäkyvästä muovista tehosekoitin, ja kyllä sen saa laittaa koneeseen. Ainoa osa koko yleiskoneessa, joka pitää pestä käsin, on yksi vatkaimen osa, joka on alumiinia.