Minkä arvoisia joululahjoja ostatte ystävien- tai kummilapsille?
tuntuu että ostettavaa on hurjan paljon, itse ajattelin että 10e olisi katto.Saa silläkin rahalla jotain kivaa.Vai?
Kommentit (15)
Mut siis vain lähimmille, eli veljen lapsille ja kummilapsille (ja heidän sisaruksilleen).
Muut tuttujen lapset, joulutervehdyksen tuojat jne. saavat suklaata tms.
Meillä ei ole yhtään kummilasta eikä yhtään serkkua lapsilla. Kavereiden lapsille ostan sitä mitä sattuu mieleen juolahtamaan, joskus on 2 euron juttu, joskus 20 euron juttu. Usein ostelen lahjoja pitkin vuotta vielä.
siitä mitä kivaa sattuu löytämään eli jos löytyy kaksi kivaa asiaa niin ostan sitten ne, kunhan eivät mahdottomia maksa...
Jos olen varoissani, ostan tasa sellaisia lahjoja kuin haluan, hinnasta riippumatta. Mut koska useimmiten en ole varoissani, on mulla kummilasten lahjojen katto 20€ ja muiden kohdalla yritän päästä mahdollisimman vähällä. Jouluna kun rahaa menee muutenkin matkusteluun ja pikkujouluihin.
Kympillä saa vaikka mitä mukavaa, kun nyt jo lähdet ostelemaan ja kierrät poistomyynnit ym. Mä olen koettanut hamstrata lahjoja pitkin vuotta, mut aika heikolla menestyksellä.
omat 3 saavatkin sitten vuoden lelut, mitä ei muuten ostella..
Sisarusten lapsille ei osteta mitään eikä omille sisaruksillekaan.Eivät hekään koskaan osta,joten miksi mekään ostettais.
me ostetaan vain kummilapsille kosa muuten sai ostaa ainaki 50 lahja jos kaikille kaverieiden ja sisarusten lapsille ostettas.
mutta mun mielestä ei ole alle 2 vuotiaalle järkevää ostaa mitään monen kympin lahjaa, vaan sellanen että joku muisto ja kiva juttu. vanhemmille lapsille ehkä jotain kalliimpaa..
Sisarustemme lapset joita muutama saavat alle 15e lahjat.
ostan kummitytölle n.30€ lahjan, hänen siskolleen vähän halvemman. Siskoni kahdelle lapselle ostan molemmille noin 100 eurolla lahjoja, miehen veljen tytölle n.50€ lahjan. Omat lapset saavat kumpikin varmaan n.300 eurolla.
Tai nämä siis ovat viime vuoden lukemia, tänä vuonna voi olla vähän "köyhempää".
Rakastan lahjojen ostamista, mutta yritän silti ostaa järkeviä lahjoja.
noin 20-30e/kummilapsi, kaksi vanhinta kummilasta jo aikuisia, heille en enää osta lahjoja, eli vain kahdelle nuoremmalle enää lahjat. Suvun muille lapsille emme osta lahjoja, eikä hekään meidän lapsille, näin sovittu. Pysyy lahjamäärät kohtuullisina.
Yritetään aina keksiä jotain mukavaa just kyseiselle lapselle. Hinnat on ehkä 15€-50€. Kummilapsille menee yleensä noita kalliimpia paketteja.
muille en osta mitään, koska ystävien lapsiakin on monta kymmentä, ja monen eri-ikäisiä. Ostan vain omille lapsille, koska he eivät saa kummeilta tai mummoilta kuitenkaan mitään.
voi kerätä jotain lusikkasarjaa, ostaa 6kpl ja antaa yhden vuodessa synttärilahjaksi. sen lisäksi joku pikkujuttu.
useille kummilapsille ollaan tilattu jokin sopiva lehti joululahjaksi (en tiedä yhtään mitä maksaa), mut tavallaan turhaa roinaa vältetty. joskus on niinkin, ettei kummilasta nähdä joulun alla, niin lahjakortin voi lähettää.
Jos kaverin lapsen synttärit, niin pikkujuttu riittää. meillä on iso laatikko, minne ostan varastoon kaikkea kivaa esim joulun jälkeen -50% pelejä tms. löytöjä. Mutta en koskaa krääsää/turhaa.'
kaverien lapsille ei missään nimessä joululahjoja. suvussa ollaan sovittu, että sisarusten lapsille, eikä sisaruksille osteta mitään! ja siitä on pidettävä kiinni, ettei tule huonoa omaatuntoa. mut tässäkin tapauksessa ostetaan kummilapsille.
ei kummilapsia, eikä sisaruksilla lapsia. ostelen siis vain ystävien lapsille.
Sama summa, pelkästään serkkuja on 12, sitten muutama ystävien lapsi, omat sisarukset, vanhemmat...Ehkä tänä jouluna sovitaan että OIKEASTI aikuisille ei osteta mitään :)